Gå til innhold

sprinkelseng...

Gjest sprinkelseng

Anbefalte innlegg

Gjest sprinkelseng

Er det noen her som egentlig vet hvorfor man bruker sprinkelseng? Jeg angrer på at jeg kjøpte det, de små styrer jo rundt i senger og setter seg fast med bein og armer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnah

Hva er alternativet da mener du - en vanlig voksenseng? :-)

Løsningen er kanskje Baby Safe, en pose du putter ungen i, som festes med en stropp under madrassen. Slik blir de små holdt noenlunde på plass. Du kan regulere hvor stram stroppen skal være, så de kan snu seg på siden, men ikke helt over på magen.

Uunnværlig for begge mine, de har elsket den. Er en annen tråd her med samme tema, men husker ikke hva den heter. 3-4 dager gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Dessuten får du kjøpt en sprinkelbeskytter som festes rundt hele nedre kant av sprinkelsengen. Den gjør at ungen ikke så lett kan stikke hender og føtter ut, hindrer også smokken i å falle ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprinkelseng

Hva er alternativet da mener du - en vanlig voksenseng? :-)

Løsningen er kanskje Baby Safe, en pose du putter ungen i, som festes med en stropp under madrassen. Slik blir de små holdt noenlunde på plass. Du kan regulere hvor stram stroppen skal være, så de kan snu seg på siden, men ikke helt over på magen.

Uunnværlig for begge mine, de har elsket den. Er en annen tråd her med samme tema, men husker ikke hva den heter. 3-4 dager gammel.

ok. da skal jeg ser lenger nede...

Jeg mener ikke at de skal sove i voksenseng, men en barneseng uten sprinkler?? Jeg kjenner noen som bare har "reisesenger" til barna, det har jeg ikkje tenkt så mye over før, men nå forstår jeg det godt.. Om jeg hadde kjøpt seng nå, hadde jeg i alle fall ikke kjøpt sprinkelseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja, for at ungen ikke skal falle ut eller hoppe ut.

Kjøp en sprinkelbeskytter, så er du kvitt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sprinkelseng

Dessuten får du kjøpt en sprinkelbeskytter som festes rundt hele nedre kant av sprinkelsengen. Den gjør at ungen ikke så lett kan stikke hender og føtter ut, hindrer også smokken i å falle ned.

å? En annen beskytter enn den av tøy som man fester helt nede???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg mener ikke at de skal sove i voksenseng, men en barneseng uten sprinkler?? Jeg kjenner noen som bare har "reisesenger" til barna, det har jeg ikkje tenkt så mye over før, men nå forstår jeg det godt.. Om jeg hadde kjøpt seng nå, hadde jeg i alle fall ikke kjøpt sprinkelseng.

Reiseseng er ikke laget for å sove permanent i, bunnen er ikke bra for ryggen om de sover i den lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

å? En annen beskytter enn den av tøy som man fester helt nede???

Nei, det er vel den jeg mener. Den vi har er ca 20 cm bred, men kanskje det finnes noen større. Evt bruke to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprinkelseng

Nei, det er vel den jeg mener. Den vi har er ca 20 cm bred, men kanskje det finnes noen større. Evt bruke to.

ok. men når bunnen blir senket helt ned, så er ho det et problem. Ja, alternatviet er jo å kjøpe to.. For her i huset sklir de ned når bein og armer blir lagt oppå, uansett hvor "hardt" man knyter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

ok. men når bunnen blir senket helt ned, så er ho det et problem. Ja, alternatviet er jo å kjøpe to.. For her i huset sklir de ned når bein og armer blir lagt oppå, uansett hvor "hardt" man knyter...

Da bør du prøve Baby Safe. Eller nattpose, som det også kalles. Fås på Baby Shop o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twinsen

Reiseseng er ikke laget for å sove permanent i, bunnen er ikke bra for ryggen om de sover i den lenge.

Men man kan legge en vanlig madrass oppi reisesenga. Det fungerte helt fint til nevøen min. Han brukte reiseseng i mange mnd, fordi han greide å klatre ut av sprinkelsenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Egentlig har man jo ikke behov for sprinkelfunksjonen før ungen reiser seg og kan stå. Før den tid kan man jo likegodt bruke en annen type seng med litt høyere kant så ungen ikke triller ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha reiseseng så kjøp i alle fall en skikkelig madrass til å ha oppi! De reisesengene jeg har vært borti har hatt bare en papp-platen som i beste fall har vært polstret som "madrass"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å legge en annen madrass oppi. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sprinkelseng var mulig å regulere bunnen i, og å slippe å bøye seg dypt ned i en seng de første månedene når ungen ligger relativt rolig og man kan ha bunnen høyt i senga var verdt det i seg selv...

Vi har bare gode erfaringer med sprinkelsenga, og ungene har nesten ikke flyttet fra den frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mamma

Hvorfor man bruker sprinkelseng? Fordi det skal mye til før ungene klarer å komme seg ut av den. Det er ikke noe å klatre på. Det at de stikker armer og bein gjennom sprinklene er en forbigående fase. Jeg kan ikke egentlig se noe reelt alternativ, så lenge man ikke syns det er greit at 8-10 mnd gamle babyer krabber rundt i huset på egenhånd mens mor og far sover. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...