Gå til innhold

3-åring og søvn

Gjest Soving....

Anbefalte innlegg

Gjest Soving....

vi har en jente på 3 år. Hun har alltid vært enkel å få i seng om kveldene, men nå i det siste har hun bare tøyset seg...

Nå ligger hun og ler og ler... Sier at hun tenker på en barnehagetante, men hun har snart ledd i over en time. Hva ville dere gjort? Hun deler rom med en søster (som heldigvis sover som en stein)

Hun pleier å legge seg i 7-tiden og da sove i ca 12 timer. I dag ble kl. litt over 8, men likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Soving....

Jeg hadde lukket døra og tenkt at heldigvis skriker hun ikke...

Døren er lukket... Hun ler ganske høyt og "herjer" i sengen, så vi hører henne godt...

Men ja, det er bedre at hun ler enn at hun gråter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soving....

Døren er lukket... Hun ler ganske høyt og "herjer" i sengen, så vi hører henne godt...

el. SKRIKER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra hun ikke sover på dagen lenger?

Her kan det gå ganske lang tid før hun sovner noen ganger. Kaptein sortebill på repeat høres det ut som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare litt mer seriøst:

Jenta vår er veldig b-menneske. Hun kan ligge leeenge våken enkelte kvelder. Vi pleier å sette på lydbok eller cd med godnatt-sanger, la henne pusle litt i senga eller hvis det er umulig for henne å sovne så lar vi henne legge seg i vår seng. Der er det merkelig nok mye lettere å få sove... (hun bæres inn til seg selv når vi legger oss - etter avtale med henne)

Vi har ikke hatt så mange herje-episoder, men vi har vel lukket døre og snakket strengt til henne med jevne mellomrom hvis hun har tatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun fremdeles sover på dagen er det nok på høy tid å kutte ut det i alle fall. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Så lenge ungene holder seg i senga og ikke skriker/gråter, har jeg aldri gjort noe som helst med at de har puslet/sunget/småpratet litt for seg selv før de sovner. Min eldstemann har alltid likt å ligge en stund med tankene sine (som han gjerne tenker høyt) før han sovner. Dersom det tar lang tid å sovne, regulerer jeg det litt i forhold til leggetid eller vekketid, men utover det tenker jeg at de kanskje trenger den lille hyggestunden for seg selv om kvelden. Det er godt å få sortert dagens inntrykk og lære seg å nyte sitt eget selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...