Gå til innhold

Antiskrens

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kan noen forklare meg hvordan det fungerer? Er det lurt og ha på bilen?

Jeg er ganske blond på biler, men nå står det mellom 2 stykker (foreløpig), den ene har antiskrens, mens den andre har bluetooht. Nå aner jeg egentlig ikke helt hvordan noe av dette fungerer, og tyr til Dol som vanlig.

Jeg er akkurat begynt og kjøre igjen, etter flere år med lite kjøring, så nå er jeg voldsomt interessert i alt som har med biler og gjøre ;o)

Skrevet

Jeg synes du skal ha antiskrens. Jeg kan ikke fordra når bilen sklir på glatta.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=318470

Takk for link.

Jeg er generelt redd for glatta jeg, så jeg ønsker meg jo egentlig alt som kan lette kjøringen for meg. Aller helst ønsker jeg meg en privatsjåfør om vinteren ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210057024' post='3868750]

Takk for link.

Jeg er generelt redd for glatta jeg, så jeg ønsker meg jo egentlig alt som kan lette kjøringen for meg. Aller helst ønsker jeg meg en privatsjåfør om vinteren ;o)

hehe, en med sort dress og kjørelue ;)

Skrevet

hehe, en med sort dress og kjørelue ;)

Jepp. Han kan gjerne være pen og se på også ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210057710' post='3868765]

Jepp. Han kan gjerne være pen og se på også ;o)

Sommerbrun og stilige solbriller.....

Skrevet

Antiskrens er jo bra for sjåfører som ikke mestrer glatta noe særlig, det er ingen dum oppfinnelse.

Men jeg liker det ikke så veldig godt, særlig ved forbikjøringer kan dette være farlig rett og slett. Årsaken er at bilen slutter å dra og du kommer ikke forbi, hvis den begynner å spinne litt eller beveger seg litt sidelengs. På noen biler så forsvinner motorkraften helt og farten senkes betraktelig.

Ved ei forbikjøring er dette rett og slett farlig.

Men for din del ville jeg har anbefalt det. På noen biler kan dette slås av også, selv om flere begynner å kutte ut av/på knappen.

Skrevet

Antiskrens er jo bra for sjåfører som ikke mestrer glatta noe særlig, det er ingen dum oppfinnelse.

Men jeg liker det ikke så veldig godt, særlig ved forbikjøringer kan dette være farlig rett og slett. Årsaken er at bilen slutter å dra og du kommer ikke forbi, hvis den begynner å spinne litt eller beveger seg litt sidelengs. På noen biler så forsvinner motorkraften helt og farten senkes betraktelig.

Ved ei forbikjøring er dette rett og slett farlig.

Men for din del ville jeg har anbefalt det. På noen biler kan dette slås av også, selv om flere begynner å kutte ut av/på knappen.

Jeg er pingle jeg, og kjører ikke forbi ;o) Men, sambo gjør jo det. Og det er jo i hovedsak han som kjører mest. Hm, dette var nyttig, takk skal du ha :o)

Da må jeg finne ut om det er av/på-knapp på den aktuelle bilen.

Skrevet

Nei, det er ikke noe hensiktsmessig å smøre ansiktsrens på bilen.

Skrevet

Jeg har antiskrens på min bil. Supert system. På glatta er den nesten ukjørbar når jeg skrur det av.

Jeg kjører ganske friskt, men i motsetning til mrxx så kjører jeg ikke forbi når det er såpeglatt, så hans frykt for systemet gjelder ikke for meg.

Antiskrens er for meg like viktig som sikkerhetsbeltet.

Skrevet

Jeg har antiskrens på min bil. Supert system. På glatta er den nesten ukjørbar når jeg skrur det av.

Jeg kjører ganske friskt, men i motsetning til mrxx så kjører jeg ikke forbi når det er såpeglatt, så hans frykt for systemet gjelder ikke for meg.

Antiskrens er for meg like viktig som sikkerhetsbeltet.

Jeg heller mer og mer mot bilen med antiskrens jeg nå. Sambo sa at han mente det var uproblematisk for han mtp forbikjøring.

Skrevet

Du skal ha antiskrens. Det reduserer ulykkesrisikoen betydelig.

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1198052646648&pagename=sikkerbil%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert

Bluetooth er kjekt å ha, men sikkerheten er det viktigste ved valg av bil mener nå jeg!

OK, da går jeg for antiskrensbilen, så sagt vi blir enige om pris og alt annet ser bra ut.

Jeg er opptatt av sikkerhet jeg, men må innrømme at jeg har null snøring på dette med bil. Prøver denne gangen og få litt mer kunnskap, spesielt siden jeg nå har bestemt meg for å kjøre mye mer.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du skal ha antiskrens. Det reduserer ulykkesrisikoen betydelig.

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1198052646648&pagename=sikkerbil%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert

Bluetooth er kjekt å ha, men sikkerheten er det viktigste ved valg av bil mener nå jeg!

Om bluetooth er der for at man skal kunne bruke mobilen som handsfree er jo det en del av sikkerheten, det også. Men jeg er enig i at antiskrens er viktigere.

Skrevet

Om bluetooth er der for at man skal kunne bruke mobilen som handsfree er jo det en del av sikkerheten, det også. Men jeg er enig i at antiskrens er viktigere.

Handsfree kan ettermonteres, det er verre med antiskrens.

Skrevet

Dæven, jeg lurte skikkelig på hva ansiktsrens hadde med bil å gjøre...

Skrevet

Dæven, jeg lurte skikkelig på hva ansiktsrens hadde med bil å gjøre...

Slik at den ikke får uren lakk må vite ;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Handsfree kan ettermonteres, det er verre med antiskrens.

Sant nok! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...