Gå til innhold

Svettelukt

Gjest Reserve mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Reserve mamma

Hei. Jeg er ikke noen ungdom men syns det er greit å spørre ungdom om råd. Min samboer har en datter på 12. Hun er litt slapp med å bruke deodorant så det kan lukte litt av henne men jeg synes det er så vanskelig å si noe å det gjør han også. Når jeg foreslår de gode deoene som varer lenge så sier hun bare at de svir. Hun vil heller bruke sånne som ser litt fancy ut men desverre ikke varer så lenge. Jeg tenker også på hva vennene hennes tenker. Hjelp hva skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd Sterilan stick?? Den svir iallefall ikke.. Er nok ikke så fancy, og lukter heller ikke spesielt mye. Men, den forhindrer iallefall svettelukt. Så kan jo en heller bruke parfyme til å få en god duft, om hun er opptatt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reserve mamma

Prøvd Sterilan stick?? Den svir iallefall ikke.. Er nok ikke så fancy, og lukter heller ikke spesielt mye. Men, den forhindrer iallefall svettelukt. Så kan jo en heller bruke parfyme til å få en god duft, om hun er opptatt av det.

Problemet e at ho ikke e så opptatt av det å at ho ikke merker at det lukter sjøl... Ikke så veldig jålat enda. Ok jeg får prøve sterilan men hvis ho sier at ho har prøvd den å den svir da? Vet ikke helt ka jeg ska si da. Har du flere forslag til noen som ikke svir så kan jeg helgardere meg å kjøpe fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Problemet e at ho ikke e så opptatt av det å at ho ikke merker at det lukter sjøl... Ikke så veldig jålat enda. Ok jeg får prøve sterilan men hvis ho sier at ho har prøvd den å den svir da? Vet ikke helt ka jeg ska si da. Har du flere forslag til noen som ikke svir så kan jeg helgardere meg å kjøpe fler.

Palmolive sin er god. Jeg reagerer veldig lett på deo, me denne går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flytte-lasset

Spør på apoteket:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dessverre ikke på flere som ikke svir..

Men, jeg prøvde det meste av de rollo deoene, de svir som sabla *****.. Spesielt om man da har litt sensitiv hud, noe jeg har =/

Så jeg sverger til Sterilan sin.. Det er en stift, så jeg slipper den kleimete vesken som er i en rollo deo samt svien. =)

Er i allefall verdt å prøve, og jeg tviler stort på at hun svir av den. Da tror jeg heller mer at det er noe hun sier for å slippe.. Kjenner flere som har ekstrem sensitiv hud, de bruker også den deo'n.

Den lukter ikke, så om hun er opptatt av at det IKKE skal lukte av henne, da er jo det perfekt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sant å si

Jeg har mye hudproblemer og sensitiv hud, og bruker Vaseline Intensive care hudvennlig roll-on.

Den er billig, kan kjøpes stort sett overalt, dufter mildt og godt - og må VIRKELIG være mild, ettersom det er en av de få jeg tåler :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reserve mamma

Kommer dessverre ikke på flere som ikke svir..

Men, jeg prøvde det meste av de rollo deoene, de svir som sabla *****.. Spesielt om man da har litt sensitiv hud, noe jeg har =/

Så jeg sverger til Sterilan sin.. Det er en stift, så jeg slipper den kleimete vesken som er i en rollo deo samt svien. =)

Er i allefall verdt å prøve, og jeg tviler stort på at hun svir av den. Da tror jeg heller mer at det er noe hun sier for å slippe.. Kjenner flere som har ekstrem sensitiv hud, de bruker også den deo'n.

Den lukter ikke, så om hun er opptatt av at det IKKE skal lukte av henne, da er jo det perfekt. =)

Å det er en stick, ska prøve den. Trudde d var en type sterilan roll on vi hadde prøvd før. Jeg synes jo ingenting svir så jeg trudde at ho kanskje ikke ville bruke de vi foreslo men da har ho nok sensitiv hud. Tusen takk for tipset, ska prøves ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reserve mamma

Jeg har mye hudproblemer og sensitiv hud, og bruker Vaseline Intensive care hudvennlig roll-on.

Den er billig, kan kjøpes stort sett overalt, dufter mildt og godt - og må VIRKELIG være mild, ettersom det er en av de få jeg tåler :o)

Ok, den er også notert. Skriver opp alle forslag å det ska handles inn å det gamle kastes. Kan jo ikkke la jenta lukte svette. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reserve mamma

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210075500' post='3868979]

Palmolive sin er god. Jeg reagerer veldig lett på deo, me denne går bra.

Er dette også en Roll on eller ? Tuuusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivea roll on synes jeg er bra. Den svir isåfall ikke. Hvis hun er veldig plaget kan hun kjøpe aluminiumsklorid 25 % på apoteket. Men den kan svi, men skal holde henne tørr over lengre tid. Synes det er rart at hun ikke bryr seg om at det lukter av henne. Synes man må kunne si det rett ut at det lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, den er også notert. Skriver opp alle forslag å det ska handles inn å det gamle kastes. Kan jo ikkke la jenta lukte svette. Takk for svar.

Det finnes flere deo sticks på markedet. Nivea har også en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 år er jo sånn typisk tid hvor det lukter svette av ungene... Både fordi de da svetter mer og det lukter mer av svetten enn senere (det synes jeg ia lle fall at jeg har merket) - og fordi de hittil ikke har svettet slik at deodorant har vært nødvendig.

De må venne seg til at deodoranten _må_ brukes hver dag,- og i tillegg være mer nøye med hygienen enn noen annen gang for å oppnå samme fravær av lukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Er dette også en Roll on eller ? Tuuusen takk for svar.

Ja, roll on. Jeg bruker Biotherm sin for det meste, men det er i dyreste laget for ei som egentlig ikke vil bruke deo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210083708' post='3869050]

Ja, roll on. Jeg bruker Biotherm sin for det meste, men det er i dyreste laget for ei som egentlig ikke vil bruke deo.

om hun er plaget av at det svir anbefaler jeg en uten alkohol! Les på deodoranten før du kjøper den. Du sier hun ikke er så jålete av seg, og derfor ikke vektlegger å bruke deo. Du får forklare henne at når man blir eldre blir det flere hygieniske nødvendighet, nesten som tannpussen er nødvendig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Denne er relativt dyr da, men den funker veldig bra og lukter utrolig godt; Biotherm Deo Pure. (Grunnen til at jeg never pris,er at en ung jente kanskje må ha litt "sponsing" her ;))

Denne svir absolutt _ikke_ - selv rett etter barbering. Den har en mild og behagelig duft, og holder svettelukten borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

http://www.lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=MainPage_6464&MainPage_6464=7479:28686::1:7643:3:::0:0

Dersom hun bruker Sterilan Oxygen Fresh som stick, så svir det ikke. Denne har hjulpet meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Uff, jeg håper ikke du og din samboer er representativ for nåtidends omsorgspersoner. Det er dere som gjør svettelukt til noe unaturlig. Hans datter vil mislike folk som lukter svette, fordi dere gjør det. Det er som et virus, på samme måte som religion er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...