Gå til innhold

Fotball og utstyr

Gjest også en mamma

Anbefalte innlegg

Det er best for barnet med fullt utstyr. Fotballsko, leggbeskyttere (det er fryktelig vondt med spark i leggen) og strømper til knærne. Det finnes to typer fotballsko, beregnet på kunstgress eller gressmatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trollemor;o)

Vanlige joggesko bør vel hole i massevis, men jeg tror det kan være lurt å ha leggbeskyttere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggskinn har vært obligatorisk hos oss siden de startet med fotball i 6-års alderen. Kom ungene på trening eller kamp uten leggskinn fikk de ikke spille, slik det fortsatt, nå er de ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Gutten vår på snart syv har begynt på fotball, og jeg må si vi ble ganske overrasket første gangen - omtrent alle gutta hadde fullt utstyr med fotballstøvler og det hele.

Vi har nå i det minste kjøpt en treningsbukse, men tror faktisk også vi kommer til å kjøpe et par fotballsko, blant annet fordi de sliter veldig på de vanlige joggeskoene, og faktisk koster fotballsko mindre. Han ønsker seg det selvfølgelig også selv.

Leggskinn har jeg ikke tenkt på en gang, vi får vel beskjed om det er noe han bør ha.

Leggskinn var den tingen som det stod at alle barna måtte skaffe seg når de begynte på fotball.

På første cupen de skulle på (bare uker etter fotballstart) måtte alle ha leggskinn.

De bruker leggskinn på hver trening og også nå på kampene i serien som går nesten hver uke. Gutten min er 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggbeskyttere er foruten å være en fornuftig beskyttelse av legger og ankler også påkrevd av forsikringen. Får man en skade vil forsikringsselskapet blant annet spørre om leggbeskyttere ble brukt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er best for barnet med fullt utstyr. Fotballsko, leggbeskyttere (det er fryktelig vondt med spark i leggen) og strømper til knærne. Det finnes to typer fotballsko, beregnet på kunstgress eller gressmatte.

De trenger ikke to ulige typer utesko når de er så små.

Trener de inne også, trenger de sko med lyse såler.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De trenger ikke to ulige typer utesko når de er så små.

Trener de inne også, trenger de sko med lyse såler.

mvh

Nei :) De trenger bare et par sko, men det finnes to typer mente jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...