pusi Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 I år har det blitt en del arbeid for fotball-laget til andre-klassingen gitt! Først betaler vi kontingent. Så må vi selge langpannemiks og vaffelmiks fra Gaute til 50 og 40 kroner. Den samme miksen kostet 30 0g 23 kroner på ICA Maxi i forrige uke. Guttungen er for liten til å selge kakemiks selv. Han kan ikke nok om penger enda, og kan fort lure seg selv. Så må vi stå i kiosken på banen vår på omgang. Dette er selvfølgelig på kveld eller helg. Og til alt overmål får ikke engang laget trene på denne banen for det er så stor pågang. Like før vi melder ham ut... Hva synes dere om slikt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg sier bare at det er synd ikke musikken kommer tidligere igang, de må vente til tredje klasse før de kommer med i korpset, mens allidrett, fotball og håndball står i kø omtrent fra barnehagen ;-) Men det var en digresjon. Ellers mener jeg det er noe tull at første- og andreklassinger skal ha så mye dugnadsplikter. Jeg meldte oss ut av idrettslaget i vinter fordi de presterte å sende ut dugnadslister for å stå og betjene kiosken for hovedidrettslaget, noe som ikke har noe med allidretten å gjøre, mens guttungen såvidt hadde begynt å leke litt på allidretten for å se om det var noe for ham. Dessuten måtte vi betale kontingent til hovedidrettslaget _og_ til allidrettsgruppa, for å leke i gymsalen en snau time en gang i uka. Nei, alle mine fordommer mot barneidretten er bekreftet allerede, etter et halvt år i dens klamme grep ;-) PS, jeg vet at det kan være masse dugnad i korpset også, siden jeg og mine søsken mer eller miindre vokste opp i korpsmiljøet, men det var ikke sånn som vi har opplevd idretten hittil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg sier bare at det er synd ikke musikken kommer tidligere igang, de må vente til tredje klasse før de kommer med i korpset, mens allidrett, fotball og håndball står i kø omtrent fra barnehagen ;-) Men det var en digresjon. Ellers mener jeg det er noe tull at første- og andreklassinger skal ha så mye dugnadsplikter. Jeg meldte oss ut av idrettslaget i vinter fordi de presterte å sende ut dugnadslister for å stå og betjene kiosken for hovedidrettslaget, noe som ikke har noe med allidretten å gjøre, mens guttungen såvidt hadde begynt å leke litt på allidretten for å se om det var noe for ham. Dessuten måtte vi betale kontingent til hovedidrettslaget _og_ til allidrettsgruppa, for å leke i gymsalen en snau time en gang i uka. Nei, alle mine fordommer mot barneidretten er bekreftet allerede, etter et halvt år i dens klamme grep ;-) PS, jeg vet at det kan være masse dugnad i korpset også, siden jeg og mine søsken mer eller miindre vokste opp i korpsmiljøet, men det var ikke sånn som vi har opplevd idretten hittil. Og så går pengene du samler inn til hele korpset, ikke bare elitelaget slik som vi opplevde på fotballen. Foreldre trente laget, vi betalte kontigent, men måtte stille opp på diverse dugnader som kunne komme ungene til gode hvis de fortsatte på fotballen opp i 13-15 års alder :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Tja,- det var kanskje litt dum dugnad det der med kakemiks-salg. Vi har vel hatt loddsalg her hos oss. Jeg har sett det her fra den andre siden, vært en av dem som gladelig stiller opp, og registrert at det er de samme gang på gang som gjør en innsats... Det er selvsagt en uting om A-laget ikke bidrar til det hele,- men det koster å holde igang smålagene også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Her også er det dugnad hele tiden, stå i kiosk,varetelling,loddsalg,dopapirsalg,rabattkort,fest vakt osv. samtidig som kontigent skulle betales. Jeg følte at vi betalte for fotballen til de store spillerne. Ta heller litt mer i kontigent og kutt ut dugnaden som ikke gjelder å hjelpe til på arrangement som klubben arrangerer sier jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Tja, hva skal man si!? Synes dugnad generelt er en flott ting, jeg da. Og har man unger, og vil at de skal ha et fritidstilbud, må man jo også gjøre noe aktivt sjøl. Men det det kakemiks-greiene synes jeg var litt "rar". Måtte vel gått an å få inn penger på en litt annen måte!? Jeg har ne 3.klassing, og har til nå stått 2 ganger i kiosken, bakt kake 1 gang, solgt pølser 1 i påska... Men det gjør da ikke noe!? Synes det er flott å gjøre en innsats for at ungene i bygda skal kunne spille fotball istedet for å sitte foran tv/data, jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Her også er det dugnad hele tiden, stå i kiosk,varetelling,loddsalg,dopapirsalg,rabattkort,fest vakt osv. samtidig som kontigent skulle betales. Jeg følte at vi betalte for fotballen til de store spillerne. Ta heller litt mer i kontigent og kutt ut dugnaden som ikke gjelder å hjelpe til på arrangement som klubben arrangerer sier jeg. _Litt_ mer i kontingent duger nok ikke for å gjøre opp for dugnad... Det blir litt usosialt å skulle betale seg ut av alt. Noen ganger er det dem som har dårligst råd til kontingenter etc som trenger tilbudet mest... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Bor dere i nærheten her eller!? Hadde i ungdomsskolealder på døra her om dagen, han solgte to sorter kakemix til inntekt for idrettslaget. Nei, jeg kjøpte ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det virker litt voldsomt til å begynne med, men dere venner dere nok til det etter hvert som årene går. Her hos oss er det også en del dugnadsarbeid, men innsatsen gir klubben kjærkomne inntekter som går til drakter, drifte bane og anlegg, arrangere sonecuper for småttisene, og sende de største ungene på utenbys cup uten at det koster skjorta. Og nettopp det er ganske viktig syns jeg, for det kan fort bli dyrt for noen foreldre å sende ungene på foreksempel Norwaycup dersom utgiftene til enhver tid skal følge hvert enkelt lag. Synd om noen føler at de 'må' slutte eller utebli av økonomiske årsaker. Alt i alt syns jeg dugnader er greit, - og dessuten en god investering for framtiden og fjortisårene. Tror alle timene som natteravn, sjåfør eller kakebaker/ selger vil lønne seg på lang sikt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Akkurat det kakemiks-salget hørtes jo litt sært ut. Men det er ikke uvanlig at man må selge et eller annet. Hos oss er det svært høy kontingent, men litt færre dugnader for de yngste. Det øker på når de blir større. Jeg tror man er nødt til å svelge følelsen av å subsidiere andre ting enn det egne barn er med på, hvis man vil ha dem i et stort idrettslag. Og det må man jo hvis de skal få være med på f.eks. seriespillet for de minste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det er det jeg sier; Det er myyyyye mer arbeid å ha ungene på fotball enn i korps! Meld han inn i korps du;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det var en merkelig ting å selge da? Her går det på iskaker for det meste. Dugnad når barna er med på idrett kan noen ganger virke sær. Man stiller egentlig for klubben, ikke laget. Jeg selv har stått kjøkkenvakt under fotballcup selv om min gutt ikke spilte den dagen. Det krever mye av foreldrene, og jeg har inntrykk av at det gjelder like mye for håndball som for fotball. Andre idretter krever ikke så mye dugnad tror jeg? Fotballen tar mye tid. Etterhvert så skal de trene gjerne to ganger i uken i tillegg til en kampdag hvor man gjerne står oppført som sjåfør. Men jeg vil si det er verdt det sålenge ungen har det greit. Men du har lov å si nei, du trenger ikke stille opp hver gang det er noe vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det var en merkelig ting å selge da? Her går det på iskaker for det meste. Dugnad når barna er med på idrett kan noen ganger virke sær. Man stiller egentlig for klubben, ikke laget. Jeg selv har stått kjøkkenvakt under fotballcup selv om min gutt ikke spilte den dagen. Det krever mye av foreldrene, og jeg har inntrykk av at det gjelder like mye for håndball som for fotball. Andre idretter krever ikke så mye dugnad tror jeg? Fotballen tar mye tid. Etterhvert så skal de trene gjerne to ganger i uken i tillegg til en kampdag hvor man gjerne står oppført som sjåfør. Men jeg vil si det er verdt det sålenge ungen har det greit. Men du har lov å si nei, du trenger ikke stille opp hver gang det er noe vel? ''Det var en merkelig ting å selge da? Her går det på iskaker for det meste. '' Hehe, jeg synes iskaker var minst like merkelig. De smelter jo til og med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Har ei i 3-klasse som går på turn. Dette halvåret har vi hjulpet til et par timer med å bære utstyr. Ho har solgt lodd. Jeg har vært med på kakelotteri (3 timer) og det blir en 6-timers dugnad på et stevne de skal ha. Altså ca. 11 timer + loddsalg som ho har gjort selv. Det synes jeg er i overkant. Tror jeg kjøper meg fri til neste år. Men jeg forstår jo at laget trenger pengene. Treningsavgiften er jo relativt lav (tror jeg betalte ca. 1000 for at ho skal trene 4 timer pr. uke.) Men om jeg bidrar med penger eller arbeidsinnsats spiller jo ingen rolle for laget. Loddsalg må ho nok gjøre uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 ''Det var en merkelig ting å selge da? Her går det på iskaker for det meste. '' Hehe, jeg synes iskaker var minst like merkelig. De smelter jo til og med. Nei faktisk så går det veldig greit De selger det rundt morsdag så det er jo ikke sommer da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D.L.K Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Og dugnader på loppemarked. I forkant av loppemarkedet må man sitte i flere uker og ta i mot lopper. Den helga loppemarkedet er, må man være med og selge. Kan man ikke, må man skaffe en stedsfortreder. Stedfortreder? Hallo! Man kan ikke forvente at dersom ikke foreldrene kan, så stiller veldig gjerne tanter, onkler, besteforeldre eller venner opp! En annen ting: hvem skal passe ungene mens foreldrene blir presset til å være med hele dager på dugnadsting? Noen har flere unger, ikke alle er store nok til å være med på loppemarked eller andre ting hele dagen. _Litt_ dugnad er greit, men ikke i de mengdene vi har opplevd gjennom korps, speider og idrettslag. Vi meldte ungene ut av speideren midt i sesongen en gang, fordi de ikke var interessert lengere. Da fikk vi beskjed om at vi måtte jammen stille på loppemarkeddugnad likevel, for det gjaldt hele det kalenderåret vi vr inne i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nei faktisk så går det veldig greit De selger det rundt morsdag så det er jo ikke sommer da Med det klimaet vi har hatt her på bjerget de seneste årene er det vel bare et tidsspørsmål før ikke iskakene smelter i februar... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Med det klimaet vi har hatt her på bjerget de seneste årene er det vel bare et tidsspørsmål før ikke iskakene smelter i februar... Hehe, joda kanskje må det en endring til med tiden. Vi er på utkjøring/salg i underkant av en time, så evt må vi hente nye. Forbudt med varmeapparat på i bilen da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Bor dere i nærheten her eller!? Hadde i ungdomsskolealder på døra her om dagen, han solgte to sorter kakemix til inntekt for idrettslaget. Nei, jeg kjøpte ikke. Ja, vi bor i nærheten, så de kom nok fra fotballklubben vår (Astor) :-) Jeg prøver alltid å kjøpe ett lodd når noen kommer, og hadde vel kjøpt kakemiks også. Jeg er ikke glad i å gå rundt å selge selv, så jeg synes jeg må gjøre jobben lettere for andre også. Fotball-laget der dere bor solgte forresten do-papir. 215 kroner for 42 ruller. Det har vi ikke kjøpt, for det synes jeg er for dyrt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Det er det jeg sier; Det er myyyyye mer arbeid å ha ungene på fotball enn i korps! Meld han inn i korps du;o) Jeg spør stadig om de ikke vil begynne i korps, men de vil ikke. Eldstemann har hørt at det er så langt å gå på 17. mai, og de yngste får vel ikke tilbud før de begynner i 3. klasse. Men jeg skal nok spørre igjen :-) Fotball er faktisk ganske morsomt, og sosialt, men akkurat nå var det litt mye... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.