Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det var en merkelig ting å selge da? Her går det på iskaker for det meste.

Dugnad når barna er med på idrett kan noen ganger virke sær. Man stiller egentlig for klubben, ikke laget. Jeg selv har stått kjøkkenvakt under fotballcup selv om min gutt ikke spilte den dagen. Det krever mye av foreldrene, og jeg har inntrykk av at det gjelder like mye for håndball som for fotball. Andre idretter krever ikke så mye dugnad tror jeg? Fotballen tar mye tid. Etterhvert så skal de trene gjerne to ganger i uken i tillegg til en kampdag hvor man gjerne står oppført som sjåfør. Men jeg vil si det er verdt det sålenge ungen har det greit.

Men du har lov å si nei, du trenger ikke stille opp hver gang det er noe vel?

''Jeg selv har stått kjøkkenvakt under fotballcup selv om min gutt ikke spilte den dagen.''

Det passet vel bra,- det er jo kjedelig å ha dugnad på kjøkkenet mens ungene spiller,- da får man jo ikke se...

''Fotballen tar mye tid. Etterhvert så skal de trene gjerne to ganger i uken i tillegg til en kampdag hvor man gjerne står oppført som sjåfør.''

Er det ikke greit å være sjåfør, da,- ville du ikke uansett stilt opp og sett på kampen?

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Katt-ja

6

• pekkaline

5

• pusi

4

Mest aktive i denne tråden

Det virker litt voldsomt til å begynne med, men dere venner dere nok til det etter hvert som årene går. :)

Her hos oss er det også en del dugnadsarbeid, men innsatsen gir klubben kjærkomne inntekter som går til drakter, drifte bane og anlegg, arrangere sonecuper for småttisene, og sende de største ungene på utenbys cup uten at det koster skjorta. Og nettopp det er ganske viktig syns jeg, for det kan fort bli dyrt for noen foreldre å sende ungene på foreksempel Norwaycup dersom utgiftene til enhver tid skal følge hvert enkelt lag. Synd om noen føler at de 'må' slutte eller utebli av økonomiske årsaker.

Alt i alt syns jeg dugnader er greit, - og dessuten en god investering for framtiden og fjortisårene. Tror alle timene som natteravn, sjåfør eller kakebaker/ selger vil lønne seg på lang sikt! :)

Jeg tror også at det er viktig å investere tid på ungene.

Dugnadsarbeid er jo bra fordi det kommer alle til gode, slik at også familier som ikke har så mye å rutte med kan være med.

Bare så synd at alt kommer samtidig. Jeg blir stressa av alt som skal gjøres.

Man skulle vel sluttet å få barn før det ble tre av dem. Rett før jul og før sommeren er det alt mulig som man skal delta på, og jeg mener jo alt det er viktig å følge opp ungene, og stiller selvfølgelig opp.

''Jeg selv har stått kjøkkenvakt under fotballcup selv om min gutt ikke spilte den dagen.''

Det passet vel bra,- det er jo kjedelig å ha dugnad på kjøkkenet mens ungene spiller,- da får man jo ikke se...

''Fotballen tar mye tid. Etterhvert så skal de trene gjerne to ganger i uken i tillegg til en kampdag hvor man gjerne står oppført som sjåfør.''

Er det ikke greit å være sjåfør, da,- ville du ikke uansett stilt opp og sett på kampen?

Jeg var med på alle kampene uansett om jeg stod oppført som sjåfør. Jeg mente ikke noe galt med innlegget mitt? Jeg bare la frem hva som er vanlig her.

Ja, vi bor i nærheten, så de kom nok fra fotballklubben vår (Astor) :-)

Jeg prøver alltid å kjøpe ett lodd når noen kommer, og hadde vel kjøpt kakemiks også. Jeg er ikke glad i å gå rundt å selge selv, så jeg synes jeg må gjøre jobben lettere for andre også.

Fotball-laget der dere bor solgte forresten do-papir. 215 kroner for 42 ruller. Det har vi ikke kjøpt, for det synes jeg er for dyrt.

Som regel har jeg ikke penger hjemme så som oftest kan jeg rett og slett ikke kjøpe på døra! :o)

Dopapir-selgere har jeg ikke hatt på døra og siden jeg er ganske kresen på kvaliteten på dopapir så hadde jeg neppe kjøpt 42 ruller med et papir jeg ikke ante hvordan var...

Jeg var med på alle kampene uansett om jeg stod oppført som sjåfør. Jeg mente ikke noe galt med innlegget mitt? Jeg bare la frem hva som er vanlig her.

OK,- jeg tenkte bare ikke det spilte noen rolle å være oppsatt som sjåfør så lenge man som regel skal med for å se på likevel ;-)

Mente ikke å hakke på deg,- bare kommentere :-)

Gjest Kayia

Dugnadsarbeid er jo bra fordi det kommer alle til gode, slik at også familier som ikke har så mye å rutte med kan være med.

Man skulle vel sluttet å få barn før det ble tre av dem. Rett før jul og før sommeren er det alt mulig som man skal delta på, og jeg mener jo alt det er viktig å følge opp ungene, og stiller selvfølgelig opp.

''Man skulle vel sluttet å få barn før det ble tre av dem.''

Hehe, ja det var det.. Skal se det er derfor jeg ikke klager, jeg har jo bare han ene! :)

Men i vår klubb syns jeg de er flinke til å finne fornuftige ting å få inntekter på, sånn som å gå natteravn eller å selge programmer og rydde fotballstadion etter elitekamp foreksempel. Den der dorullgreia er jo helt bak mål spør du meg! *Ser for seg tilhengerlass med dopapir kjøre rundt i nabolaget* :)

Annonse

Når folk skriver inn her og ber om råd om hvorvidt de skal få et barn til eller ikke, svarer jeg alltid at de bør tenke over periodene desember og mai / juni.

Dessuten gnåler jeg alltid om at oppfølgingsjobben ikke er over selv om ungene sover hele natten og slutter med bleier.

Klarer du å få dem til å like _de samme fritidsaktivitetene_, er det veldig nyttig...

OK,- jeg tenkte bare ikke det spilte noen rolle å være oppsatt som sjåfør så lenge man som regel skal med for å se på likevel ;-)

Mente ikke å hakke på deg,- bare kommentere :-)

Så greit atte :) Jeg synes det var morro å være med på kampene, jeg skreik og heiet til jeg ble sår i halsen hehe

Gjest ViViola

Dette tror jeg nok er hovedgrunnen til at flere og flere fotballklubber har spesifikke budsjetter for hvert enkelt lag...

En fotballklubb med A-lagsaktivitet - det trenger ikke være i noen høy divisjon engang - drar enormt med penger. Helt sykt. Og der ikke aldersbestemt aktivitet er dratt ut av budsjettet, må alle bidra til felleskassa, selv om kanskje bare ett eller to lag drar avgårde med pengene.

Hvis jeg var dere, ville jeg nok foreslått for styret at hvert enkelt lag drifter seg selv. Da jobber man for egne barn og egne barns aktivitet, noe som både oppleves mer meningsfylt og hyggelig.

Ut over det - det er DYRT å drive idrettslag, altså, det er mye penger som fyker ut.

Gjest annlovinda

Uansett hva man melder ungene inn i så er det dugnad.

Jeg stiller opp på alle dugnader jeg, synes det er positivt for det sosiale også.

Vi har også en gutt som har startet på fotballen. Og på innmeldinga der så stod det klart og tydelig at det var to dugnader alle måtte stille opp på. Hvert lag ville få en uke i kiosken, som da må fordeles på alle barna, også er det dugnad når de arrangerer cupen disse små er med på. Synes det her helt greit. I tillegg kan hvert lag ha sine egne dugnader som inntekten går direkte til laget, men det blir antakelig ikke aktuelt før de blir litt eldre.

Har hatt barn med på andre aktiviteter også, og ser at det stort sett er de samme som alltid stiller, og de samme som aldri kan/gidder stille opp.

Uansett hva man melder ungene inn i så er det dugnad.

Jeg stiller opp på alle dugnader jeg, synes det er positivt for det sosiale også.

Vi har også en gutt som har startet på fotballen. Og på innmeldinga der så stod det klart og tydelig at det var to dugnader alle måtte stille opp på. Hvert lag ville få en uke i kiosken, som da må fordeles på alle barna, også er det dugnad når de arrangerer cupen disse små er med på. Synes det her helt greit. I tillegg kan hvert lag ha sine egne dugnader som inntekten går direkte til laget, men det blir antakelig ikke aktuelt før de blir litt eldre.

Har hatt barn med på andre aktiviteter også, og ser at det stort sett er de samme som alltid stiller, og de samme som aldri kan/gidder stille opp.

''Uansett hva man melder ungene inn i så er det dugnad. ''

Ikke på kommunal kulturskole! ;-)

Gjest ViViola

''Uansett hva man melder ungene inn i så er det dugnad. ''

Ikke på kommunal kulturskole! ;-)

''Ikke på kommunal kulturskole! ;-)''

Nåja. Jeg vil kalle det dugnad når man må tilbringe en hel kveld med å høre på eksempelvis blokkfløytespill av 1. klassinger samt mer eller mindre koordinerte innslag av dans og sang.

;-)

Gjest annlovinda

Det er det jeg sier; Det er myyyyye mer arbeid å ha ungene på fotball enn i korps! Meld han inn i korps du;o)

Jeg har selv spilt i korps i 30 år før jeg sluttet for noen år siden.

Foreldrene mine stilte mye opp på dugnad i korpset i alle årene jeg spilte i skolekorpset.

Vil sønnen min begynne å spille i korps så skal han så klart få lov til det. Men jeg håper heller han enten fortsetter med fotballen eller begynner med noe annet fysisk. Jeg synes den delen er veldig viktig.

Annonse

Når folk skriver inn her og ber om råd om hvorvidt de skal få et barn til eller ikke, svarer jeg alltid at de bør tenke over periodene desember og mai / juni.

Dessuten gnåler jeg alltid om at oppfølgingsjobben ikke er over selv om ungene sover hele natten og slutter med bleier.

Klarer du å få dem til å like _de samme fritidsaktivitetene_, er det veldig nyttig...

For meg ville 3 barn ha vært ett for mye,- det er jeg overbevist om ;-)

Nåja. Jeg vil kalle det dugnad når man må tilbringe en hel kveld med å høre på eksempelvis blokkfløytespill av 1. klassinger samt mer eller mindre koordinerte innslag av dans og sang.

;-)

''Nåja. Jeg vil kalle det dugnad når man må tilbringe en hel kveld med å høre på eksempelvis blokkfløytespill av 1. klassinger samt mer eller mindre koordinerte innslag av dans og sang. ''

Dugnad, ja - evt. terror :-)

Takke meg til fotball-dugnad...

Mrs. Wallace

;-)

Hehe. :o)

Men de er nå søte, da.

;-)

Eneste fordel er at det ikke spiller noen rolle om det striregner...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...