Gå til innhold

Hvor mye i gave til konfirmant ?

Anbefalte innlegg

Min venninnes datter skal konfirmeres til helga, og jeg grubler litt på hvor mye det vil være naturlig å gi i pengegave. Jeg er ikke invitert i konfirmasjonen, men konfirmantens mor er en nær venninne jeg har hatt gjennom 20 år, så jeg synes det er naturlig å gi en gave. Hva tror dere vil være en grei sum å gi ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305739-hvor-mye-i-gave-til-konfirmant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gitt 200 til naboer og 500 eller mer til slekt. Så vi ville vel endt opp med noe mellom der - 350 eller noe sånt.

Jeg har forstått det som at vi ligger nokså lavt i forhold til mange andre, så ingen vil nok synes det er rart om du gir 500 heller.

Gjest Babyløven

Jeg syns det overdrives litt med disse konfirmasjonsgavene jeg. 200,- syns jeg er mer enn nok når du ikke skal i selskap.

Var i konfirmasjon for et par år siden, og da lå gaver fra naboer og venner av foreldrene på 100 - 200,- Det var fra folk som ikke var i selskapet. De som var i selskap var det pengegaver fra 300,- og oppover. Kanskje flest på 400 - 500,-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...