Gå til innhold

Tipse frisør

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

''den gammeldagse borgerligheten''

Som vel igjen betyr at man gir litt ekstra til de underpriviligerte? Er jo ikke noe kompliment å få tips da.

Nei, nettopp. Frisørvenninna mi jobbet i gamle dager på en svært dannet salong for eldre frognerfruer, og der fikk hun _mye_ tips. Ellers har hun som regel aldri opplevd å bli tipset.

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Mrs. Wallace

6

• meg__123!

4

• pekkaline

4

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, nå må du slutte eller så ler jeg så mye at jeg får vondt i magen... 28 kroner i tips, forresten. Var til gyn forrige uke, og da betalte jeg 280 kroner. :-D

Hahaha, enda bedre om man begynner å telle kronestykker.

Skrevet

Jeg tipser ikke. Men en annen ting: Har dere tenkt på at en aldri får kvittering hos frisøren? Jeg har i alle fall aldri fått det..

Jeg får kvittering hver gang, om jeg gjør noe mer enn bare å klippe luggen mener jeg at jeg får spesifisert kvittering også.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg tipser ikke. Men en annen ting: Har dere tenkt på at en aldri får kvittering hos frisøren? Jeg har i alle fall aldri fått det..

Frisører har kasseapparat, som de taster inn på.

Noen butikker opererer med provisjonsbetaling til de ansatte, så du kan tro at de er nøye med å slå inn salget på datamaskinen.

Hilsen

Gjest prust
Skrevet

Har aldri falt meg inn å gi tips til frisør. Synes de har vanvittig høye priser i utgangspunktet.

Skrevet

Har aldri falt meg inn å gi tips til frisør. Synes de har vanvittig høye priser i utgangspunktet.

Du sparer på å stoppe i Lillesand å klippe deg ;) Betalte 405kr for klipp i dag. Da fønte og stylet hun håret mitt i tillegg til klippen.

Gjest prust
Skrevet

Du sparer på å stoppe i Lillesand å klippe deg ;) Betalte 405kr for klipp i dag. Da fønte og stylet hun håret mitt i tillegg til klippen.

Synes ikke 405 var sabla billig...

Jeg har to frisører, en jeg går til når jeg har dårlig råd (250-300 kr) og en jeg liker best å klippe meg hos (ca350-380?). Det er her ute på bygda, begge deler. Mannen min har gått trofast til hun billige i 12 år - og han betaler vel nå ca 200 for herreklipp.

Jeg synes frisør er et nødvendig onde, som jeg irriterer meg litt over.... Har ikke klippet meg siden begynnelsen av desember nå - så jeg utsetter og utsetter det. Har bestemt meg for å stripe håret hos hun billige nå snart, og så ta en klipp på det andre stedet i juni en gang.

Jeg er litt kjip på å sette pris på frisørene ja!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Nei kassadama tar ikke i ditt hår.

Det blir mer direkte kontakt mellom frisør og kunde, enn over et kassebånd, hvor kassadama må strekke seg over fr å ta imot betaling.

''Nei kassadama tar ikke i ditt hår.

Det blir mer direkte kontakt mellom frisør og kunde, enn over et kassebånd, hvor kassadama må strekke seg over fr å ta imot betaling.''

Skal man tipse lege, tannlege, hudpleier, fysioterapeut osv også da? Jeg syns tips er en uting i Norge.

Gjest prust
Skrevet

''Nei kassadama tar ikke i ditt hår.

Det blir mer direkte kontakt mellom frisør og kunde, enn over et kassebånd, hvor kassadama må strekke seg over fr å ta imot betaling.''

Skal man tipse lege, tannlege, hudpleier, fysioterapeut osv også da? Jeg syns tips er en uting i Norge.

Er enig med deg!

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei , kun restaurantene ;)

Synes generelt at tips er en uting, man betaler for en konkret vare, og det burde være nok.

Jeg er begynt å kutte ned tipsen på restaurantene også, fordi service og god mat bør være en selvfølge!

Skrevet

Jeg har to frisører, en jeg går til når jeg har dårlig råd (250-300 kr) og en jeg liker best å klippe meg hos (ca350-380?). Det er her ute på bygda, begge deler. Mannen min har gått trofast til hun billige i 12 år - og han betaler vel nå ca 200 for herreklipp.

Jeg synes frisør er et nødvendig onde, som jeg irriterer meg litt over.... Har ikke klippet meg siden begynnelsen av desember nå - så jeg utsetter og utsetter det. Har bestemt meg for å stripe håret hos hun billige nå snart, og så ta en klipp på det andre stedet i juni en gang.

Jeg betaler vel rundt 450,- for helklipp? Da tar hun luggen, stusser hele veien rundt og føner luggen etterpå. Klipp og striping koster i overkant av en tusing...

Bare luggen koster 60,-. :o)

Skrevet

Ok ja da må du fortsette der du gå. Hun i svingen kanskje? Hehe. Det er slettes ikke nødvendig å tipse en frisør, jeg tror bare det ligger til meg siden de gir så mye av seg selv, i allefall mine gjør det.

Skrevet

Det var en sånn "svart-arbeid-aksjon" rettet mot frisørnæringen for noen år siden, der det bl a ble innskjerpet kravene om å slå det inn på kasseapparat.

Jeg husker at jeg før bare fikk typisk en håndskrvet kvittering fra kvitteringsblokk, men i mange år nå får jeg alltid kassebong.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men kanskje du får en kos?

Du fpr ihvertfall litt mindre slunken lommebok! :-)

Og dessuten: Hvis man skal tipse i en fast prosent av det man betaler, så kan man vel si at du både har fått 10 og 20 og 100% tips;-)

Joda, du er nok inne på noe der. Og ekstra kos får man jo etter at man har vært grei og klipt håret deres. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kommer sjelden ut av frisøren for under en tusenlapp, husker i hvertfall ikke sist :P.

Men så både farger og klipper jeg håret nesten hver gang (kaller det dyd av nødvendighet på grunn av noen unevnelige små grå), og har ikke valgt billigste frisør i Oslo sentrum. Men kunne fint klart å velge dyrere også.

Irriterer meg dog litt over at frisører tar såpass betalt - jeg bruker jo mer når jeg går til frisøren enn til tannlegen - som har seks års utdannelse etter videregående og vanvittig mye dyrt utstyr!

Skrevet

Joda, du er nok inne på noe der. Og ekstra kos får man jo etter at man har vært grei og klipt håret deres. :-)

Og bra er det! :-)

Verre om de hadde blitt kjempelei seg og kastet seg ned på gulvet i krampegråt;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

De spør alltid om jeg vil ha kvitteringen, men jeg ber dem om å kaste den.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg får bestandig det, i form av en kassalapp, og ville reagert om jeg ikke hadde fått det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei , kun restaurantene ;)

Synes generelt at tips er en uting, man betaler for en konkret vare, og det burde være nok.

Jeg er begynt å kutte ned tipsen på restaurantene også, fordi service og god mat bør være en selvfølge!

''fordi service og god mat bør være en selvfølge!''

Det har du jo helt rett i!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Og bra er det! :-)

Verre om de hadde blitt kjempelei seg og kastet seg ned på gulvet i krampegråt;-)

Det kunne de nok hatt grunn til av og til. :-O

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...