Gå til innhold

Tipse frisør

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Og bra er det! :-)

Verre om de hadde blitt kjempelei seg og kastet seg ned på gulvet i krampegråt;-)

Det ville antakelig gutten min gjort, om jeg hadde dristet meg til å klippe ham.

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Mrs. Wallace

6

• meg__123!

4

• pekkaline

4

tzatziki1365380058
Skrevet

Nei, tipser vanligvis ikke frisøren, men gir "julegratiale" i en eller annen form ;)

Hatt samme frisør i maaaaange år, da...

Gjest mora2
Skrevet

Jeg kommer sjelden ut av frisøren for under en tusenlapp, husker i hvertfall ikke sist :P.

Men så både farger og klipper jeg håret nesten hver gang (kaller det dyd av nødvendighet på grunn av noen unevnelige små grå), og har ikke valgt billigste frisør i Oslo sentrum. Men kunne fint klart å velge dyrere også.

Irriterer meg dog litt over at frisører tar såpass betalt - jeg bruker jo mer når jeg går til frisøren enn til tannlegen - som har seks års utdannelse etter videregående og vanvittig mye dyrt utstyr!

Samme her..

Betaler som regel rundt 1500kr for farge og klipp...

Da gjerne et par striper også.

Svindyrt....

Skrevet

Jeg fikk en god del tips det ene året jeg jobbet som avisbud og hadde en runde der det var et borettslag med boliger tilpasset eldre. Kjempekoselig! (Ja, siste dagen før jul eller noe.)

Jeg foreslo for mannen å tipse søppeltømmerne før jul, men han syns det var en dårlig ide så jeg ble nedstemt.

trollemor;o)
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på engang...

fru Burlefot
Skrevet

''den gammeldagse borgerligheten''

Som vel igjen betyr at man gir litt ekstra til de underpriviligerte? Er jo ikke noe kompliment å få tips da.

Herlighet, dere er jo helt utrolige!

Når ble det negativt å få tips???

Gjest prust
Skrevet

Ok ja da må du fortsette der du gå. Hun i svingen kanskje? Hehe. Det er slettes ikke nødvendig å tipse en frisør, jeg tror bare det ligger til meg siden de gir så mye av seg selv, i allefall mine gjør det.

Hun i svingen ja, hun er den "dyreste" - hun andre holder til omtrent 4 km lenger ute på landet :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Herlighet, dere er jo helt utrolige!

Når ble det negativt å få tips???

*himle med øynene*

Du må da for svarte se på hva jeg svarer på, så hadde du kanskje skjønt kommentaren min. Men beklager _virkelig_ at jeg glemte smileyen. :-P

Skrevet

NEI! frisører i dette landet vet å ta seg nok betalt, så når man sparer i lange baner bare for å komme seg en tur til frisør, så sparer man ikke opp til tips også!

Skjønner ikke HVORFOR de skal være så dyre, og alle produktene de skal prakke på deg, somme frisører gir deg en hårkur du klart og tydelig har sagt NEI til... men okke som må man betale for det!

Bodde i utlandet i 2 år, og prisene på frisører i forhold til norge var ENORM... JEG hadde råd til å gå til DEN poche frisøren;) og det til halvparten av prisen i Norge for vanlig klipp og kansje en farge i striper;)

Jeg fikk en kjempeflott frisyre, med trefargede striper... og har aldri sett så kul ut på håret at jeg gikk RETT sta å tok passbilder av meg selv... Aldri vært så fornøyd i hele mitt liv;)

Gjest mandolina
Skrevet

Kødder du?

Nei, jeg er alltid seriøs.

Hilsen

Skrevet

Nei, jeg er alltid seriøs.

Hilsen

Samma her. Godnatt.

Skrevet

NEI! frisører i dette landet vet å ta seg nok betalt, så når man sparer i lange baner bare for å komme seg en tur til frisør, så sparer man ikke opp til tips også!

Skjønner ikke HVORFOR de skal være så dyre, og alle produktene de skal prakke på deg, somme frisører gir deg en hårkur du klart og tydelig har sagt NEI til... men okke som må man betale for det!

Bodde i utlandet i 2 år, og prisene på frisører i forhold til norge var ENORM... JEG hadde råd til å gå til DEN poche frisøren;) og det til halvparten av prisen i Norge for vanlig klipp og kansje en farge i striper;)

Jeg fikk en kjempeflott frisyre, med trefargede striper... og har aldri sett så kul ut på håret at jeg gikk RETT sta å tok passbilder av meg selv... Aldri vært så fornøyd i hele mitt liv;)

de er så dyre pga at de skal ha lønn de også? Det er kundene som gir frisører lønnen..

Skrevet

Frisør er egentlig et lavtlønnsyrke, de har 4 års utdannelse og en minstetimelønn tilsvarende det butikkbetjening har.

Hilsen

Ikke alle som har 4 års utdannelse. Jeg går på privat frisørskole. der går jeg i 5mnd og så 3 år i lære. Men får fratrekk, 5mnd pga skolen + vgs.. :)

Skrevet

Ikke alle som har 4 års utdannelse. Jeg går på privat frisørskole. der går jeg i 5mnd og så 3 år i lære. Men får fratrekk, 5mnd pga skolen + vgs.. :)

mente 4 år i lære, men en del fratrekk..

Skrevet

Bare hvis eg kjenner frisøren personlig.

Forrige gang eg klippte meg tipsa eg frisøren om at det var kassesalg med 1,5 liters brus på Coop til 89,90.-

Skrevet

de er så dyre pga at de skal ha lønn de også? Det er kundene som gir frisører lønnen..

Dette er jo i og forseg forskjellig i fra frisør til frisør.

Noen frisører jobber kun med den lønna kundene bringer inn, andre jobber på timelønn og er i likhet med oss andre som har timesbetaling samma fordeler som oss, og trenger derfor ikke tips for å overleve.

men det er skjeldent jeg tipser om jeg da ikke klipper meg hos en venninne ( er endel som er frisører ja ) og de bruker ikke få tips i det store og det hele...

Om jeg hadde vært superfornøyd som den gangen i irland, ja da hadde jeg tipsa, men har til den dag i dag til overs å være super fornøyd med en norsk frisør...

Skrevet

Dette er jo i og forseg forskjellig i fra frisør til frisør.

Noen frisører jobber kun med den lønna kundene bringer inn, andre jobber på timelønn og er i likhet med oss andre som har timesbetaling samma fordeler som oss, og trenger derfor ikke tips for å overleve.

men det er skjeldent jeg tipser om jeg da ikke klipper meg hos en venninne ( er endel som er frisører ja ) og de bruker ikke få tips i det store og det hele...

Om jeg hadde vært superfornøyd som den gangen i irland, ja da hadde jeg tipsa, men har til den dag i dag til overs å være super fornøyd med en norsk frisør...

nei det er vel sjelden en frisør får tips tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...