Gå til innhold

Anbefalte innlegg

trollemor;o)
Skrevet

Jeg syns det er så utrolig fint med store norske flagg som vaier fra kritthvite store flaggstenger rundt om i enkelte hager. Men i nyere byggefelt finnes det ikke en eneste flaggstang og det er jo litt trist. Kommer flaggstengene til å forsvinne helt?

Skulle gjerne hatt en flaggstang, men det ville sett rimelig teit ut i den mikroskopiske hagen vår.

Har du flaggstang?

Skrevet

Vi har ikke flaggstang, men et balkongflagg. Det krever litt å ha flaggstang egentlig, man er pliktet å flagge på flaggdager om ikke jeg tar feil. Det som er greit er jo en vimpel, den kan du fryde deg over hele sesongen om du vil :) Jeg tror vimpel kan stå ute dag og natt, mens andre flagg skal ned klokka 21:00 eller når solen går ned.

På campingen har vi også balkongflagg, men der har vi lyst til å få en liten stang med vimpel, kjempekoselig! :) Ja det norske flagget er flott!

Skrevet

Bor i borettslag og har ingen flaggstang. :o) Burde hatt balkongflagg da, det er så fint 17. mai når flaggene vaier fra nesten alle balkongene oppover gata!

Min kjære har et rustent flaggstangstativ.... Blir vel aldri noen stang på det igjen tror jeg. Husk at det forplikter også å ha flaggstang, da må man nesten flagge på flaggdager, nakne flaggstenger 17. mai f.eks. er et trist syn.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi kunne vel hatt plass til flaggstang, men har bare balkongflagg.

Enig i at det er flott med flagg og flaggstenger, men det holde liksom at andre har det :o).

Skrevet

Nei, vi har ikke flaggstang, kommer neppe til å skaffe det, og ingen av naboene har heller.

Men det er flott, da, men det er stort sett bare i eldre boligområder at det finnes, ja.

Skrevet

''men det ville sett rimelig teit ut i den mikroskopiske hagen vår'' Kan dere ikke bli enige om å ha en felles flaggstang for hele boligområdet da? Og så må det gå på omgang hvem som skal passer på å heise det på flaggdagene.

Gjest Lizzenja
Skrevet

Vi har flaggstang i hagen, og synes det er gøy å være litt patriotiske av og til :o) Flott når det norske flagget svaier i vinden!

Gjest prust
Skrevet

Jeg har hatt lyst på flaggstang helt siden vi bygget huset for 11 år siden, men vi har ikke prioritert det ennå - regner med at det koster en del. Vi bor litt høyt oppe, slik at flagget ville ha blitt veldig synlig.

Jeg er ganske oppdatert på flaggdager (gammel speider), og ville absolutt ha prioriert å henge opp flagget hvis vi skulle hatt flaggstang - men foreløpig er det bare en drøm....

Skrevet

Jeg har flaggstang, og flagrer med alle mulige slags flagg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...