Gå til innhold

Dårlig i magen hver morgen

Anbefalte innlegg

Gjest magashau
Skrevet

Hei. Mannen min er dårlig i magen hver morgen. Ikke direkte diare, men løs. Han drikker eplejucie hver morgen, kan det ha noe å si? han har også ofte vondt i magen etter middag. Han har vært hos legen og tatt blodprøver, men de viser ikke noe feil. Han er ellers en frisk og rask ung mann. Hva kan dette komme av?

Gjest mallet
Skrevet

Jeg blir i alle fall løs i magen av eple, så det kan vel hende. Han kan vel kutte ut eplejusen en ukes tid og se om det gjør noen forskjell?

Skrevet

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å begynne å eliminere en og en ting. Eplejuicen er jo en enkel sak å begynne med, et par uker minst, så noe annet. Det kan være flere ting han reagerer på. Sannsynligvis har han en viss peiling på hva som er i maten de gangene han blir dårlig etter middag, feks løk, eller paprika. Ikke sikkert han er allergisk, men har mer ømfintlig mage? Dersom det er veldig ille/alvorlig må han få utredning, sjekke ut hva som er hva. :)

Skrevet

Kanskje det er Crohns eller noe i den duren?

Vi har det i familien. Magen blir løs, spesielt etter måltid.

Det er visst nok ikke som oppdages på blodprøver. Ultralyd og rektoskopi (tror det heter det) kan oppdage det.

Skrevet

Jeg har alltid vært slik.

Det ble oppdaget at jeg ikke tåler laktose, men magen er helt lik selv om jeg ikke drikker melk.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Juice generelt er jo ikke noe sjakktrekk om man er dårlig i magen, det er hardt for magen og masse syre. Spiser jeg eple på tom mage blir jeg dårlig, så jeg hadde nok forsøkt noen morgener uten juice for å se om det hjelper.

Skrevet

Jeg henger meg litt opp i den eplejuicen iogmed at jeg selv blir urven i magen av eple. Etter det jeg har lest meg til så er eple en av de tingene man kan kryssreagere på hvis man har bjørkeallergi.

Som de andre sier, prøv å fjerne en og en ting fra kosten. Du kan jo også huske at stress kan påvirke magen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...