Gjest redd mamma igjen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 ei tidligere venninne som hadde svært dårlig innflytelse på henne? Datteren min er snart 16 år. Vi har slitt mye med henne i ett par år nå med mye regelbrudd og til tider dårlig atferd. Vi flyttet til en annen kommune i fjor, og det har gått litt bedre. Problemet nå er at ei tidligere venninne som bor der vi bodde før nå er havnet på barnehjem i vår kommune. Datteren min insisterer på å møte henne nå. Jeg sier at hun ikke bør gjøre det, da jeg synes vi har hatt det tøft nok selv. Datteren min blir rasende på meg og sir hun driter i hva jeg sier. Forteller henne at jeg ikke ønsker noen innblanding av nye problemer. Dette aksepterer ikke datteren min. Har jeg lov å nekte henne kontakt? Jeg er livredd for nye runder med usikkerhet og søvnløse netter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg er redd det har lite for seg å nekte henne, de klarer det de vil uansett vel når de er i den alderen? Jeg tror kanskje heller at du skal appellere til fornuften i henne. Snakk litt til henne som en voksen om hennes mål, hva styre unna, hva gjøre osv. (selv om du kanskje mener hun er for ung) La henne føle at hun er med på å bestemme. Gjør avtaler. Ved å nekte noe så kan det ha stikk motsatt effekt. Det er kjempebra at det går bedre med henne etter at dere flyttet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redd mamma igjen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg er redd det har lite for seg å nekte henne, de klarer det de vil uansett vel når de er i den alderen? Jeg tror kanskje heller at du skal appellere til fornuften i henne. Snakk litt til henne som en voksen om hennes mål, hva styre unna, hva gjøre osv. (selv om du kanskje mener hun er for ung) La henne føle at hun er med på å bestemme. Gjør avtaler. Ved å nekte noe så kan det ha stikk motsatt effekt. Det er kjempebra at det går bedre med henne etter at dere flyttet. Tenkte også selv at det har lite for seg å nekte henne. Tusen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Tenkte også selv at det har lite for seg å nekte henne. Tusen takk for svar. Du vet at du kan snakke med helsestasjonen i ditt nærområde? De kan gi råd og vink om hvordan du skal forholde deg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det kan være noen tips å hente i denne tråden, som har et tema som likner: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3795257 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg ville ønsket å nekte henne blankt å treffe denne venninnen. Men jeg er nokså i tvil om det ville funket. Kan det være et poeng å ringe barnehjemmet å legge fram saken. Disse jentene har sannsynligvis ikke noen god innflytelse på _hverandre_. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.