Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har jeg etter legens utsagn fått min aller første lungebetennelse. Men jeg har liten tiltro til legens uttalelse for å si det sånn. For meg virker det heller som et allergi sjokk, og jeg bad om nye allergi tabletter og kansje en ny astma medisin.

Da min erfaring tilsier at jeg da har hatt lungebetennelse HVER ENESTE VÅR de siste 10 årene.... men dette ville ikke legen høre på.

Dere som har hatt lungebetennelse, kan dere si meg hvilken symptoner dere har hatt? Ligner det på allergi sjokk? hvilke medisiner fikk dere som hjalp?

Føler meg misforstått hos legen som ALLTID da de aldri tar seg tid til å lytte til pasientene og setter sin lit til boken og ikke til pasientens erfaringer:(

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har hatt lungebetennelse to ganger i mitt liv.

Begge gangen har jeg hatt veldig høy feber og vært veldig slapp, sengeliggende. Veldig dårlig almenntilstand. Hostet masse.

Allergisk sjokk har jeg aldri hatt, så vet ikke hvordan du da vil reagere.

Skrevet

Jeg har hatt lungebetennelse to ganger i mitt liv.

Begge gangen har jeg hatt veldig høy feber og vært veldig slapp, sengeliggende. Veldig dårlig almenntilstand. Hostet masse.

Allergisk sjokk har jeg aldri hatt, så vet ikke hvordan du da vil reagere.

jeg er ikke senge liggende, men svetter noe innmari... feber har jeg ikke...

Men hoster og harker gjør jeg jo, men det gjør jeg alltid på denne tiden av året...

holder meg inne ja, med skalkede "luker" slik pollen ikke slipper inn...

Pokkers leger som nekter å gi meg noe annet enn Citrezin som allergitabletter...

JEG tror at en annen medisin hadde gjort susen, men legen nekter HAR rett selv om jeg vet bedre;)

Gjest annlovinda
Skrevet

Men hoster og harker gjør jeg jo, men det gjør jeg alltid på denne tiden av året...

Pokkers leger som nekter å gi meg noe annet enn Citrezin som allergitabletter...

JEG tror at en annen medisin hadde gjort susen, men legen nekter HAR rett selv om jeg vet bedre;)

Synes det er merkelig at enkelte leger tydelig har vansker med å kommunisere med pasientene. Hadde en slik lege tidligere jeg også. Nå har vi en flott fastlege, heldigvis, som vi stoler på.

God bedring til deg.

Skrevet

Jeg har hatt lungebetennelse to ganger. Første gang var med høy feber og masse hoste, andre gang lå tempen på rundt 38grader, masse svette. Begge gangene var jeg veldig svak,spesielt i beina, og vondt i skuldrene. De sier det henger sammen.

Hva med å prøve en ny lege da? Jeg har aldri hatt allergisjokk.

Gjest bikku
Skrevet

Alternativet er å kjøpe en annen medisin og forsøke seg fram. Det gjorde jeg, og har fått argumentert meg til Kestine igjen.

Skrevet

Ble det tatt blodprøver? Du vil normalt ha en ganske høy crp ved lungebetennelse, og det skal således ikke være så vanskelig å skille mellom en infeksjon og andre sykdommer.

En helt annen ting er vel at du både kan ha lungebetennelse og trenge andre allergi- og astmamedisiner .

God bedring :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...