Gjest lillesnillen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg fant tilfeldigvis en kondom pakke (1stk) på rommet til 13 åringen min i dag. Har han fått utdelt dette av helsesøster når de snakket om pubertet på skolen? Eller har han fått tak i på annet vis? Dette er min første tenåring og jeg må si jeg kvapp til når jeg så pakken, skal jeg "stjele den" eller la den ligge? Er så usikker på sånt jeg og er urolig for utfordringene som kommer videre i ungdomstiden. Han har en veldig utforsker trang og har testet ut ob og bleier også, så det kan være at han bare skal teste kondomen på seg selv:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Sønnen din på 13 år har testet ot OB? På seg selv? Fikk plutselig litt rare bilder i hodet ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Han har sannsynligvis fått kondom-pakken av helsesøster på skolen, i forbindelse med sexualundervisning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hehe av ren nysgjerrighet.. hvordan har sønnen din klart å teste ut ob på seg selv?? Og så til det du spør om. Jeg synes ihvertfal ikke du skal stjele de. Du kan jo spørre han dersom dere har et åpent forhold, og hvis ikke så ville jeg bare latet som ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenemor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Sønnen din på 13 år har testet ot OB? På seg selv? Fikk plutselig litt rare bilder i hodet ;O) Tror ikke hun mente at han hadde testet ob på seg selv. Tror hun mente at han hadde kondomet for å prøve _den_ ut på seg selv. Det med testing av ob og bleier er vel ikke så uvanlig. Klart gutta blir nyskjerrige på hvordan de ser ut og virker med å putte dem i vasken f,eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnillen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hehe av ren nysgjerrighet.. hvordan har sønnen din klart å teste ut ob på seg selv?? Og så til det du spør om. Jeg synes ihvertfal ikke du skal stjele de. Du kan jo spørre han dersom dere har et åpent forhold, og hvis ikke så ville jeg bare latet som ingenting. hehe du kan bare lure;) Nei da jeg skrev ikke at han hadde testet ob på seg selv. Han har testet ut i vann:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rep12 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Du må ikke finne på å stjele den i hvert fall. Hvis sønnen din faktisk er seksuelt aktiv (noe som er usannsynlig, men la oss anta det), vil du helst at han skal ha sex med eller uten kondom? Snakk om ris til egen bak å skulle ta den fra ham... Det mest sannsynlige er uansett at han tester den ut på seg selv. Tar den på (noe som kan være vanskelig for en nybegynner) og onanerer med den på. Og da skaffer han seg erfaring som er verdifull når han faktisk skal debutere seksuelt. Så spør du meg virker dette bare sunt og fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det kastes kondomer etter tenåringer omtrent overalt, i seksualopplysningens tjeneste, så det er svært sannsynlig at han har fått den utdelt et eller annet sted. Den pakken forteller ingenting om hvor aktiv han er. Etter det du skriver, virker det sannsynlig at han prøver seg fram litt. Det hadde vært en stor fordel om mer av ungdommens prøving og feiling foregikk _med_ kondom. La pakken ligge, la ham forstå at han kan spørre deg (og evt. faren sin) hvis han lurer på noe (jeg mener ikke dere skal invitere til noen bier-og-blomster-prat, men det går an å flette det inn hvis han f.eks. forteller at de har hatt slik undervisning eller besøkt en klinikk), og la ham ellers være i fred. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kan overhodet ikke forstå at det er noen grunn til bekymring at en 13-åring har kondomer. Det behøver absolutt ikke å bety at han er seksuelt aktiv. Selvfølgelig må du ikke finne på å ta den fra ham, hva kan det signalisere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandarin1365380635 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Har en sønn på 14, og han har flere kondomer på rommet sitt, og jeg finner det i lommer når jeg vasker klær. De får kondomer både her og der forstår jeg sånn. Når de har vært på bytur har de fått av utekontaktene i byen. Vet han har fått utdelt kondomer når han har deltatt på data-party (lan)..osv.... Tror det arbeides med å sette fokus på å bruke kondom, og for å ikke gjøre det vanskelig å få tak i. Om de bor på et mindre sted, vil jeg tro det ikke er særlig morro å kjøpe det på nærbutikken akkurat. Og når det deles ut rundt omkring, så har de fleste en i nærheten om den skulle trengs.. Tror ikke du skal bekymre deg. Om de prøver litt å ta på for seg selv, er de kanskje ikke så usikker på dette den dagen de virkelig har behov for å få den på.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 At en 13-åring kan ha kondomer uten at han har tenkt til å brukte dem ser jeg ikke som noe merkelig. Det kan man jo få tak i over alt. La han ha den, og ikke lag noe nummer av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.