Gå til innhold

Er jeg kjempekjip nå?

Bookworm

Anbefalte innlegg

Min datter har endelig fått trampoline i hagen. Hun er ikke av de første i nabolaget som har dette, for å si det slik.

Vi har satt klare regler for bruk av denne. Den skal ikke brukes uten at det er voksne tilstede, og det skal heller ikke utføres hopp med hodet vendt nedover (saltoer, stå på henda o.l). Jeg er livredd nakkeskader i denne forbindelse.

Nå har vi hagen full av unger, flere som har trampoline hjemme og er meget vant til dette. De gjør saltoer til den store gullmedaljen. Jeg gir beskjed om våre regler... Ingen sure miner, egentlig - men de syntes nok at jeg var litt merkelig:-)

Er det helt overbeskyttende av meg dette her? Jeg vil ikke at min datter skal utsettes for noe, og jeg vil heller ikke at andre unger skal skades i min hage. Hva de får lov av foreldrene sine og ikke, er opp til foreldrene, men ikke i min hage.

Synspunkter???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest midia

Egentlig veldig greie regler, men det er utrolig strevsomt å skulle passe på dette hele tiden.

Her er det wrestling på trampolina å denne formen for lek er en uting. De får lov å leke det på skolen i friminuttene så det er vanskelig å skulle si nei her.

Du kommer nok også til å bli slappere på reglene dine etterhvert, alle er nok hønemor i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig greie regler, men det er utrolig strevsomt å skulle passe på dette hele tiden.

Her er det wrestling på trampolina å denne formen for lek er en uting. De får lov å leke det på skolen i friminuttene så det er vanskelig å skulle si nei her.

Du kommer nok også til å bli slappere på reglene dine etterhvert, alle er nok hønemor i starten :)

Joda, jeg ser den, og innser at jeg kanskje er strengest i starten:-) Men her er det bare jenter, så wrestling er kanskje ikke hovedaktiviteten;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg syns det er helt greit jeg. Jeg har også slike regler, dvs jeg formulerte meg vel mer i retning av "jeg gir meg selv enerådende makt til å si nei til alle stunts som jeg syns kan se farlig ut, for eksempel saltoer".

Det har noe med ansvaret for de som hopper... Du har i hvert fall min forståelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg holder med deg i at saltoer er farlig. Vi har også slike regler. Til å begynne med passet jeg godt på, men nå gir ungene beskjed om regler brytes. Det er ingen som har klaget på reglene våre. Det går på barnas sikkerhet, så da synes de det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Du er nok litt kjip, og det er jeg også :)

Jeg kjører samme regler som du gjør. Skjønner at jeg blir sett på som litt sær i forhold til hva ungene ellers er vant til, men jeg tør ikke annet enn å ha disse reglene, jeg - av hensyn til egne og andres unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

puttelulle

Du er super kjip! :-) Iallefall ifølge min sønn... For han har ei mor av samme slaget! Skal det tas saltoer, skal det kun være 1-EN på trampolina, og en voksen skal bivåne det hele!:-)

Jeg er livredd! Jeg har faktisk sett at noen brakk kragebeinet ved salto, og det sitter i meg som bare det! Nei, la oss fortsette og være dødskjipe, du!.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er super kjip! :-) Iallefall ifølge min sønn... For han har ei mor av samme slaget! Skal det tas saltoer, skal det kun være 1-EN på trampolina, og en voksen skal bivåne det hele!:-)

Jeg er livredd! Jeg har faktisk sett at noen brakk kragebeinet ved salto, og det sitter i meg som bare det! Nei, la oss fortsette og være dødskjipe, du!.-)

Ja, jeg tror jeg fortsetter å være kjip. Jeg har ikke som mål å være verdens kuleste mor og velger nok heller sikkerheten først:-) Deilig å få støtte for det i hvert fall, etter alle niåringene som himlet med øynene ute her for et par timer siden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok litt kjip ja, men hvis de ikke liker reglene dine kan de gå et annet sted å hoppe.

Når det er sagt får våre lov til å ta salto på trampolina. Det er en naturlig del av utviklingen, og jeg er egentlig ganske fornøyd med at de tør å gjøre det, for de gjør helst ikke noe som er vågalt. Eldstemann på 9 liker ikke å sykle en gang, så for han er det viktig å kunne utfolde seg fysisk på andre områder.

Men vi har ikke trampoline hjemme. Vår står på hytta, og der er det som regel bare våre tre som er.

Naboen har trampoline, og det virker ikke som om de har noen restriksjoner. Heldigvis har de sikkerhetsnett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke kjip, men jeg synes det er litt rart at dette kom som en overraskelse på deg.

At _hva_ kom som en overraskelse på meg? Jeg kan ikke si noe har kommet som en overraskelse på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wita

Du er nok litt kjip, og det er jeg også :)

Jeg kjører samme regler som du gjør. Skjønner at jeg blir sett på som litt sær i forhold til hva ungene ellers er vant til, men jeg tør ikke annet enn å ha disse reglene, jeg - av hensyn til egne og andres unger.

Og vi er så kjipe at vi ikke kjøper trampoline i det hele tatt, selv om det har vært mye mas.

Skal tro om ungene mine kommer til å huske den store urettferdigheten og den vonde følelsen og få varige psykiske men av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Selvfølgelig er du kjip i naboungenes øyne. ;)

Dette er bare en av mange grunner til at unga mine ikke har trampoline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wita

At _hva_ kom som en overraskelse på meg? Jeg kan ikke si noe har kommet som en overraskelse på meg...

Ok, så du forsto på forhånd at du ville få hagen full av unger og at de kom til å hoppe akkurat slik de ønsket å hoppe?

Ønsker deg lykke til med å passe på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er du kjip i naboungenes øyne. ;)

Dette er bare en av mange grunner til at unga mine ikke har trampoline.

Ja, jeg skjønner synet til naboungene - men meningen deres i den saken blåser jeg i:-) Jeg ville høre hva andre foreldre tenker og mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du forsto på forhånd at du ville få hagen full av unger og at de kom til å hoppe akkurat slik de ønsket å hoppe?

Ønsker deg lykke til med å passe på:)

Det kom ikke som noen overraskelse på meg at min datters venninner kom til å være her også etter at vi hadde fått trampolinen. Som jeg skrev så er vel _veldig_ sent ute i forhold til nabohagene når det gjelder trampoline, så de strømmer ikke til med barn _fordi_ vi har fått trampoline og det er heller ingen nye her... Som jeg sa, heller ingen sure miner da jeg sa fra om reglene, jeg ville bare ha andre synspunkter fra foreldre jeg...

Men takk for den (slik jeg forstår det) noe ironiske tillykke-ønskningen... tenker det går fint jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Ja, jeg skjønner synet til naboungene - men meningen deres i den saken blåser jeg i:-) Jeg ville høre hva andre foreldre tenker og mener jeg...

Ungene får forholde seg til reglene som gjelder hos den som har trampolina. Jeg ville ikke lea på øyelokket engang dersom guttungen kom hjem og sa han ikke fikk ta salto på naboens trampoline.

Jeg er livredd kombinasjonen trampoliner og unger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene får forholde seg til reglene som gjelder hos den som har trampolina. Jeg ville ikke lea på øyelokket engang dersom guttungen kom hjem og sa han ikke fikk ta salto på naboens trampoline.

Jeg har samme innstilling som deg, kjempeglad for de foreldrene som har strenge "trampoline-regler" for jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror at hun gjør dette på steder det er lov, eller ingen "passer på"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vi er så utrolig i tvil om vi skal kjøpe trampoline eller ikke. Jentene har SÅ veldig lyst på, og jeg skjønner dem godt. Flere av naboene har, og det er vel lettere å ha kontroll på dem i egen hage enn hos andre, tenker jeg.

Men jeg er også livredd for skader....

To av familiene de leker mye hos har faktisk trampoline uten nett rundt. Og jeg er veldig redd for at de skader seg der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Og vi er så kjipe at vi ikke kjøper trampoline i det hele tatt, selv om det har vært mye mas.

Skal tro om ungene mine kommer til å huske den store urettferdigheten og den vonde følelsen og få varige psykiske men av det?

''Skal tro om ungene mine kommer til å huske den store urettferdigheten og den vonde følelsen og få varige psykiske men av det?''

Hehe, du kan rolig regne med at de kommer til å huske den uhyrlige urettferdigheten, ja :) Og de kommer sikkert til å HEVDE at det har fått varige psykiske men av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...