Cillimor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Har tatt på meg oppgaven sammen med en annen far å være lagleder under fotballcuper og seriekamper for min sønn sitt fotballlag. Mora til em på lager er bare så overivrig. Her gjelder prinsippet vinn eller forsvinn. Forje kampen vi spilte lå vi under med et mål å det var 5 min igjen av kampen. Da hiver ho seg rundt å begynner å komandere oss lagledere til å bytte ut spillere som hun mente var for dårlige. Tok rett og slett skjeen i egen hånd og foretok et bytte. Vi mener at alle ungene skal spille like mye, de 8 år og alle er ivrige etter å være på banen. Hva syns dere? å Ikke minst hva hadde dere gjort i dersom dere hadde vært i min/vår situasjon? Jeg prøvde å bryte inn å sa ifra om at vi byttet etter tur og alle skulle spille like mye. Men det var å snakke til døve ører. Kjenner bare jeg blir så irritert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nettopp derfor er jeg glad barna mine ikke er med på fotball! Synes det er for mange overivrige foreldre som skriker og kaver og skal ha frem "sitt" barn, og der det viktigste er å vinne, allerede fra 6-8 års alder. Min sønn begynte, men sluttet etter kort tid fordi det ikke var hygelig der (han er ikke av de flinkeste, men kunne nok blitt bedre om han hadde fått prøvd seg). Barna skrek til hverandre også, uten at noe ble sagt av de voksne. Nok om mine dårlige erfaringer. Jeg synes du kan si ifra til de som oppfører seg slik at det er treneren som bestemmer. Foreldrene skal da ike bryte inn slik? Da får de vel heller forsøke å bli trener selv? Skjønner at det er ubehagelig å si, men det går kanskje an å pakke det inn litt....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jøsses, jeg tror nok kanskje at jeg hadde gått bort og tatt damen i armen og geleidet henne bort. Enkelte foreldre fatter ikke at fotball i den alderen skal være mest gøy og lite alvor. Dere lagledere kan kanskje skrive et skriv som hvert av barna tar med hjem (skulle ikke vært nødvendig) hvor det står om alle barns deltakelse og tid på banen. At det er fint at foreldrene heier, men at laglederene tar avgjørelser. Kan ikke forstå at det må være nødvendig men.......... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Her er NFFs regler for barnefotball: http://www.fotball.no/t2.aspx?p=52850&cat=51833 Her står det også mye fornuftig: http://www.fotball.no/t2.aspx?p=52851&cat=51833 Det er ikke lov til å toppe lag i den alderen, og det kan du dokumentere hvis det virker som om ikke alle forstår det. Man kan like eller mislike NFFs regler, men de gjelder allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Del ut foreldrevett-regler til foreldrene. Disse fokuserer på hvordan foreldrene skal oppføre seg. Ta en prat med henne og gjør det klart for henne at enten så oppfører hun seg, eller så kan hun ikke komme på kamp. Dere må ta tak i dette umiddelbart! Innkall deretter alle foreldrene til møte der dere snakker om dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cillimor Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Her er NFFs regler for barnefotball: http://www.fotball.no/t2.aspx?p=52850&cat=51833 Her står det også mye fornuftig: http://www.fotball.no/t2.aspx?p=52851&cat=51833 Det er ikke lov til å toppe lag i den alderen, og det kan du dokumentere hvis det virker som om ikke alle forstår det. Man kan like eller mislike NFFs regler, men de gjelder allikevel. Tusen takk og takk igjen, disse sidene skal printes ut og leveres på neste trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avtrykk Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det er trenerene som tar avgjørelser, og bestemmer i henhold til klubbens "lover og regler". Dette bør gjøres klart for spillerne, og også for foreldre. Ved og være klar og tydelig vil en få vekk mye mas og uroligheter på trening og i kampsituasjon. Jo tydeligere, jo tryggere spillere. Dette vil spillene ta med seg, og det vil bidra til god moral i gruppa. Dette er lurt å ta opp på foreldremøte, og for dem som ikke stiller opp på dette: Skriv ned regler og hva som har blitt tatt opp. Det er flott med engasjerte foreldre. Foreldre kan være en stor ressurs for klubben, med litt veiledning fra trenere og klubben:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 SLike foreldre skulle rett og slett blitt utvist fra banen. Jeg begriper ikke hva som foregår i hodet på slike foreldre... Vi har det heldigvis ikke SÅ ille på vårt lag, men vi har noen fedre som noen ganger er litt for ivrige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hun der hadde jeg tatt en prat med etterpå - mens ungene ikke hørte på - og hun hadde vært satt _såpass_ tydelig på plass at jeg tipper hun ikke ville åpnet sin munn igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Helt håpløs oppførsel. Jeg ville vært sterkt fristet til å gi ganske så rene ord for pengene. Om det hadde vært så klokt, vet jeg ikke. Her sett lag med sjuåringer tape fordi foreldre på det andre laget rett og slett psyket dem ut med overivrige ensidige heiarop. Kan du ha nytte av denne linken. http://www.fotball.no/files/{9E5BDFCB-4FC1-47CB-B4B0-5E4313476C79}.pdf Legg merke til foreldrevettreglene. Send med barna infoskriv/e-post hjem med hvilken voksenadferd som forventes. Send også skriv om opplegget dere kjører med at alle får spille like mye, selvfølgelig! Si det til ungene. Ha om nødvendig foreldermøte og ta opp blant annet slike ting i generelle vendinger. Det gleder meg stort å se hvor mange trenere og lagledere det er som synes det er mye viktigere at alle får delta enn at alt skal vinnes. Dere har helt sikkert flertallet av foreldrenes støtte i det opplegget dere kjører. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.