Gjest pellarguri Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Er det noen som har en oppskrift eller to på sunne kaker eller , konfekt,, småkaker osv? Jeg elsker feks. disse små sjokoladebollene, men de er desverre fulle av matfett, eller smør. Noen som vet om en metode som gjør det mulig å erstatte smøret/fettet med noe sunnere? 0 Siter
Jølsen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Litt rapsolje blandet med vann fungerer som smør/oljeerattning i enkelte kjeksoppskrifter. Har ikke prøvd det i kaker. Ellers så kan du knuse grove knekkebrød i blender, slik at det blir som cornflakes kan du si, og så bruker du Xylitol (søtningsmiddel som fås kjøpt på ulike steder) og blander med smeltet 86% kakaosjokolade (finnes i hylla på matbutikken) Dette kan du rulle til små kuler eller kjeks eller hva du vil. 0 Siter
Gjest pellarguri Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Litt rapsolje blandet med vann fungerer som smør/oljeerattning i enkelte kjeksoppskrifter. Har ikke prøvd det i kaker. Ellers så kan du knuse grove knekkebrød i blender, slik at det blir som cornflakes kan du si, og så bruker du Xylitol (søtningsmiddel som fås kjøpt på ulike steder) og blander med smeltet 86% kakaosjokolade (finnes i hylla på matbutikken) Dette kan du rulle til små kuler eller kjeks eller hva du vil. hehe Svaret skulle selvfølgelig til deg. Sier det en gang til jeg Takk for tips 0 Siter
Jølsen Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 hehe Svaret skulle selvfølgelig til deg. Sier det en gang til jeg Takk for tips That's okaaaaaay. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.