Gå til innhold

Sunne snacks / kaker

Anbefalte innlegg

Gjest pellarguri
Skrevet

Er det noen som har en oppskrift eller to på sunne kaker eller , konfekt,, småkaker osv?

Jeg elsker feks. disse små sjokoladebollene, men de er desverre fulle av matfett, eller smør.

Noen som vet om en metode som gjør det mulig å erstatte smøret/fettet med noe sunnere?

Skrevet

Litt rapsolje blandet med vann fungerer som smør/oljeerattning i enkelte kjeksoppskrifter. Har ikke prøvd det i kaker. Ellers så kan du knuse grove knekkebrød i blender, slik at det blir som cornflakes kan du si, og så bruker du Xylitol (søtningsmiddel som fås kjøpt på ulike steder) og blander med smeltet 86% kakaosjokolade (finnes i hylla på matbutikken) Dette kan du rulle til små kuler eller kjeks eller hva du vil.

Gjest pellarguri
Skrevet

Litt rapsolje blandet med vann fungerer som smør/oljeerattning i enkelte kjeksoppskrifter. Har ikke prøvd det i kaker. Ellers så kan du knuse grove knekkebrød i blender, slik at det blir som cornflakes kan du si, og så bruker du Xylitol (søtningsmiddel som fås kjøpt på ulike steder) og blander med smeltet 86% kakaosjokolade (finnes i hylla på matbutikken) Dette kan du rulle til små kuler eller kjeks eller hva du vil.

hehe

Svaret skulle selvfølgelig til deg.

Sier det en gang til jeg

Takk for tips

Skrevet

hehe

Svaret skulle selvfølgelig til deg.

Sier det en gang til jeg

Takk for tips

That's okaaaaaay.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...