Gå til innhold

Vi har fått barn nr. 4:)

Tubby1365380674

Anbefalte innlegg

Tubby1365380674

Tror vi har felles bekjente:-)Fikk en mail av henne forleden dag.Vi har to barn fra India,en jente og en gutt.

Vil bare ønske masse,masse lykke til:-)

stemmer det ja, er nok oss.Husker deg fra forrige adopsjon også. Ja da vet du litt hva vi har vært igjenom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tubby1365380674

Vil bare si til alle. Så hyggelig å få så mange flotte tilbakmeldinger:) Ja prosessen har gått veldig fort, og det er ikke fordi de visste om at det var et konkret barn, men kommune og bufetat er så raske her nå:) flerg. adopsjoner skal jo gå raskere også.

Det blir spennende ja og vi har opplevd mye rundt dette og brukte god tid før vi bestemte oss, men når vi først satte igang så går det unna:)

Takk og så hyggelig å se at en del er innom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Vil bare si til alle. Så hyggelig å få så mange flotte tilbakmeldinger:) Ja prosessen har gått veldig fort, og det er ikke fordi de visste om at det var et konkret barn, men kommune og bufetat er så raske her nå:) flerg. adopsjoner skal jo gå raskere også.

Det blir spennende ja og vi har opplevd mye rundt dette og brukte god tid før vi bestemte oss, men når vi først satte igang så går det unna:)

Takk og så hyggelig å se at en del er innom:)

Her vi bor tar det nå ett år før man får 1. hjemmebesøk.... Horribelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fantastisk nyhet - tenk barn nr 4, og så stor og flott, da!!! Og så rask prosess!

Jeg blir veldig rørt av det du forteller, for jeg tenker ofte at det kunne være så fint å adoptere et så stort barn. Jeg har nok en hemmelig drøm om å gjøre det når minsten er stor nok (men det er jo veldig lenge til, hun er ikke 2 enda...). Jaja, dette vet ikke mannen noe om, og det er sikkert utopisk,

... men da er det i hvert fall utrolig hyggelig å lese om sånne som dere som faktisk får det til!!!!!!!

Kan jeg spørre: Var dere allerede i prosess da jenta "dukket opp", eller var det omvendt?

Stor hilsen og MASSE lykke til fra Carla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tubby1365380674

Dette var en fantastisk nyhet - tenk barn nr 4, og så stor og flott, da!!! Og så rask prosess!

Jeg blir veldig rørt av det du forteller, for jeg tenker ofte at det kunne være så fint å adoptere et så stort barn. Jeg har nok en hemmelig drøm om å gjøre det når minsten er stor nok (men det er jo veldig lenge til, hun er ikke 2 enda...). Jaja, dette vet ikke mannen noe om, og det er sikkert utopisk,

... men da er det i hvert fall utrolig hyggelig å lese om sånne som dere som faktisk får det til!!!!!!!

Kan jeg spørre: Var dere allerede i prosess da jenta "dukket opp", eller var det omvendt?

Stor hilsen og MASSE lykke til fra Carla

Takk for innlegget ditt. Til ditt spm.

Vi følte begge i fjor høst/sensommer at der var et barn til som ventet på oss:) Vi hadde lest om jenta som vi nå skal hente, og hun hadde stått på siden i over et halvt år, da vi undersøkte saken nærmere. Men vi lot det ligge enda noen måneder og startet prosessen først i februar med tanke på denne jenta da, men ble vi ikke godkjent så ville vi bare gå videre. Ingen i myndigh. organ visste om at det var et konkret barn vi ville vurdere, så vi fikk først en generell godkjenning på et annet land og aldersramme 5 år. Vi visste før vi startet at prosessen var så rask, derfor kunne vi gjøre det.

Nå er det så riktig alt sammen:)

Så du kan si at vi egentlig startet prosessen med tanke på henne, men vi hadde allerede bestemt oss for adopsjon før vi bestemte oss for henne:)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innlegget ditt. Til ditt spm.

Vi følte begge i fjor høst/sensommer at der var et barn til som ventet på oss:) Vi hadde lest om jenta som vi nå skal hente, og hun hadde stått på siden i over et halvt år, da vi undersøkte saken nærmere. Men vi lot det ligge enda noen måneder og startet prosessen først i februar med tanke på denne jenta da, men ble vi ikke godkjent så ville vi bare gå videre. Ingen i myndigh. organ visste om at det var et konkret barn vi ville vurdere, så vi fikk først en generell godkjenning på et annet land og aldersramme 5 år. Vi visste før vi startet at prosessen var så rask, derfor kunne vi gjøre det.

Nå er det så riktig alt sammen:)

Så du kan si at vi egentlig startet prosessen med tanke på henne, men vi hadde allerede bestemt oss for adopsjon før vi bestemte oss for henne:)

Hilsen

Takk for så raskt svar - vi er påkoplet samtidig, ser jeg :)

Jeg kan tenke meg at det kjennes veldig riktig og fint, ja - og bedre blir det vel - får dere reise veldig raskt?

Var det et poeng at ingen i myndighetsorganet skulle vite at dere tenkte på ei spesiell jente? (Jeg kan vel forresten tenke meg det selv: Det er vel kanskje lettere å gå videre - dersom man ikke får godkjenning på et spesielt barn - med en generell godkjenning enn med en spesifikk godkjenning for et spesielt barn?)

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer å mye med barn nr 4 :0))

Håper alt står bra til med dere.

Vi satt sammen i lokallagsstyret for mange år siden - dengang du hadde 2 barn og jeg ventet mitt første!!

Hilsen

tidligere taichi og bao bao (lenge siden jeg var innom her så disse brukernavnene er borte:0)) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!! Så fantastisk! Ble så utrolig glad da jeg leste det du skrev. Har lest om jenta deres utallige ganger, (tror det må være henne i alle fall). Syntes hun lå veldig lenge ute på nettsiden. Håpte veldig hun skulle få foreldre!

Vi har to jenter fra Chile, de var også ganske store da de kom hit, 4 1/2 år og nesten 6 år. De har snart vært her i 2 år.

Det er absolutt lurt å lære seg så mye spansk som mulig ja! Flere har nevnt barnebøker og pekebøker, ja det er lurt. Ordbøker ( de med masse bilder i) for barn er også lurt.

Ellers er det lurt å kjøpe noen barnebøker i Chile, de vil dere få mye glede av senere.

Chile er et flott land å adoptere fra, dere kan virkelig glede dere til turen! AF har også en veldig flink rep der.

Har ingen anonym mailadr., men hvis du har det og legger ut den så kan jeg skrive mer til deg!

Hvor i Chile skal dere forresten?

Ønsker dere en riktig god tur og masse lykke til!!! (Blir nesten litt misunnelig - skulle gjerne reist tilbake!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tubby1365380674

GRATULERER!!! Så fantastisk! Ble så utrolig glad da jeg leste det du skrev. Har lest om jenta deres utallige ganger, (tror det må være henne i alle fall). Syntes hun lå veldig lenge ute på nettsiden. Håpte veldig hun skulle få foreldre!

Vi har to jenter fra Chile, de var også ganske store da de kom hit, 4 1/2 år og nesten 6 år. De har snart vært her i 2 år.

Det er absolutt lurt å lære seg så mye spansk som mulig ja! Flere har nevnt barnebøker og pekebøker, ja det er lurt. Ordbøker ( de med masse bilder i) for barn er også lurt.

Ellers er det lurt å kjøpe noen barnebøker i Chile, de vil dere få mye glede av senere.

Chile er et flott land å adoptere fra, dere kan virkelig glede dere til turen! AF har også en veldig flink rep der.

Har ingen anonym mailadr., men hvis du har det og legger ut den så kan jeg skrive mer til deg!

Hvor i Chile skal dere forresten?

Ønsker dere en riktig god tur og masse lykke til!!! (Blir nesten litt misunnelig - skulle gjerne reist tilbake!)

Så koselig. Jentene dine er jo som våre omtrent da. Tenk om dere hade bod i nærheten da?

prøv denne du. [email protected]

Så kan du sende telefonr. så kan vi snakkes en kveld.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...