Gå til innhold

Hva slags utslett kan dette være?

Gjest mamma til 5-åring

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til 5-åring

Min datter (5) har fått bittesmå nupper, svakt røde, i huden. Det begynte med en liten flekk på magen, men har nå spredd seg gradvis over hele magen og ryggen, og begynnende nedover beina. De klør ikke, men ser ikke pent ut og hun syns det er veldig leit.

Siden det tar noen uker før vi kan få time hos hudlegen, spør jeg her om noen har ide om hva dette kan være. Det kan vel være en allergi eller slags eksem, men mot hva? Jeg kan ikke huske at noe i hennes kosthold har blitt endret. Riktignok kuttet vi ut melk for ca en måned siden, men det skyldes magesmerter og legen foreslo at vi for en periode skulle se om det ble bedre uten melk. Men det var altså tre uker etter melkekutt at utslettet begynte, så da kan det vel neppe skyldes melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minner om utslettet min sønn hadde nå for noen uker siden.

Jeg fant ut at det var klorvann som utløste det denne gangen. Første gangen han hadde det, da tror jeg det var vaskemiddelet. Forsvant iallefall etter at jeg byttet alt til sensitiv.

Min sønn reagerer også på melk. Mulig det har en sammenheng.?.

Men, det kan jo også være denne 5.barnesykdommen som noen nevnte her inne. Søk gjerne på Utslett i søkemotoren.

Kanskje ha pollenspredningen i tankene også. Mange forskjellige måter å reagere på.... Nøtter...?... Såpe:?.

Nei, nå kommer jeg ikke på mere....

Dere får iallefall ha lykke til. Håper det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det var en nyttig link for oss, takk! Datteren vår på 2,5 år har mollusker, og med dem kom det masse eksem. Vi var hos legen her en dag og spurte om det kunne være en sammenheng mellom molluskene og eksemet som dukket opp. Han svarte veldig nølende, men i den linken du har her står det at det kan være vanlig hos barn med ømfintlig hud. Så da er det håp om at eksemet forsvinner med molluskene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres ut som skarlagensfeber,jeg.....Vår sønn på fem,hadde dette for en tid tilbake.Nupper som spredde seg på hele kroppen.Han fikk litt feber et par dager,etter det i storform selv om utslettet ble verre...Da gikk vi til legen og fikk penicilin...Vet jo ikke om det er det din datter har,og har hun hatt feber??vanligvis får man det,men allmenntilstanden kan være god....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...