Gå til innhold

flaggdag

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

trollemor;o)

Husk å flagge i dag! Det er trist å se tomme flaggstenger 8. mai.

Ser en tom flaggstang her fra stuevinduet mitt og jeg syns det er trist at vi skal slutte å "feire" 8. mai.

Mine foreldre har fortalt meg hvordan de opplevde 8. mai 1945 og dette har gjort at jeg henger ut balkongflagget hvert år denne dagen.

Hilsen en flagrende trollemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trollemor;o)

Så flott at denne havnet på foreldre småbarn... jaja, dere har vel flagg dere også? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal sette ut balkongflagget. Det er kjempefint. Vi har bursdag her i dag, så det passer alltid fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør flagges på offisielle flaggdager hvis man har balkongflagg. Det som er tristere, er at hvis folk har flaggstang så er de faktisk forpliktet til å flagge, og det er kjempetrist å se tomme flaggstenger på offisielle flaggdager:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Det bør flagges på offisielle flaggdager hvis man har balkongflagg. Det som er tristere, er at hvis folk har flaggstang så er de faktisk forpliktet til å flagge, og det er kjempetrist å se tomme flaggstenger på offisielle flaggdager:-(

Jepp, det er en diger hvit og naken flaggstang hos naboen:o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja jeg skal sette ut balkongflagget. Det er kjempefint. Vi har bursdag her i dag, så det passer alltid fint :)

Koselig å flagge:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis balkongflagg og får ikke hengt det ut i dag. Er på vask etter at jeg 1. mai oppdaget at jeg egentlig hadde hengt opp et rødt, gult og blått flagg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Se der ja:o)

Jeg hadde faktisk tenkt å flagge idag og fortalte ungene (når vi fortsatt lå i senga) at idag er det 63 år siden krigen slutta i Norge! Glemte det bare bort midt i morgenstresset, så da var det godt med en påminnelse:)

Morfar var ekstremt nøye med at 8.mai var flaggdag og han likte ikke at enkelte droppa flaggingen den dagen, så jeg er nok ganske godt opplært ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikkersen

Jeg hadde knapt tid til å se på kalenderen i dag før vi stupte ut av huset. Travelt! Kanskje jeg husker å sette ut flagget i ettermiddag? Problemet er at det er så llett å glemme å ta det inn når det blir kveld. Jeg blir veeeldig flau hvis jeg ikke husker å ta det inn igjen. Det er nesten værre: flagg som henger ute hele natten!

De som har flaggstang bør jo flagge, men det er ikke alltid man er hjemme. foreldrene mine har flaggstang på sommerhuset, og der flagges det bare når de tilfeldigvis er der og det er flaggdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Jeg hadde faktisk tenkt å flagge idag og fortalte ungene (når vi fortsatt lå i senga) at idag er det 63 år siden krigen slutta i Norge! Glemte det bare bort midt i morgenstresset, så da var det godt med en påminnelse:)

Morfar var ekstremt nøye med at 8.mai var flaggdag og han likte ikke at enkelte droppa flaggingen den dagen, så jeg er nok ganske godt opplært ;-)

Far min var også veldig opptatt av at det skulla flagges 8. mai og det skjønner jeg godt. Det må ha vært en opplevelse utenfor vår forstand å oppleve 8. mai 1945.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Far min var også veldig opptatt av at det skulla flagges 8. mai og det skjønner jeg godt. Det må ha vært en opplevelse utenfor vår forstand å oppleve 8. mai 1945.

Ja, jeg ble veldig rørt den gangen mormor fortalte meg om sin opplevelse av 8.mai 1945. Det var nok en helt utrolig dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vi forpliktet? Pleier bare å flagge på 17. mai vi + ved begravelser og da barna ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi forpliktet? Pleier bare å flagge på 17. mai vi + ved begravelser og da barna ble født.

Nei, jeg må moderere meg litt der, oppdager jeg. det er offentlige steder som er forpliktet til å heise flagg på offisielle flaggdager, men de fleste med flaggstang gjør også dette:-) Jeg synes man bør være moralsk forpliktet til å flagge hvis man har flaggstang, for den blir påfallende tom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg må moderere meg litt der, oppdager jeg. det er offentlige steder som er forpliktet til å heise flagg på offisielle flaggdager, men de fleste med flaggstang gjør også dette:-) Jeg synes man bør være moralsk forpliktet til å flagge hvis man har flaggstang, for den blir påfallende tom...

Rundt omkring her er det ikke så mange som flagger utenom 17. mai. Etter å ha kikket ut i dag, så ser jeg at det faktisk er flere flagg 1. mai enn det det er i dag. Kanskje fordi 1. mai også er fridag.

Koselig med flagg, enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Hengte opp flagget i morges jeg :-) La det frem i går kveld for sikkerhets skyld, hadde ikke vært forbauset om jeg hadde klart å glemme det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...