Gå til innhold

Privatskoler

Gjest mansa

Anbefalte innlegg

Gjest mansa

Vi vurderer å søke en kristen privatskole til høsten i Oslo/Lørenskog. Dattera vår skal begynne i tredje klasse. Er det noen som har privatskoler å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til kristne privatskoler i området du nevner, men har selv barn ved en privatskole i en annen del av landet. En innfallsvinkel til å se hvor "bra" skolen er kan være å se på www.fylkesmannen.no og se om skolen(e) du vurderer har avvik (da det er fylkesmannen som er privatskolers kontrollinstans). Avvikene er offentlige og tilgjengelige via internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Oppsal ligger det i alle fall en koselig liten mindre skole som Adventistene driver (tror jeg det er). Det er jo i alle fall på riktig side av Oslo dersom dere bor i Lørenskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyløven

http://www.ostmarka.gs.oslo.no/index.htm

Ei venninne av meg har jobbet der. Slik hun fortalte virket det som en fin skole. Det var ikke bare adventister som jobbet der, og ikke bare barn av adventister. Før muslimene fikk sin egen skole, var det også en del muslimer som gikk der. (vistnok status å gå på privatskoler i enkelte miljøer...)

Det er små klasser med to og to trinn samlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har en sønn i 3. klasse på Steinerskolen i Lørenskog.

De er fornøyd - små klasser og foreløpig ingen "rariteter" (tenker på saker som har vært framme om div. andre Steinerskoler).

Venninnen min er lærer på videregående og ikke spesielt Steiner-"frelst", så hun ville helt sikkert reagert dersom det foregikk veldig "spesielle" ting der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har en sønn i 3. klasse på Steinerskolen i Lørenskog.

De er fornøyd - små klasser og foreløpig ingen "rariteter" (tenker på saker som har vært framme om div. andre Steinerskoler).

Venninnen min er lærer på videregående og ikke spesielt Steiner-"frelst", så hun ville helt sikkert reagert dersom det foregikk veldig "spesielle" ting der.

Steinerskolen er ikke en kristen privatskole. Hva man ellers måtte mene om skolen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinerskolen er ikke en kristen privatskole. Hva man ellers måtte mene om skolen.

mvh

Nei, det er den absolutt ikke.

Jeg overså det med "kristen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...