Gå til innhold

Vondt i øret

Gjest GA

Anbefalte innlegg

For første gang har en av ungene fått øreverk. Jentungen på 6 våknet i dag tidlig og bare gråt og gråt. Hun fikk en paracet, og har sovet litt , men gråter fremdeles fordi det er vondt. I tillegg kastet hun opp.

Vi har fått legetime 11, men er det noen som har noen råd som hjelper i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Mellomstejenta mi pleide ofte å ha øreverk, men hun var aldri dårlig nok til antibiotikakur. Det pleide å ordne seg selv. Hun fikk det alltid et par timer etter hun hadde sovna for kvelden. Da hylte hun av smerte og fikk stikkpille og nesespray med det samme (best med både saltvann og vanlig nesespray). Hun satt da oppe sammen med oss til stikkpillen begynte å virke (ofte best å ha hodet høyt) og sov så videre hele natta. Neste morgen var det ofte puss i øret, men hun var frisk igjen.

Når datteren min tok mandlene 4 år gammel, så ba vi legen om å sjekke ørene også. De stakk hull på trommehinnene i forbindelse med narkosen og etter dette har hun ikke opplevd øreverk mer.

Legen sa en gang at det beste er å gi paracet stikkpille, da denne virker betennelsesdempende. Dessuten nesespray og høyt med hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomstejenta mi pleide ofte å ha øreverk, men hun var aldri dårlig nok til antibiotikakur. Det pleide å ordne seg selv. Hun fikk det alltid et par timer etter hun hadde sovna for kvelden. Da hylte hun av smerte og fikk stikkpille og nesespray med det samme (best med både saltvann og vanlig nesespray). Hun satt da oppe sammen med oss til stikkpillen begynte å virke (ofte best å ha hodet høyt) og sov så videre hele natta. Neste morgen var det ofte puss i øret, men hun var frisk igjen.

Når datteren min tok mandlene 4 år gammel, så ba vi legen om å sjekke ørene også. De stakk hull på trommehinnene i forbindelse med narkosen og etter dette har hun ikke opplevd øreverk mer.

Legen sa en gang at det beste er å gi paracet stikkpille, da denne virker betennelsesdempende. Dessuten nesespray og høyt med hodet.

nesespray tenkte jeg ikke på!

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Huff ja dette har vi prøvd... Som togli sier: nesespray er nyttig. På min sønn virket faktisk Ibux bedre enn paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...