pekkaline Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg har nå alle mine barn over ti år. Min eldste snakker om å prøvebo ei uke hos kamerat i sommer, betale mat selv for å prøve hvordan alt er. Min nest eldste raker et hode over meg nå og min yngste er blitt veldig selvstendig. Ja det er jo vel og bra, men det kom over meg i går kveld at tiden flyr så fort! Det er vemodig synes jeg, at plutselig er alle store og vil igang med sine voksenliv. Det er jo såklart mange fordeler med det også, men jeg ser allerede nå at jeg må pense meg inn på noe som kan fylle livet når de flytter. (forhåpentligvis kommer jeg meg ut i jobben igjen) Er det i det hele tatt noen her på forumet som har gått gjennom den fasen med at barna flytter ut? Hvordan gikk det? Evt hvordan ser dere for dere at det blir? Litt sentimental i dag ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Er ikke helt der at de har flyttet ut, men de har begynt å snakke om det ja... Eldstemann snakker mye og varmt om NTNU... Snufs, gjett om jeg kommer til å savne ham hvis det blir noe av! Jeg har litt lyst til å prøve å overtale ham til å gå på NHH, ettersom det er her i byen, men vet jo samtidig at han skal gjøre det han har mest lyst til selv. At mamma vil savne ham er IKKE god nok grunn til å bli i byen! Jeg har fortalt til den yngste at HVIS han flytter, kommer jeg til å bli veldig intens på henne, da får hun 100% av den oppmekrosmheten hun før måtte dele med sin bror, gjett om hun gleder seg! :-) Jeg PRØVER å se det positive i at barna blir eldre og flytter ut!' mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg tenkte noe lignende i går, da jeg var alene hjemme mens alle tre var ute på sitt. Idag er eldstemann ute og kjører alene i Oslo. :gulp: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilmina Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ''(forhåpentligvis kommer jeg meg ut i jobben igjen)'' Er alle barna din eover 10 år, og så har du ikke jobbet siden de ble født....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Er ikke helt der at de har flyttet ut, men de har begynt å snakke om det ja... Eldstemann snakker mye og varmt om NTNU... Snufs, gjett om jeg kommer til å savne ham hvis det blir noe av! Jeg har litt lyst til å prøve å overtale ham til å gå på NHH, ettersom det er her i byen, men vet jo samtidig at han skal gjøre det han har mest lyst til selv. At mamma vil savne ham er IKKE god nok grunn til å bli i byen! Jeg har fortalt til den yngste at HVIS han flytter, kommer jeg til å bli veldig intens på henne, da får hun 100% av den oppmekrosmheten hun før måtte dele med sin bror, gjett om hun gleder seg! :-) Jeg PRØVER å se det positive i at barna blir eldre og flytter ut!' mvh J det er jo positivt at de flytter selv om savnet blir stort, eller huset blir tomt liksom. Jeg er jo glad på de sine vegne når de kan stå på egne bein. Håper og tror at de ikke flytter for langt bort da *snufs* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg tenkte noe lignende i går, da jeg var alene hjemme mens alle tre var ute på sitt. Idag er eldstemann ute og kjører alene i Oslo. :gulp: Det blir så rart. Her har vi fra de ble født fulgt hvert skritt nærmest, så plutselig så må man gi slipp.... Men det går seg nok til Og enda er det jo noen år igjen til at alle er ute av hus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg tenkte noe lignende i går, da jeg var alene hjemme mens alle tre var ute på sitt. Idag er eldstemann ute og kjører alene i Oslo. :gulp: Kjører i Oslo... Huff *jeg har mye å venne meg til* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 J det er jo positivt at de flytter selv om savnet blir stort, eller huset blir tomt liksom. Jeg er jo glad på de sine vegne når de kan stå på egne bein. Håper og tror at de ikke flytter for langt bort da *snufs* Jeg synes jo at Trondheim er "langt nord i landet", selv om jeg egentlig vet at det er i Midt-Norge... Jaja, de har begge "lovet" at når de skal etablere seg på ordnetlig blir det i Bergen. Orker ikke tanken på at de skal bosette seg i USA eller Australia eller noe sånt, selv om jeg vet at foreldre pleier å overleve det også! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 ''(forhåpentligvis kommer jeg meg ut i jobben igjen)'' Er alle barna din eover 10 år, og så har du ikke jobbet siden de ble født....? Jojo, har vært sykemeldt et år. Har jobbet i alle år jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg synes jo at Trondheim er "langt nord i landet", selv om jeg egentlig vet at det er i Midt-Norge... Jaja, de har begge "lovet" at når de skal etablere seg på ordnetlig blir det i Bergen. Orker ikke tanken på at de skal bosette seg i USA eller Australia eller noe sånt, selv om jeg vet at foreldre pleier å overleve det også! mvh Jeg har også sagt til mine at de får nå holde seg her i landet i allefall Bergen er en nydelig by! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg synes jo at Trondheim er "langt nord i landet", selv om jeg egentlig vet at det er i Midt-Norge... Jaja, de har begge "lovet" at når de skal etablere seg på ordnetlig blir det i Bergen. Orker ikke tanken på at de skal bosette seg i USA eller Australia eller noe sånt, selv om jeg vet at foreldre pleier å overleve det også! mvh Vi får krysse alt vi har for at de blir i landet i det minste. Jeg flyr ikke Jeg vil helst at de blir boende i Agder-fylkene hvor vi bor nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Er ikke helt der at de har flyttet ut, men de har begynt å snakke om det ja... Eldstemann snakker mye og varmt om NTNU... Snufs, gjett om jeg kommer til å savne ham hvis det blir noe av! Jeg har litt lyst til å prøve å overtale ham til å gå på NHH, ettersom det er her i byen, men vet jo samtidig at han skal gjøre det han har mest lyst til selv. At mamma vil savne ham er IKKE god nok grunn til å bli i byen! Jeg har fortalt til den yngste at HVIS han flytter, kommer jeg til å bli veldig intens på henne, da får hun 100% av den oppmekrosmheten hun før måtte dele med sin bror, gjett om hun gleder seg! :-) Jeg PRØVER å se det positive i at barna blir eldre og flytter ut!' mvh Det er veldig sunt å starte hjemmefraflyttingen med en hybeltilværelse under utdanning. Da går ting litt gradvis både for "barnet" og foreldrene, og det er lett å få venner på det nye stedet. En viktig årsak til at jeg har den utdanningen jeg har, er at den i sin tid ikke kunne tas i Oslo. Jeg hadde nemlig lyst til å komme meg hjemmefra, og på den måten ble jeg "nødt"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det er veldig sunt å starte hjemmefraflyttingen med en hybeltilværelse under utdanning. Da går ting litt gradvis både for "barnet" og foreldrene, og det er lett å få venner på det nye stedet. En viktig årsak til at jeg har den utdanningen jeg har, er at den i sin tid ikke kunne tas i Oslo. Jeg hadde nemlig lyst til å komme meg hjemmefra, og på den måten ble jeg "nødt"... Hmm, antyder du at sønnen min planlegger å studere i Trondheim fordi han vil flytte fra mamma? Merkeligste jeg har hørt, han som er så glad i meg?? :-) He-he, kan godt være at det er det som ligger bak, jeg vet godt at foreldre har større vansker med å slippe barna sine enn omvendt! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hmm, antyder du at sønnen min planlegger å studere i Trondheim fordi han vil flytte fra mamma? Merkeligste jeg har hørt, han som er så glad i meg?? :-) He-he, kan godt være at det er det som ligger bak, jeg vet godt at foreldre har større vansker med å slippe barna sine enn omvendt! mvh Nå _kan_ det også være faglige / interesseorienterte grunner til å velge NTNU framfor NHH... Studentmiljøet begge steder er jo kjent for å være bra. Men det er liksom noe annet å komme til et nytt sted og begynne en ny epoke. Og så betyr det litt hva vennene gjør tror 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Nå _kan_ det også være faglige / interesseorienterte grunner til å velge NTNU framfor NHH... Studentmiljøet begge steder er jo kjent for å være bra. Men det er liksom noe annet å komme til et nytt sted og begynne en ny epoke. Og så betyr det litt hva vennene gjør tror For ikke å si hva kjæresten gjør! Han snakker MASSE med oss frem og tilbake om studier, jobb og fremtiden, så mye at jeg til tider blir litt spør av å høre på det! Foreløbig går han jo bare i VG2 så han har jo nesten ett år på seg! Tenk om jeg var like ambisiøs i en alder av 18, da tipper jeg at han ikke hadde vært til i dag! Men jenten din da, hva tenker hun om fremtiden? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 For ikke å si hva kjæresten gjør! Han snakker MASSE med oss frem og tilbake om studier, jobb og fremtiden, så mye at jeg til tider blir litt spør av å høre på det! Foreløbig går han jo bare i VG2 så han har jo nesten ett år på seg! Tenk om jeg var like ambisiøs i en alder av 18, da tipper jeg at han ikke hadde vært til i dag! Men jenten din da, hva tenker hun om fremtiden? mvh Det blir nok et "friår" på datteren min etter 3. klasse. Om det etterpå er mest fristende med videre utdannelse her i landet eller i England, varierer med dagsformen :-) Hun har også hatt kjæreste siste halvåret, så det kompliserer litt, uten at de legger altfor langsiktige planer. Jeg tror ikke hun har tenkt å bli boende hjemme et minutt lenger enn nødvendig. Men "nødvendig" har jo litt med økonomi å gjøre også... Det du skrev om mye praten om videre studier, fikk meg til å tenke på da hun gikk i 10. og det var mye snakk om videregående hjemme hos oss. Lillebroren som da gikk bare i første og selvsagt ikke vet noe særlig om hvilke tilbud som finnes, konkluderte helt på egen hånd med at: "Jeg tror jeg skal ta gymlinja!" Har du nettopp skiftet nick? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det blir nok et "friår" på datteren min etter 3. klasse. Om det etterpå er mest fristende med videre utdannelse her i landet eller i England, varierer med dagsformen :-) Hun har også hatt kjæreste siste halvåret, så det kompliserer litt, uten at de legger altfor langsiktige planer. Jeg tror ikke hun har tenkt å bli boende hjemme et minutt lenger enn nødvendig. Men "nødvendig" har jo litt med økonomi å gjøre også... Det du skrev om mye praten om videre studier, fikk meg til å tenke på da hun gikk i 10. og det var mye snakk om videregående hjemme hos oss. Lillebroren som da gikk bare i første og selvsagt ikke vet noe særlig om hvilke tilbud som finnes, konkluderte helt på egen hånd med at: "Jeg tror jeg skal ta gymlinja!" Har du nettopp skiftet nick? Gymlinjen høres fin ut ja! :-) Ja, jeg skiftet nick, var tidligere Pås, men jeg kom over en gammel tråd hvor en skulle assosiere nick med person, og der var det en som assosierte Pås med en uformelig grå sekk, og det kunne jeg jo ikke ha sittende på meg! Forøvrig første og siste gang noen har skrevet om mitt nck i den type tråd! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Gymlinjen høres fin ut ja! :-) Ja, jeg skiftet nick, var tidligere Pås, men jeg kom over en gammel tråd hvor en skulle assosiere nick med person, og der var det en som assosierte Pås med en uformelig grå sekk, og det kunne jeg jo ikke ha sittende på meg! Forøvrig første og siste gang noen har skrevet om mitt nck i den type tråd! mvh Det var ikke så veldig vanskelig å gjette hvem du var, jeg ville bare være sikker... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ''(forhåpentligvis kommer jeg meg ut i jobben igjen)'' Er alle barna din eover 10 år, og så har du ikke jobbet siden de ble født....? For du tror at alle som ikke jobber, frivillig er ute av arbeidslivet eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ''(forhåpentligvis kommer jeg meg ut i jobben igjen)'' Er alle barna din eover 10 år, og så har du ikke jobbet siden de ble født....? Er noen av oss mødre som ikke kan jobbe da vet du, har ikke noe valg. Ikke alle er hjemme for å være hjemmeværendes mor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.