Gå til innhold

På roastbeef

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Kan du være så snill å motivere meg til å foreta de nødvendige oppofrelser for å gå ned 3-4-5 kilo til sommerferien? Skal klare å holde meg unna sjokolade og slikkerier, men har store vanskeligheter med å ligge unna en del andre ting - vin og øl i særdeleshet.

Jeg sliter også mest med å holde meg unna utepils og rosévin på terrassen om dagen. ;) Og når naboen ringte i går kveld og hadde laga hjemmelaga sushi og lurte på om ikke jeg ville komme over...

Men jeg trener alle hverdager om dagen, i det minste. Og spiser sunt ellers. I helgene tenker jeg ikke så mye over hva jeg putter i meg, men jeg holder meg unna sjokolade og annet snacks.

mariaflyfly
Skrevet

Er du nå sikker på at den osten er noe sunnere enn remulade? Remulade inneholder i allefall sunn olje.

Jeg er sikker på at den er sunnere. Remulade inneholder sunn olje, ja, men det er fortsatt fett. :) Kaloriinnholdet er pr 100 g 620 på vanlig remulade, og 350 på lettvarianten. Philadelphia light ost inneholder 12 % fett, det tilsvarer 160 kcal pr 100 g.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg sliter også mest med å holde meg unna utepils og rosévin på terrassen om dagen. ;) Og når naboen ringte i går kveld og hadde laga hjemmelaga sushi og lurte på om ikke jeg ville komme over...

Men jeg trener alle hverdager om dagen, i det minste. Og spiser sunt ellers. I helgene tenker jeg ikke så mye over hva jeg putter i meg, men jeg holder meg unna sjokolade og annet snacks.

Du er flink du :-).

Var ute på kleshandel for litt siden, og fikk meg en liten vekker. Trener minimalt, og svært mye har satt seg rundt midten i det siste :/.

Bør skjerpe meg! Men i kveld er det uterestaurant... *nynner på "i morgon, i morgon, men ikkje i dag"*

mariaflyfly
Skrevet

Du er flink du :-).

Var ute på kleshandel for litt siden, og fikk meg en liten vekker. Trener minimalt, og svært mye har satt seg rundt midten i det siste :/.

Bør skjerpe meg! Men i kveld er det uterestaurant... *nynner på "i morgon, i morgon, men ikkje i dag"*

Jeg får besøk av kjæresten i helga, og i kveld skal vi grille sammen med naboene. :) Men jeg skal en tur på Sats først, asså. ;)

Jeg liker egentlig ikke å trene, men nå har det blitt en vane, og da er det helt greit. Men jeg må gjøre det samme hver gang jeg er på treningssenteret, og i samme rekkefølge, ellers blir jeg bare i dårlig humør. ;) Jeg har forøvrig også for stor mage. Bah. :(

Gjest annlovinda
Skrevet

Ja, den er veldig god, og med samme kaloriinnhold som lettmajones, tror jeg?

Trodde det var mindre kcal enn lettmajones jeg. Men da tok jeg nok feil. Og på siden til Mills fant jeg ikke noe ang. kcal og fettinnhold.

Jeg bruker ofte kavli lettost med urter under kokt skinke, kalkunpålegg og andre kjøttpåleggtyper. Den er det kun 3% fett i, også er den god på smak også synes jeg.

Ferskt grovt brød, lettost med urter, hamburgerrygg og rødløk i ringer, det er godt til lunsj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...