Gå til innhold

Barnevernet.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Har du noengang fått hjelp fra barnevernet?

Her begynte det for sju år siden,vi følte vi trengte avlastning og det hjalp de med,ungene var i avlastningshjem vær tredje uke..

Så ble det avsluttet for noen år siden,det fungerte ikke pga reglene i avlastningshjemmet,mannen i huset kløyp ungene og var stort sett sur og sint.

Etter dette har de komt med økonomisk hjelp til sommerferien,ellers har de vel ikke bidratt med stort.

Har en sønn med flere diagnoser,så det var derfor vi trengte avlastning....

Barnevernet er med på ansvarsmøter angående ungene,og nå forstår jeg bare ikke hvorfor,derfor vil jeg gjerne ha de ut av saken,så vi får færre folk å forholde oss til.

Snakket med barnevernet om det i dag,og det virket ikke så lett å bli "kvitt dem" nei,men hun skulle ta det opp med sjefen,siden har jeg ikke hørt noe.

Syns de har vært inne i saken lenge nå,og vil gjerne bli kvitt de møtefolkene det går ant å bli kvitt.

Vet du om gode argumenter for å få barnevernet ut av saken?

Tenker også på de andre på møtene,hva de tenker om at barnevernet er med,det er jo ikke omsorgsvikt her eller lignende,det hele begynte jo med at sønnen min med diagnosene var meget krevende og vi trengte avlastning,derfor tok vi kontakt med dem.

Gjest Babyløven
Skrevet

Barnevernet i de fleste kommuner er jo overarbeidet, så hvis ikke dere trenger deres hjelp lenger bør de vel trekke seg vekk fra dere. Får håpe dere får det som dere vil! Hvis ikke bør de ha en meget god grunn til å fortsatt følge dere opp...

Stå på, og lykke til!

Gjest D*lilith
Skrevet

Barnevernet i de fleste kommuner er jo overarbeidet, så hvis ikke dere trenger deres hjelp lenger bør de vel trekke seg vekk fra dere. Får håpe dere får det som dere vil! Hvis ikke bør de ha en meget god grunn til å fortsatt følge dere opp...

Stå på, og lykke til!

Takk : )

Ja,da må de vel ha en god grunn,forstår ikke hvorfor de er der lenger.

Gjest Babyløven
Skrevet

Takk : )

Ja,da må de vel ha en god grunn,forstår ikke hvorfor de er der lenger.

Hvis de ikke vil trekke seg ut, syns jeg du skal spørre dem hvorfor? De må kunne gi deg et svar på hvorfor de MÅ følge opp barna deres.

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvis de ikke vil trekke seg ut, syns jeg du skal spørre dem hvorfor? De må kunne gi deg et svar på hvorfor de MÅ følge opp barna deres.

Ja,da skal jeg spørre hvorfor,best de har en god grunn da.

De kan jo ikke tvinge seg på folk som ikke vil ha dem der,da må det vel være omsorgssvikt?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja,da skal jeg spørre hvorfor,best de har en god grunn da.

De kan jo ikke tvinge seg på folk som ikke vil ha dem der,da må det vel være omsorgssvikt?

Kanskje de er eneste barnevernsetaten i Norge som har lite å gjøre? ;-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Kanskje de er eneste barnevernsetaten i Norge som har lite å gjøre? ;-)

Ja,det er godt mulig det : )

Skrevet

Det skal holde å si ifra at dere ikke har behov for hjelp fra barnevernet lenger. Hvis barnevernet mener det er behov, må de kunne begrunne og dokumentere det.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det skal holde å si ifra at dere ikke har behov for hjelp fra barnevernet lenger. Hvis barnevernet mener det er behov, må de kunne begrunne og dokumentere det.

Ja,det får de gjøre,vi føler jo at behovet ikke er der.

Onsdag1365380628
Skrevet

Her hvor jeg bor er barnevernet en naturlig hjelpeinstans i forhold til barn med diagnoser, blant annet ADHD. Jeg har ikke hørt at noen har følt seg mistenkt for å ikke kunne ta vare på barnet sitt av den grunn, men heller vært glad for ekstra hjelp og støtte.

...den evige natteravn...
Skrevet

Dette høres merkelig ut... De burde jo vært ute av saken for leeenge siden.

Og...det er du/dere foreldre som helt og holdent bestemmer hvem som skal være med i ansvarsgruppen. Er det noen dere ikke ønsker skal være med lenger er det bare å si ifra. De har ingen rett til å delta på ansvarsgruppemøtene mot deres vilje.

Et lite tips... Det er fullt mulig å ha en ansvarsgruppe der du har en liten "kjerne" som møter hver gang. De andre kan da bli innkalt etter behov.

Gjest høstløvet, isflaket etc
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye barnevernet vet om din psykiske helse, men jeg ville syns at det var unaturlig av dem og trekke seg helt ut, uten at du har en svææært lang og stabil periode.

Husker jeg ikke helt feil, så har også din samboer "slitt" i perioder? (arrester meg om jeg tar feil..)

Tror nok at det beste du kan gjøre, er å se på dem (BV) som en ressurs, og en hjelpeinstans. Oftest tenker flere hjerner bedre enn en. Flere som kan være med på råd etc.

Oppstår det noe, så trenger de ikke å ligge lenge i en bunke, men kan bare trekkes fram. Avsluttes saken, blir det lett en lang papirmølle neste gang.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye barnevernet vet om din psykiske helse, men jeg ville syns at det var unaturlig av dem og trekke seg helt ut, uten at du har en svææært lang og stabil periode.

Husker jeg ikke helt feil, så har også din samboer "slitt" i perioder? (arrester meg om jeg tar feil..)

Tror nok at det beste du kan gjøre, er å se på dem (BV) som en ressurs, og en hjelpeinstans. Oftest tenker flere hjerner bedre enn en. Flere som kan være med på råd etc.

Oppstår det noe, så trenger de ikke å ligge lenge i en bunke, men kan bare trekkes fram. Avsluttes saken, blir det lett en lang papirmølle neste gang.

Jeg har vært stabil nå en lang periode : )

Samboeren min sliter med sosial fobi,men han klarer seg fint fordet...

Har sett på dem som en ressurs og er ikke redd dem,når vi snakket i går sa hun "Har du angst nå?"

Men jeg er helt rolig jeg.

Gjest D*lilith
Skrevet

Dette høres merkelig ut... De burde jo vært ute av saken for leeenge siden.

Og...det er du/dere foreldre som helt og holdent bestemmer hvem som skal være med i ansvarsgruppen. Er det noen dere ikke ønsker skal være med lenger er det bare å si ifra. De har ingen rett til å delta på ansvarsgruppemøtene mot deres vilje.

Et lite tips... Det er fullt mulig å ha en ansvarsgruppe der du har en liten "kjerne" som møter hver gang. De andre kan da bli innkalt etter behov.

Ja det er merkelig...

Og jeg syns det er altfor menge folk i ansvarsgruppen,jo mindre folk å forholde seg til dess bedre,mener nå jeg.

Gjest D*lilith
Skrevet

Her hvor jeg bor er barnevernet en naturlig hjelpeinstans i forhold til barn med diagnoser, blant annet ADHD. Jeg har ikke hørt at noen har følt seg mistenkt for å ikke kunne ta vare på barnet sitt av den grunn, men heller vært glad for ekstra hjelp og støtte.

Vi har sett på dem som en ressurs før,men nok er nok,de har fulgt oss i over sju år.

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Jeg har vært stabil nå en lang periode : )

Samboeren min sliter med sosial fobi,men han klarer seg fint fordet...

Har sett på dem som en ressurs og er ikke redd dem,når vi snakket i går sa hun "Har du angst nå?"

Men jeg er helt rolig jeg.

Ønsker deg og dine alt godt, og er glad på dine vegne at denne perioden har vart lenge.

Men, ikke glem at, i et barns liv er ikke et halvt år lenge.

Kanskje du kan si til BV at du nå kjenner på at det er en stressfaktor, nå når ting går godt, at det er så mange som deltar, og at de da kanskje kan nøye seg med å få referater fra møter etc.

Gjest D*lilith
Skrevet

Ønsker deg og dine alt godt, og er glad på dine vegne at denne perioden har vart lenge.

Men, ikke glem at, i et barns liv er ikke et halvt år lenge.

Kanskje du kan si til BV at du nå kjenner på at det er en stressfaktor, nå når ting går godt, at det er så mange som deltar, og at de da kanskje kan nøye seg med å få referater fra møter etc.

Tusen takk : )

Ja,det er jo en stressfaktor dess flere som er på møtene,ja jeg kan jo si det.

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Tusen takk : )

Ja,det er jo en stressfaktor dess flere som er på møtene,ja jeg kan jo si det.

Det er nok verd å prøve:-) Ikke meningen å bruke fler nick, men sånn ble det visst denne gangen. Har jo skiftet litt.. Startet vel med høstløvet osv osv

Gjest D*lilith
Skrevet

Det er nok verd å prøve:-) Ikke meningen å bruke fler nick, men sånn ble det visst denne gangen. Har jo skiftet litt.. Startet vel med høstløvet osv osv

Ja,noen får vel endel nick etterhvert : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...