Gjest Teller på knappene (eller kronene) Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Hva er inkludert i leveransen, og hva kommer i tillegg? På forhånd tusen takk for svar 0 Siter
Jølsen Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Mener du hus som i enebolig som noen skal bygge opp for dere fra grunnen av? 0 Siter
Gjest Teller på knappene (eller kronene) Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Mener du hus som i enebolig som noen skal bygge opp for dere fra grunnen av? Ja. Beklager litt klønete overskrift, satt med en ettåring på fanget Vi skal bygge hus ja, og vurderer bl.a Mesterhus. Men også å leie inn en eller annen lokal byggmester ev. Jeg aner ikke hva som lønner seg. Blir glad for absolutt alle erfaringer og tips, dette er en stor avgjørelse for oss.. 0 Siter
Jølsen Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Ja. Beklager litt klønete overskrift, satt med en ettåring på fanget Vi skal bygge hus ja, og vurderer bl.a Mesterhus. Men også å leie inn en eller annen lokal byggmester ev. Jeg aner ikke hva som lønner seg. Blir glad for absolutt alle erfaringer og tips, dette er en stor avgjørelse for oss.. Jeg tror det lønner seg å gjøre begge deler, altså leie inn noen samt bidra med det man kan klare selv også. Vet om flere som har god erfaring med Mesterhus. Jeg aner ikke hva det har kostet altså, men jeg vet at disse var med på å gjøre noe selv også, ikke vanskelige ting da, men sånn bang bang en spiker her og en spiker der! :-) Du burde ringe uliek leverandører å spørre. 0 Siter
Gjest Teller på knappene (eller kronene) Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Jeg tror det lønner seg å gjøre begge deler, altså leie inn noen samt bidra med det man kan klare selv også. Vet om flere som har god erfaring med Mesterhus. Jeg aner ikke hva det har kostet altså, men jeg vet at disse var med på å gjøre noe selv også, ikke vanskelige ting da, men sånn bang bang en spiker her og en spiker der! :-) Du burde ringe uliek leverandører å spørre. Tusen takk for svar Håper det er flere som kan dele litt erfaringer.. som sagt, jeg er helt grønn på husbygging (bortsett fra at det er dyrt ). Vi er ikke millionærer akkurat.. 0 Siter
Gjest Babyløven Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Min søster har bygd mesterhus og var og er veldig fornøyd! Den prisen som står oppført på hvert enkelt hus, må nesten dobles for å få den endelige prisen. Det som kommer i tillegg er bl.a tomta, gravearbeid, evnt sprenging, grunnmur og evnt varme i gulv, pipe og brannmur, kloakk og vannrør, samt graving til vann og kloakk. Husker også å mene at tapet, gulv (parkett ol.) ikke er medregnet. Så er det mange som velger dyrere kjøkken og baderomsinnredning. Tror heller ikke fliser el til bad er med i prisene. Så som du sikkert forstår, veldig mye kommer i tillegg! Det dere kan gjøre er å velge dere ut et hus, også kan Mesterhus lage en prisoversikt til dere, over hva HELE huset kommer på. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Vi har ikke Mesterhus, men en annen type kataloghus. Ikke inkludert i byggesettet var: grunnarbeid, støpt såle (evt kjeller), gulv, tapet etc innvendig, terrasse/utvendig trapp. Panelovner, evt opplegg for vannbåren varme, pipeløp, vedovn. Det var med en minimumsoppsett elektriske punkt (vi la opp en del mer enn det). Det var også med en minimumsløsning med kjøkkenskap og baderomsinnredning, men den byttet vi også ut med dyrere løsning. Det er det jeg kommer på i farten. Katalogpris x2 var tommelfingerregel da vi bygde, så sant tomteprisen ikke oversteg 2-300.000,- 0 Siter
lissi1365380351 Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Tusen takk for svar Håper det er flere som kan dele litt erfaringer.. som sagt, jeg er helt grønn på husbygging (bortsett fra at det er dyrt ). Vi er ikke millionærer akkurat.. Vil absolutt anbefale Mesterhus,der bestilte vi vårt hus og de snekkerne som var hos oss var superflink. Koster jo endel,men så blir jo det bra også da. Vet ikke om det er dyrere hos de enn andre,det er slett ikke sikkert. Det er jo bare å ta turen innom,finne ut hvilket hus du skal ha,så får du jo pris på alt. De er veldig flinke til å forklare og beregne,det er jo det som er jobben deres,de fikser alt for deg de,endel kan du jo gjøre selv og det er jo greit,det blir dere enige om. Vi malte og la gulv selv. Ellers så er jo mye inn i prisen men om du vil ha noe annet så blir det straks dyrere,men du kan velge andre ting enn det som de har,så får du trukket av beløpet som den andre tingen koster og kjøpe det du selv vil ha,om du skjønner. Litt rotet svar ,håper du forstår. Iallefall er det bare å bestille en time for samtale hos de eller evt. noen andre. Vi er ihvertfall veldig fornøyd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.