Gå til innhold

forståmegpåsystemet

Anbefalte innlegg

Gjest helt blank på trygd
Skrevet

Lurer på om noen kan hjelpe. Jeg lurer på om min far trenger litt push-hjelp for å komme på det rette sporet.

Han har vært selvstendig næringdrivende, men er for tiden for syk til å jobbe. Han har slitt med helsa i flere år nå, og vært av og på sykemelding og attføring. Han nærmer seg 60år.

Kan han førtidspensjonere seg, eller lønner det seg å blir uføretrygdet? Eller er det noe annet han trenger? Jeg vet at han iallefall er for syk til å jobbe, men presser seg selv.

Hvordan skal vi gå frem for å få hjelp til ham?

Om noen kan gi meg en liten liste av hva som må gjøres ville det ha vært kjempegreit.

Hvor starter man, rett og slett

Deilig er jorden
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å legge fram problemstillingen for NAV.

Det kan ta litt tid før du får svar, men du kan kreve et godt å utfyllende svar.

Likeså kan du beregne pensjonen hans på disse sidene.

http://www.nav.no/page?id=805313259

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...