Gjest helt blank på trygd Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Lurer på om noen kan hjelpe. Jeg lurer på om min far trenger litt push-hjelp for å komme på det rette sporet. Han har vært selvstendig næringdrivende, men er for tiden for syk til å jobbe. Han har slitt med helsa i flere år nå, og vært av og på sykemelding og attføring. Han nærmer seg 60år. Kan han førtidspensjonere seg, eller lønner det seg å blir uføretrygdet? Eller er det noe annet han trenger? Jeg vet at han iallefall er for syk til å jobbe, men presser seg selv. Hvordan skal vi gå frem for å få hjelp til ham? Om noen kan gi meg en liten liste av hva som må gjøres ville det ha vært kjempegreit. Hvor starter man, rett og slett 0 Siter
Deilig er jorden Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Jeg vil anbefale deg å legge fram problemstillingen for NAV. Det kan ta litt tid før du får svar, men du kan kreve et godt å utfyllende svar. Likeså kan du beregne pensjonen hans på disse sidene. http://www.nav.no/page?id=805313259 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.