Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var virkelig deilig å dure utover fjorden. Solen var strålende og mann og datter det samme. Og hun fikk fisk på kroken som nå er delvis spist av pus.

Men, til dette med soling og det å bli brun. Jeg bruker solkrem for det meste og fått fin farge (i ansiktet mest) men sliter alltid med å bli brun spesielt fra knærne og ned. Er det noen som har prøvd noen slike selvbruningskremer som kan anbefales? Jeg husker bare med gru på ungdomstiden da vi prøvde dette og ble helt gule og skjoldete over hele kroppen. Er de blitt noe bedre de siste årene?

Gjest Lipper
Skrevet

Bruk heller bodylotion som inneholder litt selvbruning. Da blir man gradvis brun og fargen er fin (Jeg bruker Summerglow (?) fra Dove).

Skrevet

Bruk heller bodylotion som inneholder litt selvbruning. Da blir man gradvis brun og fargen er fin (Jeg bruker Summerglow (?) fra Dove).

Ok og den er enkel å smøre ut slik at det blir jevnt?

Gjest Lipper
Skrevet

Ok og den er enkel å smøre ut slik at det blir jevnt?

Veldig. Som en vanlig bodylotion. Du ser ikke umiddelbar effekt (ikke som med vanlig selvbruning), men jo mer du smører, jo mørkere blir det (jeg ser jeg får farge etter å ha smurt to ganger ca.)

Skrevet

Veldig. Som en vanlig bodylotion. Du ser ikke umiddelbar effekt (ikke som med vanlig selvbruning), men jo mer du smører, jo mørkere blir det (jeg ser jeg får farge etter å ha smurt to ganger ca.)

Tusen takk for tips! Nå skal jeg bli brun vettu :)

Skrevet

Lykke til. Men vær klar over at du blir ikke brun som solbrun, det må holdes vedlike, for det er bare fargestoff i kremen.

Ehh.. Jeg må vel også innrømme at hvis man bruker for mye, blir det litt gult også. Selv om jeg har brukt dyr og fin lotion/gel/krem.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes mange selvbruningskremer er gode. Er generelt svak for Clarins' produkter, og de har også god selbruningskrem. Dog ikke av de billigste.

Vet flere her inne sverger til Dove sin, den er rimelig, og har den fordelen at den er ganske svak, så det er lett å få jevn farge, om du smører deg nesten hver dag.

Skrevet

Jeg har brukt Natusan sin, men er ikke helt fortrolig med lukta av den.

Om du bruker peelingkrem etter å ha hatt på sånn bodylotion med selvbruning noen ganger så peeler du bort det hele. ;o)

Skrevet

Jeg synes mange selvbruningskremer er gode. Er generelt svak for Clarins' produkter, og de har også god selbruningskrem. Dog ikke av de billigste.

Vet flere her inne sverger til Dove sin, den er rimelig, og har den fordelen at den er ganske svak, så det er lett å få jevn farge, om du smører deg nesten hver dag.

Om jeg da bruker denne kremen spesielt på leggene, vil denne (dove eller andre) ha en spesiell farge og resten av kroppen min egen farge, eller styrker den pigmentene mine? *ser for meg "beige langstrømper" og brun kropp*

Skrevet

Jeg har brukt Natusan sin, men er ikke helt fortrolig med lukta av den.

Om du bruker peelingkrem etter å ha hatt på sånn bodylotion med selvbruning noen ganger så peeler du bort det hele. ;o)

Å guri, takk for info!

Gjest Elextra
Skrevet

Om jeg da bruker denne kremen spesielt på leggene, vil denne (dove eller andre) ha en spesiell farge og resten av kroppen min egen farge, eller styrker den pigmentene mine? *ser for meg "beige langstrømper" og brun kropp*

Det der skjønte jeg ikke helt. Tror ikke kremen gjør stort annet enn å farge leggene dine. Med andre ord vil du være like blek på resten av kroppen, om du ikke soler deg.

Noen selvbruningskremer har solfaktor, du risikerer dermed å få mindre ekte farge på leggene om du bare bruker kremen der. Når virkningen av kremen går over etter et par dager kan du med andre ord være blekere på leggene enn på resten av kroppen.

Skrevet

Det der skjønte jeg ikke helt. Tror ikke kremen gjør stort annet enn å farge leggene dine. Med andre ord vil du være like blek på resten av kroppen, om du ikke soler deg.

Noen selvbruningskremer har solfaktor, du risikerer dermed å få mindre ekte farge på leggene om du bare bruker kremen der. Når virkningen av kremen går over etter et par dager kan du med andre ord være blekere på leggene enn på resten av kroppen.

Ok da tror jeg at jeg satser på vanlig soling heller. Jeg trodde man ble brun gjennom kremen også.

Jeg mente om kremen gir en fast spesiell farge eller om den gjør noe med mine pigmenter slik at det er min farge som kommer frem. Vet ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare hva jeg mener :) Det er store forskjeller på folks brunfarge. Jeg blir fort brun på kroppen, men ikke på leggene. Dersom kremen er mere som maling som kan vaskes bort, så dropper jeg nok det.

Takk for svar :)

Gjest Elextra
Skrevet

Ok da tror jeg at jeg satser på vanlig soling heller. Jeg trodde man ble brun gjennom kremen også.

Jeg mente om kremen gir en fast spesiell farge eller om den gjør noe med mine pigmenter slik at det er min farge som kommer frem. Vet ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare hva jeg mener :) Det er store forskjeller på folks brunfarge. Jeg blir fort brun på kroppen, men ikke på leggene. Dersom kremen er mere som maling som kan vaskes bort, så dropper jeg nok det.

Takk for svar :)

''Jeg trodde man ble brun gjennom kremen også. ''

Nå vet ikke jeg om alle selvbruningskremene inneholder solfaktor, da, jeg vet bare at noen "skryter" av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...