Gjest prust Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 http://www.fvn.no/blogg/blogg_endelig_mandag/ Utrolig godt beskrevet! Jeg er jo selv opprinnelig kristiansander, og bor i Kristiansand nå - og det stemmer det at en del sier en automatisk "Javel" til - andre ikke. Og når en gjør feil, blir det litt beklemt.... :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Du har ikke "javel'et" meg! Nei - det falt liksom ikke helt naturlig!!! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Nei - det falt liksom ikke helt naturlig!!! 0 Siter
birdie Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Det sies javel i østfylket også, vanligvis med slep på e-en og litt avventende tonefall. 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Javel Står til liv? hehe, det er et veldig bra ord. Bruker det endel selv ja, javel Husker første gangen jeg hørte denne hilsen. Jeg gikk tur med kjæresten og han møtte en kamerat. Javel, sa de til hverandre. Jeg stoppet, men begge javelerne gikk videre i hver sin retning. Hallo, jeg trodde jo de skulle snakke sammen. Hehe, jeg stod der som ei forvirra vegglus.......... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 *hehe* Det er det snodigste jeg har hørt :-))) Godt å vite dette til neste gang det blir tur til Kristiansand ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.