Gå til innhold

En typisk Kristiansander

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

http://www.fvn.no/blogg/blogg_endelig_mandag/

Utrolig godt beskrevet! Jeg er jo selv opprinnelig kristiansander, og bor i Kristiansand nå - og det stemmer det at en del sier en automatisk "Javel" til - andre ikke. Og når en gjør feil, blir det litt beklemt....

:-)

Gjest prust
Skrevet

Du har ikke "javel'et" meg! :)

Nei - det falt liksom ikke helt naturlig!!!

mariaflyfly
Skrevet

Nei - det falt liksom ikke helt naturlig!!!

:D

Skrevet

Det sies javel i østfylket også, vanligvis med slep på e-en og litt avventende tonefall. :D

Skrevet

Javel :) Står til liv? hehe, det er et veldig bra ord. Bruker det endel selv ja, javel ;)

Husker første gangen jeg hørte denne hilsen. Jeg gikk tur med kjæresten og han møtte en kamerat. Javel, sa de til hverandre. Jeg stoppet, men begge javelerne gikk videre i hver sin retning. Hallo, jeg trodde jo de skulle snakke sammen. Hehe, jeg stod der som ei forvirra vegglus..........

AneM1365380603
Skrevet

He he, godt å være forberedt.

Gjest togli
Skrevet

*hehe* Det er det snodigste jeg har hørt :-)))

Godt å vite dette til neste gang det blir tur til Kristiansand ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...