Gå til innhold

Surmelk og ingefær!

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Surmelk og ingefær er utrolig godt! Lærte det av min mor, og har hatt det to-tre kvelder på rad.

Kom akkurat nå på at det egentlig skal være litt sukker oppi også, men det har jeg glemt inntil nå. Får bli i morgen!

Har altså surmelk i ei skål, drysser over ingefær (og evt sukker) og gjerne litt kornblanding eller havregryn.

Mmmmmmmm!

mariaflyfly
Skrevet

Øh?? *mistenksom*

Jeg blir fortsatt kvalm bare av lukta av ingefær etter at jeg prøvde ingefærte mot svangerskapskvalme sommeren 2003...

Men ingefær og SURMELK? Tror jeg skal gå og legge meg nå.

Gjest prust
Skrevet

Øh?? *mistenksom*

Jeg blir fortsatt kvalm bare av lukta av ingefær etter at jeg prøvde ingefærte mot svangerskapskvalme sommeren 2003...

Men ingefær og SURMELK? Tror jeg skal gå og legge meg nå.

Jeg har bare gode minner om ingefær:

*ingefær og surmelk

*ingefær i pepperkakedeig

*ingefær i krydderkake

*ingefær i en fantastisk hønserett som heter Henaritra

Prøv da vel - med godt mot!!!!

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har bare gode minner om ingefær:

*ingefær og surmelk

*ingefær i pepperkakedeig

*ingefær i krydderkake

*ingefær i en fantastisk hønserett som heter Henaritra

Prøv da vel - med godt mot!!!!

Jeg spiser ingefær i en kyllinggryte, men bare dersom noen andre rasper den når det hele skal tilberedes.

''Prøv da vel - med godt mot!!!!''

Neitakk. Har fortsatt friskt i minne sist kjæresten og jeg lagde sånn kyllinggryte, og jeg måtte rømme kjøkkenet med brekninger da han skulle raspe ingefær og ha det oppi den kokende fløten. Det er faktisk ikke mer enn 4 uker sida. :(

Gjest prust
Skrevet

Jeg spiser ingefær i en kyllinggryte, men bare dersom noen andre rasper den når det hele skal tilberedes.

''Prøv da vel - med godt mot!!!!''

Neitakk. Har fortsatt friskt i minne sist kjæresten og jeg lagde sånn kyllinggryte, og jeg måtte rømme kjøkkenet med brekninger da han skulle raspe ingefær og ha det oppi den kokende fløten. Det er faktisk ikke mer enn 4 uker sida. :(

Nei men snille du da, hør her:

Du bruker hele ingefær som koker sammen med kjøttet, slik at den deilige smaken kommer ut i kraften - og så fjerner du de brune ingefærklumpene før du serverer :-)

mariaflyfly
Skrevet

Nei men snille du da, hør her:

Du bruker hele ingefær som koker sammen med kjøttet, slik at den deilige smaken kommer ut i kraften - og så fjerner du de brune ingefærklumpene før du serverer :-)

*kvalm*

Gjest prust
Skrevet

*kvalm*

Bare gå glipp av ingefærens kulinariske gleder du da!

*snurt*

Nå må vi legge oss! God natt :-)

mariaflyfly
Skrevet

Bare gå glipp av ingefærens kulinariske gleder du da!

*snurt*

Nå må vi legge oss! God natt :-)

Godt poeng. :) Godnatt til deg også. :)

Skrevet

Jeg bruker veldig ofte ingefær i middagsretter, f.eks. når jeg steker svinekoteletter eller annet kjøtt. Ofte i kombinasjon med karry. Pepper bruker jeg nesten ikke.

Hjemmebakte ingefærkaker er som sagt før her mine yndlingskjeks til jul.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...