Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Altså, hvis du og barnet/barna er på besøk hos noen som også har barn på dine barns alder, går du da unna for å leke med ditt eget barn? Og snudd - hvis du har besøk av en voksenperson (eller flere), går du da vekk fra "selskapet" for å leke med ditt barn? Og bare ditt, altså, ikke som deltaker i en felleslek. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Eh, nei... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Nei, Unntaket er hvis barnet mitt på et eller annet vis faller utenfor og trenger hjelp til å komme inn i lek med de andre. Og hvis det ble helt krise, ville jeg nok underholdt barnet mitt ei stund. I teorien, i alle fall. Har aldri opplevd en situasjon der det har vært nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hvis barna mine ikke kommer seg inn i leken der vi er - ja. Hvis de hopper på noe (trampoline el) så kan du ihvertfall banne på at stefaren hopper med - uansett tid og sted :-) Og hvis vi har besøk i en time så får ungene beskjed om å finne på noe så lenge. Har vi besøk en helg, så må nok besøket finne seg i å vente litt mens ungene får sin tid med meg ja :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men det kan jo tenkes tilfeller der barnet trenger litt ekstra oppmerksomhet fra mor. Er det noen bekjente du reagerer på, eller..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men det kan jo tenkes tilfeller der barnet trenger litt ekstra oppmerksomhet fra mor. Er det noen bekjente du reagerer på, eller..? Ja, har hatt noen opplevelser med dette, og stusser kanskje litt. Og da kan det være greit å spørre hva som strengt tatt praktiseres rundt om. Kanskje det bare er jeg som er litt etter utviklingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hvis barna mine ikke kommer seg inn i leken der vi er - ja. Hvis de hopper på noe (trampoline el) så kan du ihvertfall banne på at stefaren hopper med - uansett tid og sted :-) Og hvis vi har besøk i en time så får ungene beskjed om å finne på noe så lenge. Har vi besøk en helg, så må nok besøket finne seg i å vente litt mens ungene får sin tid med meg ja :-) Tenkte ikke på helgebesøk, nei, og heller ikke på situasjoner der eget barn ikke er med i leken. Bare et helt vanlig formiddagsbesøk der ungene - de bostedsfaste og besøkende - leker normalt, og der det voksne besøket går inn i leken med eget barn uten at det har vært noen episoder mellom barna. Og tilsvarende hjemme hos noen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Nei, Unntaket er hvis barnet mitt på et eller annet vis faller utenfor og trenger hjelp til å komme inn i lek med de andre. Og hvis det ble helt krise, ville jeg nok underholdt barnet mitt ei stund. I teorien, i alle fall. Har aldri opplevd en situasjon der det har vært nødvendig. Å hjelpe til hvis leken går trått var ikke helt det jeg tenkte på, nei, det er jo selvfølgelig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Eh, nei... OK - jeg har heller aldri praktisert det der, men det kan jo være vanligere enn jeg tror. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Ja, har hatt noen opplevelser med dette, og stusser kanskje litt. Og da kan det være greit å spørre hva som strengt tatt praktiseres rundt om. Kanskje det bare er jeg som er litt etter utviklingen. Mine barn elsker å være på besøk eller få besøk av barn på samme alder, så det ville ikke være noe "issue". Men en av mine venninner har en sønn som ikke liker særlig godt å leke med barn han ikke kjenner veldig godt, og han synes mine barn er bråkete og slitsomme. De spinner jo rundt hele tiden. Han vil heller sitte hos mor. Litt pussig av en fem-seks-åring, synes jeg, men barn er forskjellige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest May M Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Nei, men det kan hende jeg hadde prøvd å avlede barnet med lek hvis de andre barna tydelig ekskluderte mitt barn, eller de andre barna lekte risikofylte leker jeg ikke ønsket at mitt barn skulle delta på (f.eks. herjing på trampoline ol.). Sansynligvis ville jeg dratt hjem før det kom til det stadiet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Nei, men det kan hende jeg hadde prøvd å avlede barnet med lek hvis de andre barna tydelig ekskluderte mitt barn, eller de andre barna lekte risikofylte leker jeg ikke ønsket at mitt barn skulle delta på (f.eks. herjing på trampoline ol.). Sansynligvis ville jeg dratt hjem før det kom til det stadiet. Situasjonene du beskriver kan jeg veldig godt forstå, men det er ikke slikt som framkaller "lek med eget barn" slik jeg har sett det. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Mine barn elsker å være på besøk eller få besøk av barn på samme alder, så det ville ikke være noe "issue". Men en av mine venninner har en sønn som ikke liker særlig godt å leke med barn han ikke kjenner veldig godt, og han synes mine barn er bråkete og slitsomme. De spinner jo rundt hele tiden. Han vil heller sitte hos mor. Litt pussig av en fem-seks-åring, synes jeg, men barn er forskjellige. Ingen tvil om at barn er ulike, men disse situasjonene har heller ikke handlet om at barnet har valgt å være hos mor - men at mor har valgt barnet. Men det kan jo hende at de har noe seg imellom som ikke jeg vet om/har noe med - men det har skapt noen litt pussige situasjoner. Ville bare sjekke "vanlighetsgraden" her inne. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Nei, det har jeg aldri gjort. Har heller aldri opplevd tilfeller der det er "nødvendig" å leke med mitt barn fordi hun faller utenfor. Den eneste lekinga jeg har gjort sammen med barnet mitt på besøk, er hvis noen setter i gang med fotball eller andre ball-leker og da blir som regel alle voksne og barn med:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandsa Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Om noen kommer ubedt på besøk hos meg så må de også finne seg i at jeg kanskje hadde planer om å være sammen med mitt barn og jeg derfor da leker en del med barnet mitt. Inviterer jeg noen eller er på besøk hos andre så bruker jeg salvsagt tiden på den jeg besøker. Jeg har ingen interesse av selv å bruke masse tid på å gjøre det hyggelig med mat og greier hvis andre bare opptatt av seg selv og sine egne unger. Likeens liker jeg ikke at folk ringer til meg hvis de i andre enden snakker mye med sitt eget barn. Jeg synes det er litt respekløst overfor andres tid. Ringer jeg derimot selv må jeg selvsagt godta at de avbryter med å snakke med sitt barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Om noen kommer ubedt på besøk hos meg så må de også finne seg i at jeg kanskje hadde planer om å være sammen med mitt barn og jeg derfor da leker en del med barnet mitt. Inviterer jeg noen eller er på besøk hos andre så bruker jeg salvsagt tiden på den jeg besøker. Jeg har ingen interesse av selv å bruke masse tid på å gjøre det hyggelig med mat og greier hvis andre bare opptatt av seg selv og sine egne unger. Likeens liker jeg ikke at folk ringer til meg hvis de i andre enden snakker mye med sitt eget barn. Jeg synes det er litt respekløst overfor andres tid. Ringer jeg derimot selv må jeg selvsagt godta at de avbryter med å snakke med sitt barn. ''Om noen kommer ubedt på besøk hos meg så må de også finne seg i at jeg kanskje hadde planer om å være sammen med mitt barn og jeg derfor da leker en del med barnet mitt.'' Gjør du? Altså, hvis du hadde tenkt å leke med lego sammen med barnet, men fikk overraskende besøk, hadde du fortsatt lekt med barnet? Det hadde nok ikke jeg gjort, da hadde barnet fått lovnad på at vi skulle leke senere. Nå var ikke det settingen i "mine" tilfeller, da, det var avtalt besøk begge veier. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Nei, det har jeg aldri gjort. Har heller aldri opplevd tilfeller der det er "nødvendig" å leke med mitt barn fordi hun faller utenfor. Den eneste lekinga jeg har gjort sammen med barnet mitt på besøk, er hvis noen setter i gang med fotball eller andre ball-leker og da blir som regel alle voksne og barn med:-) Klart, om barnet faller utenfor, eller det er voksne-og-barn-leker så skjønner jeg - men det var ikke settingen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandsa Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 ''Om noen kommer ubedt på besøk hos meg så må de også finne seg i at jeg kanskje hadde planer om å være sammen med mitt barn og jeg derfor da leker en del med barnet mitt.'' Gjør du? Altså, hvis du hadde tenkt å leke med lego sammen med barnet, men fikk overraskende besøk, hadde du fortsatt lekt med barnet? Det hadde nok ikke jeg gjort, da hadde barnet fått lovnad på at vi skulle leke senere. Nå var ikke det settingen i "mine" tilfeller, da, det var avtalt besøk begge veier. :-) Jeg har ikke lekt med barna mine når vi har fått uventet besøk men jeg synes ikke det hadde vært noe galt om jeg hadde gjort det. Jeg synes jeg får alt for lite tid sammen med barna mine. Hadde jeg fått mye uventet besøk kunne jeg nok ikke latt gjestene fått førsteprioritet hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg har ikke lekt med barna mine når vi har fått uventet besøk men jeg synes ikke det hadde vært noe galt om jeg hadde gjort det. Jeg synes jeg får alt for lite tid sammen med barna mine. Hadde jeg fått mye uventet besøk kunne jeg nok ikke latt gjestene fått førsteprioritet hver gang. Interessant - takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Kommer an på. Hvis det f.eks som hos en slektning av meg er to fettere som er jevngamle + min datter som er 2-3 år yngre, så har jeg lekt med henne eller ihvertfall prøvd å sette henne igang med et puslespill el.l. Hvis alle ungene burde kunne klare å leke sammen hadde jeg heller prøvd å hjelpe dem å finne på noe sammen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.