mariaflyfly Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 "Vet du hva? Der reddet du mye av dagen min. Det er et høyt ønske for meg at de som ikke vet hva dette handler om fatter interesse nok til å lære litt" Jeg synes det blir litt mye fokus på at menn er noen slemme vesener. Du er farget av hva du har opplevd og det forstår jeg, men jeg har ikke sans for din slemifikasjon av mannen. Dessverre finnes det psyke mennesker i verden, men de fleste menn er ikke slik du beskriver det. ''Jeg synes det blir litt mye fokus på at menn er noen slemme vesener. Du er farget av hva du har opplevd og det forstår jeg, men jeg har ikke sans for din slemifikasjon av mannen. '' Men kjære deg, Wita - overskrifta er jo "For de som har barn med voldelige menn". Denne diskusjonen har da virkelig ikke generalisert gruppen "menn", men snarere "voldelige menn"! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 ''Jeg synes det blir litt mye fokus på at menn er noen slemme vesener. Du er farget av hva du har opplevd og det forstår jeg, men jeg har ikke sans for din slemifikasjon av mannen. '' Men kjære deg, Wita - overskrifta er jo "For de som har barn med voldelige menn". Denne diskusjonen har da virkelig ikke generalisert gruppen "menn", men snarere "voldelige menn"! Ok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg har ikke en voldelig eks, bare en som hele tida balanserer hårfint innenfor kanten av hva som er "lov og ikke lov" til å si og gjøre. Denne saken er dybt, dybt tragisk. Og hva har mammaen "gjort galt" i dette tilfellet, siden fyren blei vurdert til å være bedre skikket som omsorgsperson enn henne? Jeg forstår ingenting. Jeg tror jeg forstår hva som har skjedd, og det er det som gjør meg sint, men jeg vil ikke spekulere i det her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Valnøtt: Jeg klarer ikke så si noe fornuftig til deg, det blir bare så fattig. Men jeg har fulgt meg på din situasjon en stund her nå, og jeg tenker på deg og har så vondt av deg. Ingen skal ha det slik - INGEN! Du var faktisk i mine tanker når jeg først hørte om denne saken i Telemark. Jeg tenner lysene sammen med deg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg tror jeg forstår hva som har skjedd, og det er det som gjør meg sint, men jeg vil ikke spekulere i det her. Gidder du sende meg en mail? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Gidder du sende meg en mail? Jeg er på jobb, og har ikke mailadressen din her. Men hvis du har min, så kan jeg lese det herfra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg er på jobb, og har ikke mailadressen din her. Men hvis du har min, så kan jeg lese det herfra. Hmmm...Jeg fikk en rar feilmelding da jeg sendte deg mail, men det ser ut som den har gått gjennom likevel. Har du fått noe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Huff, jeg har ingen eprsonlig erfaring, likevel har jeg hatt klump i magen og halsen og tårer i øyekroken helt siden jeg hørte om det somskjedde i Kragerø. Og verre og verre blir det ettersom det kommer frem at faren har vært en idiot før. Jeg kan ikke _skjønne_ personlig hva du går i gjennom hver eneste gang du sender fra deg barna, men jeg kjenenr at jeg blir så sint og frustrert og forbanna på myndighetene som hele tiden setter idiotenes rettigheter foran barnas sikkerhet. Man føler seg så maktesløs, for man kan jo ikke stille opp mot byråkratiet.... Jeg er så imponert over hvor sterk du må være for å klare å holde hodet kaldt og sende ungene til han drittsekken som er faren deres, for å tekkes de som "vet best" og som pukker på hans rettigheter. Takk for innlegget, du skulle egentlig ha sendt det til Aftenposten og prøvd å få det inn som en anonym kronikk.... Lykke til videre!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hmmm...Jeg fikk en rar feilmelding da jeg sendte deg mail, men det ser ut som den har gått gjennom likevel. Har du fått noe? Jepp, og du har svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg tror jeg forstår hva som har skjedd, og det er det som gjør meg sint, men jeg vil ikke spekulere i det her. Jepp - jeg ser det klart som dagen jeg også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Ok For å gjøre det helt klart - jeg har et utmerket forhold til menn generelt. Jeg har til og med fått meg en som virker selv etterhvert. Men noen fungerer ikke, og det er en sånn jeg skriver om her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Det er altfor mange som ikke forstår. Jeg har ingen voldelig eksmann, men jeg hadde en voldlig pappa. Ingen skjønner i ettertid hvorfor mamma ble i 27 år. Noe av det er selvfølgelig personlige grunner, man blir fanget, man blir avhengig og tror på det mannen forteller. Men hovedgrunnen var at mamma ikke orket tanken på å sende barna sine til han for samvær helt alene. Det var sjelden han slo oss, det var "bare" om han ble ekstremt provosert. Men det ustabile humøret, skrikingen, drikkingen hver gang livet gikk han litt i mot. Skylden som alltid var hos noen andre, ikke hos han. Kræsjet han bilen, så var det fem-åringen i baksetet sin feil. Gleden og stoltheten over noe som han drepte gang på gang med sine enorme krav og frykt for at noen var bedre enn han. Og redselen som alltid var der, for at han skulle miste besinnelsen. Jeg tilbrakte barndommen på tåhev, jeg følte alltid på stemninger, prøvde å dømme hvilket humør han var i. Så retten kan påstå så mye de vil at generelt er det ingen sammenheng mellom ektemenn som slår og dårlige foreldre, jeg vet noe annet. Du er kjempetøff, Valnøtt. Og barna dine vil klare seg helt fint, når de har en mamma som deg. Det hadde jeg. Påstår virkelig retten noe sånt? Synes det virker helt urimelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Takk :-) Gjeldende rettsoppfatning er at man ikke nødvendigvis kommer til å slå eller mishandle barna sine bare fordi man er et svin mot partneren. Dermed kan man dømmes for vold mot sin partner, og etterpå tilkjennes den daglige omsorgen for ungene. Og i de tilfellene hvor mannen da i tillegg nekter for å være den han egentlig er, så er det jo helt håpløst for mora å komme gjennom. Jeg synes det er helt sjokkerende. Det er så jeg ikke tror mine egne ører, øyne. Dette må da snart bli gjort noe med, endret på. Synes det blir bare flere og flere saker der det går utover barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg blir så inni heite forbanna når jeg leser dette. Hva er det som kan tillate norsk rettvesen og si at en voldelig person er ok som foreldrer? Dette må være noe for Stine Sofie stiftelsen og ta fatt i. Og barneombudet ikke minst..... Og drepe barnet sitt med slegge. Synes det er helt sjokkerende at han fikk ha ansvaret for barnet når han drev på slik som dette. Det virker jo nesten som et eksperiment på likestilling fremfor alt, ihvertfall foran barnets sikkerhet. En person som virker så ustabil bør ikke ha omsorgen, det være seg om det er mor eller far. Han antyder jo også drapstrusler. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=519980 Sympatitanker til deg Valnøtt. Tror jeg kan forstå noe av din redsel. Du må være utrolig sterk tenker jeg, etter alt du har gjennomgått. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 For å gjøre det helt klart - jeg har et utmerket forhold til menn generelt. Jeg har til og med fått meg en som virker selv etterhvert. Men noen fungerer ikke, og det er en sånn jeg skriver om her. ''Jeg har til og med fått meg en som virker selv etterhvert'' :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Kjære vene... Har ikke noen kloke ord til deg, men du verden hva du må leve med! Det som er helt sikkert er at jeg har lært litt i dag også, her jeg sitter i min trygge lille verden. Vet jo selvfølgelig at vold, mishandling og trusler forekommer ofte der ute, men man blir så slått i bakken når det skjer slike tragedier, og jeg i hvertfall trenger av og til en påminnelse om at maurene på trappa mi, er et bitte bitte lite problem. Takk for at du delte dette med meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Takk for dette innlegget. Du setter kloke ord på mange av tankene jeg har hatt omkring dette. Selv om jeg aldri har vært i din situasjon. Jeg håper at denne meningsløse tragedien kan føre til noen fornuftige endringer. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baklava Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 I tillegg til å sende inn dette innlegget til de store avisene bør du sende en kopi til justisminister Storberget. Så vidt jeg har fått med meg setter han fokus på vold mot kvinner/familievold på agendaen nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Åh. Nå ble jeg forferdelig lei meg på dine og den andre morens vegne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg er så glad for at du deler tankene dine. Jeg lever et veldig A4-familieliv med en god kjernefamilie og er også oppvokst i det, så det er umulig å sette seg inn i din situasjon. Men nettopp derfor er jeg så glad for at du deler, det beriker livet mitt om du skjønner. Jeg lærer mer, blir interessert i hva som skjer i systemet og det gjør meg i mye bedre stand til å ta vare på og være der fordi som måte havne oppi dette rundt meg. Håper du får en fin pinsehelg uten vonde tanker. Ønsker deg alt godt. Du virker som en inderlig god mor, ønsker deg det beste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.