Gå til innhold

Barn - slått hodet

Gjest annlovinda

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda

Når oppsøker dere lege/legevakt om barnet deres har vært uheldig og slått seg i hodet?

Sønnen min har vært uheldig nå, og blitt dyttet av en annen gutt, slik at han har slått hodet sitt.

På den ene siden av ansiktet er det kun to-tre skrubbsår, og på den andre siden er det kommet to voldsomme kuler, som er blitt blåe.

Han har så klart veldig vondt, men er ikke kvalm eller uvell.

Er i grunn litt i tvil om vi må oppsøke legevakt eller ikke, eller om vi kan se det an litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Snuppa på snart 3 år har slått kjempekul i bakhodet 2 ganger de siste par mnd. Vi holdt henne våken litt ekstra om kvelden for å være sikker på at hun var frisk og rask. Det skjedde like før leggetid begge gangene.

Jeg ville oppsøkt lege om han blir sløv eller søvnig. Det går som regel bra, men en anker jo litt ekstra når hodet får skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig greit å ringe legevakta og høre med de. Både om du skal komme og hva du skal passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legevakt en gang, snuppa hadde falt og slått seg, sovnet like etterpå og etter 20-30 minutter prøvde jeg å vekke henne men klarte ikke å få kontakt på 5 minutter. Ble hentet av sykebilen og lagt inn på barneavdelingen på sykehuset til observasjon. Hun var imidlertid så kvikk da vi ankom sykehuset at hun nektet alt de ville gjøre, så de fikk ikke observert noe som helst. ;) (De fikk sett inn i pupillene, det var det viktigste... puls, blodtrykk og temperatur måtte de bare droppe.)

Ellers er det vel hvis de blir bevisstløse av fallet/slaget man skal ringe, eller om de blir svimle/kvalme/kaster opp etterpå, eller selvsagt hvis de har fått kutt som trengs å sy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke oppsøkt lege pga hode"skader" hos barna mine.

For meg ville det være aktuelt hvis barnet var bevisstløs etter slaget, kastet opp, var somnolent (ville sove hele tiden) eller på annen måte endret karakter.

Det ville også være aktuelt hvis det ble et stort sår som måtte syes, eller en kul som var større enn noen annen kul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Takk for svar alle sammen.

Etter at det værste av skrekken og vondt-følelsen gikk over kviknet han fort til. Var ikke kvalm, svimmel eller noe. Og ikke lange tida etterpå så var han i full lek. Det så veldig stygt ut, både kulene og sårene, men var ikke noe alvorligere enn at han var forslått.

Takk for svar igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poden tok en gang salto ned fra tripptrappen og landet med hodet først rett i golvet. Om kvelden kastet han opp og var uvel. Far og sønn dro ned på legevakta og fikk ct (?) og full pakke. De fant ingen tegn til hjernerystelse, men jeg tror han hadde fått en liten en.

Utover det har vi ikke vært på legevakta for hodesmell nei, men det har vært noen av dem... Om ungen er klar og rask etterpå så er det nok ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...