Gå til innhold

Jernsteikepanne!!

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløst!
Skrevet

Grrrrrrrrr.Kjøttet setter seg alltd fast i bunnen,spesielt kyllingkjøttet.

Har noen noen tips for at ikke kjøttet setter seg fast?

Smører alltid pannen med olje etter hvert bruk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Bruk margarin og _ikke_ for sterk varme. Dette er spesielt viktig for jerngryter/panner, fordi jern holder svært godt på varmen...;)

Skrevet

Bruk margarin og _ikke_ for sterk varme. Dette er spesielt viktig for jerngryter/panner, fordi jern holder svært godt på varmen...;)

''Bruk margarin og _ikke_ for sterk varme.''

Akkurat det ville eg svare sjøl, men hadde ikkje tid da eg steikte laksefileeter i melange margarin i ei støpejernsteikepanne.

Og det gikk helt fint...

Det er "lurt" å vaske panna lett i kokende vann med en gang, og bruke oppvaskbørsten samtidig men _kun_ vaske bort det løse og la litt av fettlaget sitte igjen i panna.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Bruk margarin og _ikke_ for sterk varme.''

Akkurat det ville eg svare sjøl, men hadde ikkje tid da eg steikte laksefileeter i melange margarin i ei støpejernsteikepanne.

Og det gikk helt fint...

Det er "lurt" å vaske panna lett i kokende vann med en gang, og bruke oppvaskbørsten samtidig men _kun_ vaske bort det løse og la litt av fettlaget sitte igjen i panna.

Helt enig med deg, GeirB;)

Skrevet

Helt enig med deg, GeirB;)

Bare lurer på noe, for eg syns det ser litt rart ut når du skriver "GeirB", burde eg bruke "Geir" istedenfor eller? :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Bare lurer på noe, for eg syns det ser litt rart ut når du skriver "GeirB", burde eg bruke "Geir" istedenfor eller? :)

Vi nye kjenner deg som Geir, men vi kan vennes til alt, he ,he ;)

Gjest mallet
Skrevet

Ikke vask den med såpe, kun veldig varmt/kokende vann. Selv om du oljer den etter bruk er det ikke nok hvis du vasker den med såpe etter bruk. Oljen trenger tid til å få satt seg inn skikkelig, det skjer ikke hvis oljelaget fjernes etter hver bruk.

Skrevet

Kok den inn med olje, lav varme i 15 minutter. Tørk av oljen etterpå, ikke vask den med såpe.

Skrevet

Jeg bet i eplet og skaffet meg teflonpanne eller hva det heter. En fryd å lage mat, håper bare ikke vi dauer av 'teflonet'.

...den evige natteravn...
Skrevet

Kylling er mager og krever mer smør i panna enn feks. kjøttdeig.

Setter maten seg fast er det som oftest at en bruker for lite fett under steiking.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...