Gjest Håpløst! Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Grrrrrrrrr.Kjøttet setter seg alltd fast i bunnen,spesielt kyllingkjøttet. Har noen noen tips for at ikke kjøttet setter seg fast? Smører alltid pannen med olje etter hvert bruk. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Bruk margarin og _ikke_ for sterk varme. Dette er spesielt viktig for jerngryter/panner, fordi jern holder svært godt på varmen... 0 Siter
GeirB Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Bruk margarin og _ikke_ for sterk varme. Dette er spesielt viktig for jerngryter/panner, fordi jern holder svært godt på varmen... ''Bruk margarin og _ikke_ for sterk varme.'' Akkurat det ville eg svare sjøl, men hadde ikkje tid da eg steikte laksefileeter i melange margarin i ei støpejernsteikepanne. Og det gikk helt fint... Det er "lurt" å vaske panna lett i kokende vann med en gang, og bruke oppvaskbørsten samtidig men _kun_ vaske bort det løse og la litt av fettlaget sitte igjen i panna. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 ''Bruk margarin og _ikke_ for sterk varme.'' Akkurat det ville eg svare sjøl, men hadde ikkje tid da eg steikte laksefileeter i melange margarin i ei støpejernsteikepanne. Og det gikk helt fint... Det er "lurt" å vaske panna lett i kokende vann med en gang, og bruke oppvaskbørsten samtidig men _kun_ vaske bort det løse og la litt av fettlaget sitte igjen i panna. Helt enig med deg, GeirB;) 0 Siter
GeirB Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Helt enig med deg, GeirB;) Bare lurer på noe, for eg syns det ser litt rart ut når du skriver "GeirB", burde eg bruke "Geir" istedenfor eller? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Bare lurer på noe, for eg syns det ser litt rart ut når du skriver "GeirB", burde eg bruke "Geir" istedenfor eller? Vi nye kjenner deg som Geir, men vi kan vennes til alt, he ,he 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Ikke vask den med såpe, kun veldig varmt/kokende vann. Selv om du oljer den etter bruk er det ikke nok hvis du vasker den med såpe etter bruk. Oljen trenger tid til å få satt seg inn skikkelig, det skjer ikke hvis oljelaget fjernes etter hver bruk. 0 Siter
ariadne Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Kok den inn med olje, lav varme i 15 minutter. Tørk av oljen etterpå, ikke vask den med såpe. 0 Siter
favn Skrevet 10. mai 2008 Skrevet 10. mai 2008 Jeg bet i eplet og skaffet meg teflonpanne eller hva det heter. En fryd å lage mat, håper bare ikke vi dauer av 'teflonet'. 0 Siter
...den evige natteravn... Skrevet 10. mai 2008 Skrevet 10. mai 2008 Kylling er mager og krever mer smør i panna enn feks. kjøttdeig. Setter maten seg fast er det som oftest at en bruker for lite fett under steiking. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.