Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest åndenød
Skrevet

er å våkne av at du ikke får puste! OG fortsatt ikke få puste...

Det opplevde jeg nylig etter å ha blitt operert. Jeg hadde en del slim i halsen som bare ble verre og verre og jeg klarte ikke hoste det opp pga operasjonssåret og bedøvelsen. Så hadde jeg sovnet litt, og våknet plutselig av at jeg ikke fikk puste, slimet i halsen var helt tett, klarte verken puste ut eller inn! Gjett om panikken grep meg... nå dør jeg, tenkte jeg... Hvor er alarmknappen? Jeg må si fra! Men alarmknappen var ikke der - selv om jeg lå på overvåking, syns det var rart. Hadde jo en del måleinstrumenter på meg da, så de hadde nok "sett" meg om jeg falt vekk, de målte både surstoffmetning i blod og blodtrykket. Jeg prøvde alt jeg klarte å rope om hjelp, men fikk ikke ut mye lyd pga slimet da, heldigvis kom hun som holdt øye med meg ut fra gangen, hun hadde hørt meg! Jeg får ikke puste peset jeg, så hun fikk snudd meg på siden så jeg fikk hostet litt, var ikke mye jeg fikk opp, men nok til at jeg klarte å trekke pusten litt og si noe. Så jeg bad om å få en alarmknapp, og ikke tale om jeg tørte å sove resten av natta! Så resten av natta lå jeg og prøvde å hoste opp slimet, men var minimalt jeg fikk opp, fikk masse drikke, det hjalp litt...

Det tok meg faktisk en del dager før alt slimet var ute..

Og flere uker før jeg klarte å sove skikkelig uten angst for å våkne av at jeg ikke fikk puste.

Så dette møtet med sykehuset ble en skremmende opplevelse for meg.

Måtte bare lette mitt hjerte.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det hørtes jo skummelt ut ja,uff da...bra det ble bedre da : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...