Gå til innhold

Er dere nøye?

Gjest mamma'n til flere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Spekepølse

Det kommer jo helt an på hva du legger i nøye - det er da et relativt begrep, og jeg vil tro de fleste mener de er nøye nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma'n til flere

Det kommer jo helt an på hva du legger i nøye - det er da et relativt begrep, og jeg vil tro de fleste mener de er nøye nok:)

Er du pirkete på å matche klær og tilbehør i passende farger?

Lar du alt skure og gå?

Er det ok å gå i krøllete klær? Flekkete?

Stryker du klær ofte, eller er det forbeholdt natt til 17.mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Lar du alt skure og gå?

''''Er du pirkete på å matche klær og tilbehør i passende farger?''''

Kunne ikke falle meg inn. Men ungen klarer det fint selv:)

''''Lar du alt skure og gå?''''

Nei.

''''Er det ok å gå i krøllete klær? Flekkete?''''

Ja, til en viss grad.

''''Stryker du klær ofte, eller er det forbeholdt natt til 17.mai?''''

Stryker ALDRI klær, annet enn når jeg har laget stofftrykk på dem:)

Så ja, jeg er veldig nøye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Nja - jeg forsøker så langt råd er å kle henne i bukse og genser som passer sånn någenlunde sammen.

Men uttover dagen er hun skitten, har snørr i nesa, syltetøy på magen, skitne hender, skiftet klær i bgh og har solkrem og leverpostei i håret.

Jeg syntes at det er deilig med en unge som ser ut som om hun lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Lar du alt skure og gå?

Ja, nei, nei, nei....

De fleste av barnas klær er av typen som ikke må stykes. Men jeg sender dem ikke ut med feks ustrøkne linklær - men det har de heldigvis ikke mye av...

Stryker ikke olabukser og sånt, nei.

Flekker er uakseptabelt fra morgenen av, men det varer jo ikke lenge før de er på plass :)

Jeg får vondt i øynene av farger som kræsjer, så det er jeg nøye på, til de begynner å finne frem klær selv, vel å merke. Da kan jeg jo ikke rette på noe de synes er fint fordi JEG mener at fargene ikke passer, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nøye, men Squishy er ganske pertentelig selv. Flekker og søl må tørkes av øyeblikkelig. Han tørker seg rundt munnen etter hvert måltid og må vaske hendene flere ganger for dagen.

Synes forøvrig det er greit at han ser nogenlunde OK ut når dagen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så nøye hvis de har sølt eller ser møkkete ut etter en dag rullende i barnehagen eller skolen.

Det jeg er nøye på er at de ikke får gå rundt i høye heler og bikinioverdel på skolen og sånne ting for det hender jo at de har lyst til. Synes ikke shortsen og skjørtene skal være så veldig ungdommelig for de er bare 5 og 7 år og jeg synes de skal kle seg som barn og ikke ungdom, altså ingen "Lolita" klær her i huset men de får lov å kle seg ut når de leker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De begynner som regel dagen rene og hele og uten flekker begge to.

Når kvelden kommer, kan den ene fortsatt se relativt OK ut, mens lillesøster pleier å se ut som hun er tygd og spyttet ut igjen. ;-)

Og begge to er faktisk nøye på at det de skal ha på seg passer sammen. Ikke alltid helt min definisjon av å passe sammen stemmer med deres, men pytt pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Lar du alt skure og gå?

''Er du pirkete på å matche klær og tilbehør i passende farger?''

Liker at det matcher, ja. :)

''Lar du alt skure og gå?''

Nei. Jeg er nok ikke like pertentelig som før, men jeg liker at barna ser reine ut. Er klærne skikkelig møkkete etter en dag i barnehagen, skifter jeg dem når vi kommer hjem.

''Er det ok å gå i krøllete klær? Flekkete?''

Klærne trenger jo ikke være krøllete hvis man bare strekker dem litt når de henges til tørk. :) Flekkete gensere er forbeholdt barnehagen.

''Stryker du klær ofte, eller er det forbeholdt natt til 17.mai?

''

Verken jeg eller ungene har klær som trenger å strykes utenom penklær. Jeg glatter litt på skjortene til eldstemann når vi skal bort, ellers stryker jeg aldri utenom 17. mai. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største velger klær selv (MEGET bestemt dame!) og er mer pertentlig enn meg, for å si det sånn, så klær skiftes ut når de er antydningsvis skitne. Den yngste velger jeg klær til, og sørger for at klærne passer sånn noenlunde sammen.

De har alltid rene og pene om morgenen, kan skiftes ut i løpet av dagen hvis de blir ILLE, men er det bare en liten flekk eller to legges de til vask når hun stelles for kvelden.

"Stæsj" er det lite av, begrenser seg til belte og av og til hårbånd hvis de vil ha det.

Stryke hverdagsklær? Nehei! Dagen er kort nok som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke så nøye på hverdager. Det viktigste formine to er at klærne er behagelige. De vil gjerne velge klær selv, og det får de lov til. Men dersom jeg ser at det blir heeelt feil (skjørt uten strømpebuker på en kald dag, eller noe som virkelig ikke passer sammen) sier jeg ifra.

Sønnen min elsker å pynte seg, og går gjerne i dress og slips.Han er 6 ;o) Datteren min er faktisk mindre jålete. Hun er litt pippi og løper rundt på lange bein med skubbsår. Hun hiver gjerne på seg et kort skjørt og t-trøye uten å tenke så mye over det.

Men jeg har en venninne som er veldig nøye. Hun kjøper fine klær til ungene på nettet,og har også gjerne selv på seg noe som matcher :o) De er kule! Men jeg har ikkeoverskudd eller interresse til slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Er du pirkete på å matche klær og tilbehør i passende farger?''

Liker at det matcher, ja. :)

''Lar du alt skure og gå?''

Nei. Jeg er nok ikke like pertentelig som før, men jeg liker at barna ser reine ut. Er klærne skikkelig møkkete etter en dag i barnehagen, skifter jeg dem når vi kommer hjem.

''Er det ok å gå i krøllete klær? Flekkete?''

Klærne trenger jo ikke være krøllete hvis man bare strekker dem litt når de henges til tørk. :) Flekkete gensere er forbeholdt barnehagen.

''Stryker du klær ofte, eller er det forbeholdt natt til 17.mai?

''

Verken jeg eller ungene har klær som trenger å strykes utenom penklær. Jeg glatter litt på skjortene til eldstemann når vi skal bort, ellers stryker jeg aldri utenom 17. mai. :)

Høh - ikke at det er noen overraskelse, men det er som å høre meg.

11-åringen min velger selvfølgelig selv, og har god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Høh - ikke at det er noen overraskelse, men det er som å høre meg.

11-åringen min velger selvfølgelig selv, og har god smak.

Menneh leste du innlegget litt lenger opp her?

''Men jeg har en venninne som er veldig nøye. Hun kjøper fine klær til ungene på nettet,og har også gjerne selv på seg noe som matcher :o) De er kule! Men jeg har ikkeoverskudd eller interresse til slikt!

''

*Hoster*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Ja det er jeg. Litt for nøye kanskje...

Matsher alt, helt liker jeg at vi alle fire står i stil.

Men ikke til hverdags, da holder det at klærene til den enkelte matsher..He, he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har som regel skjørt/bukse som passer til genseren ja, men det er også alt. :o)

Så lenge ungene er rene når vi drar hjemmefra om morran så er jeg fornøyd. Poden kan sikkert gå i samme antrekk en uke uten å bli skitten, Snuppa burde kanskje skiftet 3 ganger om dagen for holde seg ren... Jeg har en mistanke om at hun ligner på sin mor da hun var liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Om hun er skitten når hun kommer fra barnehagen skifter vi definitivt ikke klær, men legger det vel til vask på kvelden.

Flekkfri i ansikt og på klær på morgenen, ellers får det meste være. Er nøye på å vaske/tørke bort snørr og buser, for det er så kvalmende å se unger med sånt slengt rundt i ansiktet. Litt matrester og jord/skitt bryr jeg meg ikke noe særlig om. Vasker henne selvfølgelig hvis vi skal noe, men det skal vi svært svært sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Mine går i bhg, og der har de på seg "arbeidsklær". Altså - jeg tenker mer komfort og praktisk enn hvordan de ser ut. Men klærne er rene.

Når de kommer hjem skifter vi som regel klær på dem, hvertfall sokker og bukse. Vil ikke ha bhg-møkk oppi sofaen og overalt. Er nøye med håndvask, men er ikke redd for at de skal grise seg ut - de er unger, og skal få lov å være det.

Stryking ser jeg overhodet ikke poenget med, utenom til 17. mai og jul. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, det kommer jo helt an på det.

Skal vi bort på besøk vil jeg jo gjerne at ungene er rene og gjerne litt pene i tøyet.

Er vi hjemme og leker ute bryr jeg meg katta ;)

Prøver å sjekke at ungene forlater huset for å dra på skole og i barnehage med nogenlunde rene og pene klær :)

Bryr meg overhodet ikke om merker eller slike ting, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...