org Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Gutten kunne gjerne gått i klærne til de rømte inn i vaskemaskinen av seg selv. Så han må rett og slett passes på. Hadde han fått velge, hadde han nok aldri dusjet... Jenta er nøye, og skifter når hun ser at hun er skitten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 ''Er du pirkete på å matche klær og tilbehør i passende farger?'' Nja. Det er jeg som bestemmer hva junior skal ha på seg, og det er jo ikke så vanskelig å velge under- og overdel samt sokker som passer greit nok sammen. "Tilbehør" bruker han ikke :-) ''Lar du alt skure og gå?'' Nei, jeg vil ikke beskrive det sånn. ''Er det ok å gå i krøllete klær?'' _Litt_ krøllete synes jeg ikke gjør noe. Hele han framstår som ganske "krøllete" iblant - skitten, svett og bustete - så en buksepress fra eller til spiller liten rolle. ''Flekkete?'' Jeg forlanger ikke klesskift i løpet av dagen hvis det ikke er noe spesielt. På fridager som stort sett tilbringes på fotballstadion hender det likevel at jeg "inndrar" buksa ved middagstider. ''Stryker du klær ofte, eller er det forbeholdt natt til 17.mai?'' Jeg stryker bare pentøy, til jul, 17.mai osv. Det gjelder også mine egne klær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 ''Er du pirkete på å matche klær og tilbehør i passende farger?'' Jentene på 5 og 7 finner fram klær selv (de får beskjed om hvilke typer klær, da, ellers hadde det blitt prinsessekjole året rundt på 5-åringen...), og ofte treffer de godt. ''Lar du alt skure og gå?'' Nei. 7-åringen får ikke gå avgårde i noe som er hullete/mangler knapp osv., selv om hun synes hun er fiiiin. Men om det nå ikke skulle matche veldig godt, så er det helt greit. ''Er det ok å gå i krøllete klær? Flekkete?'' Har mest strykefritt! Flekker - vel, det kan skje at det er flekker på klær som brukes i barnehagen eller ute hjemme, men sånn i sin generelthet: nei. ''Stryker du klær ofte, eller er det forbeholdt natt til 17.mai?'' Stryker penklær om nødvendig, ALDRI hverdagsklær. Kunne ikke ramle meg inn i halvsøvne, engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Snuppa på 8 får stort sett ha på det ho vil i hverdagn. Men det må passe til været som er, og til aktiviteten ho skal gjøre den dagen. Jeg prøver også å si om jeg synes det er fint å se på, eller om det ikke er det. Dersom ho skal være pynta, så har jeg litt større formeninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eadni-mamma Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Klærne må være hele og rene, ellers får barna matche som de selv ønsker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 De ordner seg selv. Klær som de ikke får gå i til lvanlig" er sorter bort. En hylle til "arbeidsklær" og penklær er for seg selv. De velger fritt blandt resten av klærne. Med jevne gjennomrom går vi gjennom kleshaugen og sorterer. På den måten sikrer jeg et visst nivå...:-)Om sommeren er vinterklærne lagt bort og omvendt om vinteren.. Men når 11 åringen insisterer på å gå i en bukse som har hull på knærne, får hun lov til det. Jeg er faktisk utrolig glade for at dehar et avslappet forhold til påkledning. De har forresten alle tre en god forståelse av hva som "passer seg" Innkjøp avklær skjer også i nær samarbeid med ungene på 11, 9 og 5,5år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.