Gjest emit Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei! Jeg har hatt hormonspiral i snart 2 år nå. Et par ting jeg lurer på om kan ha sammenheng med dette er at kiloene etter forrige (3.) svangerskap sitter som klistret. Jeg visste det første året at det antakleig hadde sammenheng med lite trening og en det utskeielser. Men nå har jeg iet halvt år trent 3 ganger i uken og endret kostholdet drastisk, likevel lite endring. En annen ting er en intens kløe der nede. Har vært til gynekolog et par ganger pga dette, men hun kan ikke finne noe galt. dette har vedvart i 1 1/2 år og jeg blir gal. Kan ikke finne noe slik bivirkning nevnt noen plass, men ofte er det bedre å forhøre seg i "felten". Noe med samme erfaringer? Vurderer faktisk sterilisering som alternativ. Er godt fornøyd med mine 3 nydelige små. Noen som er sterilisert? Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Har homonspiral selv, og har ingen bivirkninger overhodet. Dette er min andre hormonspiral. Du sier du klør, du kan ikke ha en vanskelig soppinfeksjon, da? Barberer du deg? Det gir i hvert fall kløe..... Om hormonspiralen er årsaken til vekten vet jeg ikke, men det burde i så fall stå i pakningsvedlegget. Går ut i fra at du vet at fett veier mindre enn muskler? Kanskje du bare er blitt flott og muskuløs Veldig bra at du trener, da. Jeg må se å komme ignag med det jeg og.... tror du bør sapørre legen din ang det med vektøkningen.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg har sterilisert meg - mye fordi jeg ikke tåler p-piller og hadde dermed lite lyst til å prøve hormonspiral. Men mest fordi jeg ikke skulle ha flere barn - selvsagt! Og det var jeg sikker på pga at jeg syns to barn er nok for meg. Kunne hatt en til hvis jeg var garantert et bekkenløsningsfritt svangerskap, grei fødsel og frisk unge... men med min historie så var sjangsen for at det skulle skje så liten at sterilsering ble et veldig greit alternativ. Veldig praktisk da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camulen Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Har også hormonspiral og har begynt å lure på det samme som deg. Merker også kiloene som ikke vil forsvinne selv om jeg trener mye. Har også en del kløe, og i tillegg humørsvingninger. Har lest en del om bivirkiniger av hormonspiral i det siste, og vi er ikke de eneste som merker dette. Vurderer sterkt å ta den ut for min del, men syns det er drastisk å sterilisere meg og... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg fikk satt inn hormonspiral da Snuppa var rundt 7-8 mnd mener jeg å huske. Da hun var 10 mnd sluttet jeg å amme og kunne bare konstantere at det er en myte at man kan spise det man vil i ammeperioden uten å legge på seg... Men jeg gikk ned 10 kg på et halvår uten probloemer (mer trim, mindre mat) så jeg er ikke overbevist om at det skyldes spiralen at du ikke klarer å gå ned i vekt. ;o) Jeg var veldig fornøyd med hormonspiralen, men ettersom jeg ikke burde få flere barn på grunn av skader i underlivet etter fødslene (måtte under kniven etter fødsel nr. 2) så valgte jeg å sterilisere meg. Har ikke angret ett sekund! Men hadde jeg hatt behov for prevensjon fremdeles så hadde jeg nok brukt hormonspiral ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg kjenner ikke til bivirkningene du skriver om, men jeg måtte operere min ut, etter at den vandret rundt i kroppen på egen hånd. Her i huset innså pappaen til mine barn at jeg hadde strevd nok med p-piller, graviditeter, fødsler, spiraler og operasjoner slik at han tilbød seg å være den som steriliserte seg. Et veldig ukomplisert inngrep for menn, og mer omfattende inngrep for kvinner. Kanskje det er mannen i huset hos deg sin tørn å trå til litt også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.