lissi67 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Ble veldig overasket her en dag,gutten min var bedt i bursdag og jeg strøk skjorta og penbuksa,fant frem pensko og vi kjørte avgårde. I selskapet gikk alle med "hverdagsklær",dongeri,hettegenser etc. Er dette begynt å bli vanlig eller? Følte meg litt ille berørt på vegne av min flotte sønn som hadde pyntet seg for anledningen,selv om han sa ingenting,han tar stort sett på seg det mamma bestemmer han,så det er greit. Jeg personlig mener at er man bedt til bursdagsfeiring så pynter man seg litt ihvertfall,selv om det er gutter og de begynner å bli litt store(4 klasse),det var ute de feiret(bowling). Hva tenker dere om dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 I klassen til gutten min pynter de seg litt. Dvs penbukse og skjorte, eller olabukse og skjorte. Jeg tillater det siste såfremt den er ganske ny, rein og hel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg vil helst at de pynter seg til bursdager. Unntaket er typisk lekeland-bursdager, da er det viktigst at klærne ikke er upraktiske eller varme. Men selv da velger jeg en fin skjorte tilgutten. Jenta er det værre med,for hun nekter å ha skjørt på slike bursdager, for da glir det opp i sklien. Så det blir det en ok bukse på henne. Så der er de ikke så pyntet. På bowling, som også er litt fysisk, ville jeg tatt på dem pene hverdagsklær. Skal de hjem til noen er det enda viktigere å pynte seg, synes jeg. Det er jo litt høytid med bursdager! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Noen kjører stram linje med dress og slips. (Mine elsker å ta på full pakke, så de gjør gjerne det). Andre kommer i en ren, ny genser og en pen bukse som gjerne kan være dongeri. Har aldri hørt noe om at det er flaut å ha pyntet seg skikkelig da. Er jo en grunn til at apekattene mine insisterer på å kjøre full pakke hver gang i år etter år :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Noen vil utløse 3.verdenskrig ved å ta fra strøket skjorte, pensko og penbukse. Da synes jeg ikke det er verdt det. Så får man heller sørge for at de har på pene hverdagsklær. Til bowling synes jeg kanskje ikke pentskjorte og bukse er det mest hensiktsmessige. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Joda, man pynter seg til bursdag, men kanskje ikke penbukse og penskjorta til bowlingbursdag. Olabukse er fint om den er hel, ren og pen. Tøft og fint det med ei skjorte til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kammilla Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Har sett at det er ganske vanlig å ha hverdagsklær på i bursdager ja.Men jeg kler alltid på poden olabukse med en penskjorte til,og kanskje en vest utenpå,eller en pen jakke med hette. Åsså skal han alltid årne seg hanekam eller løfte luggen ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En 2barnsmor Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Har sett at det er ganske vanlig å ha hverdagsklær på i bursdager ja.Men jeg kler alltid på poden olabukse med en penskjorte til,og kanskje en vest utenpå,eller en pen jakke med hette. Åsså skal han alltid årne seg hanekam eller løfte luggen ) Olabukse og hettejakke definert som penklær? Nei nei nei! Det er hverdagsklær uansett hvor "pent" og nytt det måtte være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Gutten min i 3. elsker å pynte seg, og vil alltid ha på pentøy i bursdager. Han bryr seg ikke mye om andre går i hverdagstøy. Vi hadde selskap for ham i forrige uke, og jeg kan neimen ikke huske helt hva de hadde på seg - de 13 guttene som var her. Tror de fleste hadde på skjorte eller en pen genser - reagerte ikke på noen av dem ang tøyet i alle fall. De fleste av disse guttene er rause med hårgelé og voks i hvertfall :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg synes også det er på sin plass å pynte seg litt til bursdager. Har liten erfaring med guttebursdager enda, så jeg skal ikke uttale meg om det. Jentene pynter seg i hvertfall 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Litt finere hverdagsklær synes jeg er helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det kan nok vært pga. bowlingen at det store flertall var såpass lite pyntet. Mange tenker kanskje at de da må kunne bevege seg litt - stivt pentøy som ikke lenger sitter som det skal, ser ikke så veldig pyntet ut lenger. Sønnen min har aldri på seg hverdagsklærne sine i bursdag, dongeri og hettegenser er ikke bursdagstøy hos oss. Men det er ikke himmelvid forskjell mellom hans bursdagsklær og det enkelte andre går i til daglig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Vi hadde nettopp 10-årsdag og alle gjestene hadde pen bukse og skjorte. Samme antrekk har jeg inntrykk av er vanlig i bowling-bursdager her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Vi hadde 10-års bursdag for en måned siden. Alle guttene kom i litt pene hverdagsklær, dvs dongeribukse og en litt pen genser. Det er helt vanlig i min sønns klasse. De var også i bursdag i helgen, det var varmt og fint og guttene gikk i pene shorts og kortermede gensere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det er lite pynting her. Guttungen pynter seg, han er opptatt av at det er selskap og han skal ha skikkelige klær til ære for bursdagsbarnet. På juleavslutningen la jeg også merke til det at det var bare noen få av barna som var pyntet litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har ikke gutten din vært i bursdag før da, så du vet hva som er vanlig? Har selv bare en førsteklassing, men har jo likevel flere års erfaring med bursdager. Her hos oss er det ganske vanlig at i hvertfall guttene bare kommer i litt pene hverdagsklær, f.eks. rene, hele bukser og en skjorte i stedet for den vanlige t-skjorten eller genseren. Tatt i betraktning hvor aktive de er, og hvordan klærne blir utsatt for grønske med mer uansett, synes jeg det er ganske greit. Jentene pynter seg gjerne noe mer. Om bursdagen er rett etter skoletid blir det mer tungvint med pynting. Mange pynter seg derfor noe mer på bursdager i helgene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.