Gå til innhold

Trist i dag...

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Klem fra meg også!

Har du mistet mange kjære pgs rus?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

2

• jubalong70

2

• mariaflyfly

1

• GeirB

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vennlig hilsen "ønsker deg en god sommer"
Skrevet

Føler med deg og skjønner litt av din frustrasjon og oppgitthet.

Selv så har vi også slitt i mange år med slikt, det er ikke lett å ha familiemedlemmer med slike problemer.

Etterhvert har det gått bedre for vår del, inntil noen få år siden, da har det gått forferdelig på igjen og de små som har kommet til blir omplassert av barnevern slik at det er vanskelig å holde kontakten med dem.

Så jeg skjønner din smerte.

Skrevet

Så trist! Rusen ødelegger for så mange. Håper du finner styrke og energi til å komme deg gjennom dette.

Skrevet

Grusomt og brutalt..... tenker på deg jeg...

Gjest mora2
Skrevet

Grusomt og brutalt..... tenker på deg jeg...

Takker.

Familien har vært samlet i dag, vondt, men godt å være sammen.

Gjest mora2
Skrevet

Så trist! Rusen ødelegger for så mange. Håper du finner styrke og energi til å komme deg gjennom dette.

Takk Jølsen!

Gjest mora2
Skrevet

Føler med deg og skjønner litt av din frustrasjon og oppgitthet.

Selv så har vi også slitt i mange år med slikt, det er ikke lett å ha familiemedlemmer med slike problemer.

Etterhvert har det gått bedre for vår del, inntil noen få år siden, da har det gått forferdelig på igjen og de små som har kommet til blir omplassert av barnevern slik at det er vanskelig å holde kontakten med dem.

Så jeg skjønner din smerte.

Takk for fine ord.

Trist å høre om dine også..

Det er grusomt hva dop kan gjøre med en familie.

Gjest mora2
Skrevet

Klem fra meg også!

Har du mistet mange kjære pgs rus?

Takk for klem!

Vel, jeg har en søster, en nevø, mamma, "fille" onkel og mormor som IKKE er rusmisbrukere. Resten er døde eller narkomane...

Så skulle tro vi hadde fått nok snart...

Men, men, man får vel ikke mere enn ryggen kan bære...

Gjest Ønsker deg en god sommer
Skrevet

Takk for fine ord.

Trist å høre om dine også..

Det er grusomt hva dop kan gjøre med en familie.

Ja, det helvete det er å leve med dop kan vi kun vite vi som har vært med på dette.

Rasering av leiligheter, knusing av møbler og pynt, å få medlemmet hjem med en sko og med knekkte fingre, å bla opp tusenlapper for å unngå at de tas av torpedoer.

Trusler, svik.

Og ikke minst, se de små fly for alle vinder og vokse opp uten foreldrene sine, og å miste kontakten med dem.

Ennå har vi ikke mistet noen slik som du og dine, men det er å miste det vi gjør i lange tider foran en slik hendelse også.

Vi venter nesten på dårligere beskjeder vi om dagene for det går den gale vegen her også.

Gjest mora2
Skrevet

Takk for klem!

Vel, jeg har en søster, en nevø, mamma, "fille" onkel og mormor som IKKE er rusmisbrukere. Resten er døde eller narkomane...

Så skulle tro vi hadde fått nok snart...

Men, men, man får vel ikke mere enn ryggen kan bære...

Snakk om å være negativ..Kom på at jeg har jo tre fettere også!

Og de er ikke narkomane :0)

Gjest mora2
Skrevet

Ja, det helvete det er å leve med dop kan vi kun vite vi som har vært med på dette.

Rasering av leiligheter, knusing av møbler og pynt, å få medlemmet hjem med en sko og med knekkte fingre, å bla opp tusenlapper for å unngå at de tas av torpedoer.

Trusler, svik.

Og ikke minst, se de små fly for alle vinder og vokse opp uten foreldrene sine, og å miste kontakten med dem.

Ennå har vi ikke mistet noen slik som du og dine, men det er å miste det vi gjør i lange tider foran en slik hendelse også.

Vi venter nesten på dårligere beskjeder vi om dagene for det går den gale vegen her også.

''Vi venter nesten på dårligere beskjeder vi om dagene for det går den gale vegen her også''

Det er noe av det verste..Nå vet vi hvertfall hvor h*n er.....

Og alt det andre du skrev, helt riktig.Et helvete på jord.

Ut å inn av fengsel, ransaking i tide og utide...

Ønsker deg og dine alt godt.

Gjest Ønsker deg en god sommer
Skrevet

Like så mora2. Ta vare på deg selv.

Skrevet

Kondolerer.

Så meningsløst og så ufattelig trist.

Jeg har også et familiemedlem som ble offer for narkotika. Han ble 18 år.

Gjest mora2
Skrevet

Kondolerer.

Så meningsløst og så ufattelig trist.

Jeg har også et familiemedlem som ble offer for narkotika. Han ble 18 år.

Takk..

Trist å høre om deres ogsåVeldig ung....Vår ble 28år..Tragisk..

En annen i familien døde da han var 23år.

Det er så ille når de dør så unge. De har jo ikke fått ut noe av livet sitt! Halvparten i fengsel, og resten er ruset bort.

De eksisterer, men lever ikke....

Gjest ta vare på deg selv du nå! Klem
Skrevet

Kjære deg! Jeg vet så godt hvordan du har det. En av mine søsken døde for et år siden... Det er forferdelig trist!! -Og er da jeg blir så provosert av å lese innlegg om legalisering av harsj etc.. VI vet, som har dette tett innpå oss, hva harsj kan være starten til.. VI vet hvor ødeleggende dophelvete er!

Vår kjære klarte, nesten til det siste, å skåne familien. Aldri dopet så vi så det... Ikke før de siste par årene.. Da ble det synlig for noen av oss for da tok heroinen overhånd og tingene raknet..

Vær sammen i denne tiden, hvis dere har mulighet. Snakk sammen..

Jeg føler med dere nå!

Ønsker dere alt mulig godt i tiden som kommer. Ha det så godt som du kan i dette og

Gjest mora2
Skrevet

Kjære deg! Jeg vet så godt hvordan du har det. En av mine søsken døde for et år siden... Det er forferdelig trist!! -Og er da jeg blir så provosert av å lese innlegg om legalisering av harsj etc.. VI vet, som har dette tett innpå oss, hva harsj kan være starten til.. VI vet hvor ødeleggende dophelvete er!

Vår kjære klarte, nesten til det siste, å skåne familien. Aldri dopet så vi så det... Ikke før de siste par årene.. Da ble det synlig for noen av oss for da tok heroinen overhånd og tingene raknet..

Vær sammen i denne tiden, hvis dere har mulighet. Snakk sammen..

Jeg føler med dere nå!

Ønsker dere alt mulig godt i tiden som kommer. Ha det så godt som du kan i dette og

Takk for fine ord.

Trist å høre din historie, det er for mange slike historier.

Man må bare lukke øynene for manges uviten, de forstår (heldigvis )ikke.

Vår gikk også på heroin+++....

Ut og inn av fengsel, men et hjerte av gull!

Skrevet

Takk..

Trist å høre om deres ogsåVeldig ung....Vår ble 28år..Tragisk..

En annen i familien døde da han var 23år.

Det er så ille når de dør så unge. De har jo ikke fått ut noe av livet sitt! Halvparten i fengsel, og resten er ruset bort.

De eksisterer, men lever ikke....

Så vondt å være vitne til at unge kaster bort livet sitt på den måten...

Skrevet

Takk for fine ord.

Trist å høre din historie, det er for mange slike historier.

Man må bare lukke øynene for manges uviten, de forstår (heldigvis )ikke.

Vår gikk også på heroin+++....

Ut og inn av fengsel, men et hjerte av gull!

"Med et hjerte av gull"...

Det er akkurat det.. Vi som er pårørende ser menneskene bak dette.. -Vi vet at det er mennesker med hjerter av gull, med mange fantastiske egenskaper... Personer som er glade i oss og som vi er veldig glade i... Bror, søster, nevø, niese...

Andre ser ikke disse menneskene. De ser en rusavhengig, som kun er til last og til bry for samfunnet. De kjenner ikke til fortvilelsen hos den avhengige, det store ønsket om å kunne få bli og leve som et "normalt" menneske...

Ingen uteforstående kjenner heller ikke til årsaken til rusavhengigheten.. Kanskje det nettopp var den velstående, "normale" legen nede i gata, men flott bil, hus og mye penger, som skrev ut litt for mye morfin i en periode.. for å døyve smertene etter ulykken.. men som glemte å trappe ned før det var for sent for pasienten...

Huff.. Jeg gråter nesten her.. Ta vare på de gode minnene nå. Det gjør jeg!! -Men tårene kommer nesten hver dag, fordi det er så mye jeg ville sagt, gjort... +++ Som jeg ikke får muligheten til nå..

Jeg tenker på dere!!

Gjest mora2
Skrevet

"Med et hjerte av gull"...

Det er akkurat det.. Vi som er pårørende ser menneskene bak dette.. -Vi vet at det er mennesker med hjerter av gull, med mange fantastiske egenskaper... Personer som er glade i oss og som vi er veldig glade i... Bror, søster, nevø, niese...

Andre ser ikke disse menneskene. De ser en rusavhengig, som kun er til last og til bry for samfunnet. De kjenner ikke til fortvilelsen hos den avhengige, det store ønsket om å kunne få bli og leve som et "normalt" menneske...

Ingen uteforstående kjenner heller ikke til årsaken til rusavhengigheten.. Kanskje det nettopp var den velstående, "normale" legen nede i gata, men flott bil, hus og mye penger, som skrev ut litt for mye morfin i en periode.. for å døyve smertene etter ulykken.. men som glemte å trappe ned før det var for sent for pasienten...

Huff.. Jeg gråter nesten her.. Ta vare på de gode minnene nå. Det gjør jeg!! -Men tårene kommer nesten hver dag, fordi det er så mye jeg ville sagt, gjort... +++ Som jeg ikke får muligheten til nå..

Jeg tenker på dere!!

Nå triller tårene her hos meg...

Du skriver akkurat det jeg tenker.

Takk for fine ord, du har så rett.

Kos deg med fine minner du også, vi har heldigvis endel av dem.

Skrevet

Nå triller tårene her hos meg...

Du skriver akkurat det jeg tenker.

Takk for fine ord, du har så rett.

Kos deg med fine minner du også, vi har heldigvis endel av dem.

:o) Dette er et trøstesmil.. et forstår-deg-smil.

Håper du klarer å slappe av litt. Får spist litt og sovet..

Det er tøffe dager du og dine har foran dere. På kort- og på lengre sikt. Bruk tiden.

De slipper å ha mere vondt nå. Vanskelig å tenke slik når en bare roper og ber de komme tilbake.. men det er faktisk slik.

-Og jeg er av de jeg da, som velger å tro at de er der ute et sted og følger med oss.. At de smiler ned til oss av vemod, når de ser hvor vondt det gjør, men at de selv er glade fordi de nå er fri..

Jeg føler så inderlig inderlig med deg.

Kjenner deg ikke, men det spiller ingen rolle. Skulle gjerne vist nicket mitt, men velger å la det være.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...