Gå til innhold

Gassgrill - erfaring?

Gjest Grillsesongen har begynt

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe inn en gassgrill til heimen etter mange år med liten grill, grillkull og tennvæske.

Noen her som har erfaring med Weber Spirit E210 eller E310?? Er E210 stor nok til en 4-persons familie? Eller må jeg opp i E310 for å få nok plass og "futt" i grillen? Andre typer som er verd å se nærmere på? Er ikke interessert i å betale 10.000 for en grill, så det er ikke de største modellene jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mmfff

Jeg har angst for gass, så holder meg derfor til elektrisk grill. Funker helt fint!

Men liker du ikke ledninger, så er det vel kull eller gass som må til.

Jeg ser de selger ulike modeller, de er vel like bra rimelige som dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har angst for gass, så holder meg derfor til elektrisk grill. Funker helt fint!

Men liker du ikke ledninger, så er det vel kull eller gass som må til.

Jeg ser de selger ulike modeller, de er vel like bra rimelige som dyre?

De er neppe like gode billige som dyre. Enkelte har 25 års garanti og får opp høy varme mens andre knapt blir varmere enn en dårlig kokeplate. Derfor ønsker jeg å sjekke et par modeller om de holder mål til vårt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er neppe like gode billige som dyre. Enkelte har 25 års garanti og får opp høy varme mens andre knapt blir varmere enn en dårlig kokeplate. Derfor ønsker jeg å sjekke et par modeller om de holder mål til vårt bruk.

Kjøpte Weber Spirit E210 for en uke siden. Hadde en 12 år gammel gassgrill med lavastener som var helt håpløs. Den nye grillen er kjempegod. Stor nok til vår familie på 5 personer. Steker jevnt og raskt, og slipper flammene som er et kjempeproblem med lavastenene. Anbefaler deg å legge 3-4 tusen i en ny grill. De billige er ikke like gode! Man får den kvaliteten man betaler for!!!!! Lykke til med grillkjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma grillmester

Vi har Weber Q300 eller 320, er ikke helt sikker på forskjellen, og er helt utrolig fornøyd! Blir fort varm, blir kjempevarm på full effekt, enkel å renholde, kjempeenkel å tenne opp, mer enn stor nok til 4 pluss noen gjester.

Vi hadde en annen billigere grill tidligere, og den var på alle vis et mareritt i forhold til den vi har nå.

Jeg synes i prinsippet at kullgrill gir best smak på maten, men gassgrill er så fantastisk enkelt og kjapt at vi griller 10 ganger så ofte med gass enn uten, og da er det verdt det.

Kjenner ikke til den grillen du spør om. Har forresten hatt Weber kullgrill tidligere, og Weber - grillene er bare utrolig gode, er vår erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Weber Q 200, og er veldig fornøyde med den. Den er relativt liten og nett, og man kan ta den med seg om man skulle ha behov for det. Vi var 7 voksne som spiste her på lørdag, og det var ikke noe problem med plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en weber med 3 bluss, husker ikke betegnelsen. Den har vi hatt i noen år nå og den er like fin som den var ny, selv om den står ute hele sommeren i sjøluft uten presenning over. Det lønner seg å kjøpe kvalitet! Vi har hatt griller som har rustet opp i løpet av en sommer.

Vi valgte en grill med 3 bluss, men kunne nok antagelig klart oss med den med 2 også. Fordelen med 3 er at vi kan styre litt bedre _hvor_ varmen kommer, synes vi. Skru ned eller opp alt ettersom hva som ligger over blusset. Uansett hvilken du velger tror jeg ikke du kommer til å angre på at du kjøper Weber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Weber Spirit E210 for en uke siden. Hadde en 12 år gammel gassgrill med lavastener som var helt håpløs. Den nye grillen er kjempegod. Stor nok til vår familie på 5 personer. Steker jevnt og raskt, og slipper flammene som er et kjempeproblem med lavastenene. Anbefaler deg å legge 3-4 tusen i en ny grill. De billige er ikke like gode! Man får den kvaliteten man betaler for!!!!! Lykke til med grillkjøpet.

Takk mamma grillmester og petruskaen, akkurat hva jeg trengte å høre. Skal ta en ekstra titt på Q300 også, men tror nok det ender opp med E210. Gleder meg til å sette i gang med å grille uten å måtte forberede så mye på forhånd. Er nemlig overbevist om at vi også kommer til å grille mye mer når den er i hus. Gubben er ikke helt med på dette med gassgrill enda, han sier han sverger til kull. Men han skal da få lov å dra frem den gamle kullgrillen så mye han vil han. Så kan jeg være sjefen over den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Invite med 3 bluss koster 2000,- på Jernia. Holder i massevis for normal bruk og mengde og biff, koteletter, fisk, pølser. Har testet den mange ganger nå og den er knallgod og enkelt mtp renhold. Han som hjalp oss sa at du betaler mye unødvendig for en Weber-grill. Det er for de som er av typen det er kun Mercedes som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peilig på typer gassgrill, men neste gang jeg kjøper grill skal det være "vindu" i den.

Jeg savner å kunne se på maten når jeg griller, og blir stående å løfte på lokket, eller grille med åpent lokk. Grillen er jo uansett så varm at man må snu det man griller ofte, men jeg savner et vindu ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...