Gjest loppebitt? Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Sønnen har fått utrolig mye loppebitt (?) hjem til far.Jeg oppdaget det i dag da han kom til meg igjen. Det klør visst noe forferdelig. Tror hvertfall det er loppebitt.....Hvorfor får han det? Innom trusa bl.a,knær og lår ++? Kan det være edderkopp? Midd? Det er kuler som klør og blir røde hvis han klør virker det som.... Noen som vet hva som kan funke mot kløingen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Eurax, Xylocain eller hvitvask kan kanskje hjelpe mot kløen. Om det er fugleloppebitt kan de ha kommet i hus via en katt f.eks. Klør noe innih*****!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også fått bitt Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Er det flere bitt på rad så er det gjerne loppebitt. Klør mer enn myggstikk og blir litt større. En får det ofte om våren. Fuglelopper kan komme fra reir, bakken osv.. Har ikke noe med urenslighet eller noe å gjøre. Allergimedisin og eventuelt kløestillende krem som Eurax kan hjelpe. Kanskje aloe vera funker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loppebitt? Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Eurax, Xylocain eller hvitvask kan kanskje hjelpe mot kløen. Om det er fugleloppebitt kan de ha kommet i hus via en katt f.eks. Klør noe innih*****!!!! Ok:) Han fikk noen tabletter fra da han hadde vannkopper for litt siden,mot kløe.Har igjen endel av de enda, kan jeg gi han en sånn da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loppebitt? Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Er det flere bitt på rad så er det gjerne loppebitt. Klør mer enn myggstikk og blir litt større. En får det ofte om våren. Fuglelopper kan komme fra reir, bakken osv.. Har ikke noe med urenslighet eller noe å gjøre. Allergimedisin og eventuelt kløestillende krem som Eurax kan hjelpe. Kanskje aloe vera funker? Ja de er akkurat som du beskriver det. Han har 3 stk,_bare_ på pungen sin stakkar..Hos faren har de flere katter, så da er det sikkert der det kommer fra... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også fått bitt Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Ja de er akkurat som du beskriver det. Han har 3 stk,_bare_ på pungen sin stakkar..Hos faren har de flere katter, så da er det sikkert der det kommer fra... Kan hende katta har dratt med noe inn, eller at han har lekt ute... Ikke godt å si. Vondt å klø akkurat DER og da.. Litt mer spiselig å klø seg på leggen, liksom.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heffalump Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ja de er akkurat som du beskriver det. Han har 3 stk,_bare_ på pungen sin stakkar..Hos faren har de flere katter, så da er det sikkert der det kommer fra... Hvis loppene kommer med kattene bør kattene få loppekur. Vår katt dro med lopper opp i sengene våre - jeg oppdaget plutselig små svarte prikker som hoppet i sengetøyet ( Kattene våre måtte ta en loppekur, og vi måtte skifte sengetøy hyppig og støvsuge sengene grundig noen ganger for å bli kvitt loppene. Loppene kan ikke leve på mennesker, men de bor og formerer seg i sengetøyet og suger blod av verten (menneske eller dyr) når de må ha "mat". Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ser du har fått svar på det meste, men ville bare si at aloevera hjelper veldig på loppebitt :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loppebitt? Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ser du har fått svar på det meste, men ville bare si at aloevera hjelper veldig på loppebitt :0) Ok:) Da får jeg prøve det.Tror jeg skal ha en eller annen aloe vera krem liggende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.