Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest tenåringer og røyking
Skrevet

I går skulle jeg på besøk hos ei venninne.Hun er i 30 årene og har 3 barn som går på barneskolen.Det første jeg så når jeg kom dit var at tantebarnet hennes og 3 kompiser på 14-15 år satt sammen henne og røyka.jeg ble helt sjokkert over at hun godtok at de røkte men sa ikke noe for jeg vet hvor dårlig hun tar kritikk.Hun sier sjøl at hun håper at hennes barn ikke begynner å røyke men er det så lurt at de ser tenåringer sitter sammens mora si og røyker da?.Hvordan hadde du reagert?

Skrevet

Jeg hadde helt klart reagert, men tror likevel ikke jeg hadde gitt uttrykk for det... Kanskje noe i retning av en lett kommentar ala "Jøss, får de lov til å røyke her?" eller noe... Jeg ville ikke ha kommet med direkte kritikk, da jeg mener det får være opp til enhver hva de tillater andre å gjøre...

Men om jeg mener det er riktig at hun lar dem gjøre det - Nope:-)

Skrevet

Det hadde ikke vært aktuelt hos meg. Kort og godt.

Gjest tenåringer og røyking
Skrevet

Jeg hadde helt klart reagert, men tror likevel ikke jeg hadde gitt uttrykk for det... Kanskje noe i retning av en lett kommentar ala "Jøss, får de lov til å røyke her?" eller noe... Jeg ville ikke ha kommet med direkte kritikk, da jeg mener det får være opp til enhver hva de tillater andre å gjøre...

Men om jeg mener det er riktig at hun lar dem gjøre det - Nope:-)

Det eneste jeg sa var: hadde sønnen min begynt å røyke når han var 14 hadde det blitt huskestue hjemme hos oss

Skrevet

Det eneste jeg sa var: hadde sønnen min begynt å røyke når han var 14 hadde det blitt huskestue hjemme hos oss

Det er også en bra måte å si det på, da gir man uttrykk for sin holdning uten at man direkte kritiserer den det gjelder:-)

Gjest mora2
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe.

Tror ikke jeg hadde reagert veldig heller...Begynte selv å røyke da jeg var 13. Synes vel heller det er fint at de er ærlige hjemme, og tør si at de røyker.

Finnes mye verre ting å gjøre enn å røyke....

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe.

Tror ikke jeg hadde reagert veldig heller...Begynte selv å røyke da jeg var 13. Synes vel heller det er fint at de er ærlige hjemme, og tør si at de røyker.

Finnes mye verre ting å gjøre enn å røyke....

"Finnes mye verre ting å gjøre enn å røyke...."

ikke så veldig mange ting egentlig..

Gjest mora2
Skrevet

"Finnes mye verre ting å gjøre enn å røyke...."

ikke så veldig mange ting egentlig..

Ikke?

Jeg blir glad om mine "bare" begynner å røyke.

Skrevet

Ikke?

med tanke på dop og sånn så er det jo bedre å røyke, men det er jo ikke bra i det hele tatt..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke?

Jaja, er mangt man kan bli glad for. Imponerende holdning, det må jeg si. *ironisk*

Gjest Forskjell på folk
Skrevet

Jaja, er mangt man kan bli glad for. Imponerende holdning, det må jeg si. *ironisk*

Helt enig. Skjønner ikke at det er mulig.

Gjest Tobakk dreper
Skrevet

Har selv røykt siden jeg var 14 og har sluttet for kun et år siden. Men jeg vet elendigheten tobakk kan føre med seg så jeg ville holdt en god tale om dette og nektet røyking i mitt nærvær, samme om det gjaldt andres barn eller mine egne.

Det er viktig å samtale og ikke skrike, kreve, forlange. Men selv om jeg har gjort en dum ting så bør ikke jeg bidra med å tillate at de rundt meg gjør det.

Skrevet

Ikke?

Kan du ikke si det ansikt til ansikt med faren min som har sittet på ikke mindre enn 3 kreft-dødsleier på grunn av røyking?

Gjest mora2
Skrevet

med tanke på dop og sånn så er det jo bedre å røyke, men det er jo ikke bra i det hele tatt..

Klart ikke det er bra å røyke.

Men det er tross alt bedre enn dop ja.

Gjest mora2
Skrevet

Kan du ikke si det ansikt til ansikt med faren min som har sittet på ikke mindre enn 3 kreft-dødsleier på grunn av røyking?

Klart det ikke er bra å røyke, ikke det jeg sier.

Men heller røyk enn dop. Det tar flere liv.

Gjest mora2
Skrevet

Ikke vær så firkantet da. Mener ikke at jeg blir kjempe glad om de røker. Men det er tross alt ikke det verste som kan skje heller.

Gjest mora2
Skrevet

Helt enig. Skjønner ikke at det er mulig.

Bruk eget nick.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke vær så firkantet da. Mener ikke at jeg blir kjempe glad om de røker. Men det er tross alt ikke det verste som kan skje heller.

Jeg har nok sett for mange dø av lungekreft som følge av røyking til å se det på din måte...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ikke?

Så fordi det finnes verre ting som kan skje dem, så vil du ikke sette noen grense? Er det ikke viktig å prøve å gi barna dine riktige holdninger, i stedet for å tenke at noe alltid kan være verre?

Gjest mora2
Skrevet

Så fordi det finnes verre ting som kan skje dem, så vil du ikke sette noen grense? Er det ikke viktig å prøve å gi barna dine riktige holdninger, i stedet for å tenke at noe alltid kan være verre?

Du vet ingenting hva slags holdninger jeg gir barna mine.

Og klart jeg håper de aldri begynner å røyke.

Men om de gjør det, er det ikke verdens undergang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...