Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest mora2
Skrevet

Jeg har nok sett for mange dø av lungekreft som følge av røyking til å se det på din måte...

Tro meg, jeg har også sett noen død av lungekreft. Det er grusomt. Jeg har sittet på dødsleie til kols pasienter, de har det for jævlig. Så jeg ønsker ikke dette for noen av mine unger.

Det er ikke det jeg mener.

Skrevet

Kan du ikke si det ansikt til ansikt med faren min som har sittet på ikke mindre enn 3 kreft-dødsleier på grunn av røyking?

Unødvendig kommentar, ikke minst etter at du leste tråden som mora2 startet her nå nylig ("Trist i dag...")

Av og til kan man gjerne avholde seg fra å misjonere. Mora2 er vel neppe så forskjellig fra oss andre, hun skjønner sikkert at det ikke er særlig kult, hverken for faren din eller for andre, å sitte ved dødsleiet til en med lungekreft. Hun har sikkert ikke noe stort behov for at ungene hennes skal begynne å røyke og dø av lungekreft, heller.

Men av og til går det an å se ting i perspektiv, og det var kanskje det hun prøvde på nå - ikke minst med tanke på det hun nettopp har opplevd?

Jeg håper at ungene mine ikke begynner å røyke. Men hvis de alt skal bli avhengige av ett eller annet, så ville jeg foretrekke nikotin framfor alkohol, amfetamin, heroin osv osv.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tro meg, jeg har også sett noen død av lungekreft. Det er grusomt. Jeg har sittet på dødsleie til kols pasienter, de har det for jævlig. Så jeg ønsker ikke dette for noen av mine unger.

Det er ikke det jeg mener.

Men til syvende og sist er det det du sier, eller hva?

Gjest mora2
Skrevet

Unødvendig kommentar, ikke minst etter at du leste tråden som mora2 startet her nå nylig ("Trist i dag...")

Av og til kan man gjerne avholde seg fra å misjonere. Mora2 er vel neppe så forskjellig fra oss andre, hun skjønner sikkert at det ikke er særlig kult, hverken for faren din eller for andre, å sitte ved dødsleiet til en med lungekreft. Hun har sikkert ikke noe stort behov for at ungene hennes skal begynne å røyke og dø av lungekreft, heller.

Men av og til går det an å se ting i perspektiv, og det var kanskje det hun prøvde på nå - ikke minst med tanke på det hun nettopp har opplevd?

Jeg håper at ungene mine ikke begynner å røyke. Men hvis de alt skal bli avhengige av ett eller annet, så ville jeg foretrekke nikotin framfor alkohol, amfetamin, heroin osv osv.

Takk, akkurat dette jeg mente. :0)

Gjest mora2
Skrevet

Men til syvende og sist er det det du sier, eller hva?

Nei, det er ikke det jeg sier.

Jeg sier at det finnes verre ting å drive på med enn å røyke.

Skrevet

Takk, akkurat dette jeg mente. :0)

Det trodde jeg da var åpenbart? Og ikke minst etter det andre, triste innlegget ditt..

Akkurat i dag tipper jeg du har annet å tenke på enn hvordan du skal formulere deg slik at absolutt ingen her inne klarer å feiltolke.

Ta vare på deg selv nå.

*klem*

Gjest mora2
Skrevet

Det trodde jeg da var åpenbart? Og ikke minst etter det andre, triste innlegget ditt..

Akkurat i dag tipper jeg du har annet å tenke på enn hvordan du skal formulere deg slik at absolutt ingen her inne klarer å feiltolke.

Ta vare på deg selv nå.

*klem*

Jepp, burde nok holde meg unna diskusjoner idag..

Takk :0)

Skrevet

Jeg skjønner det, men ettersom vi i min familie har mistet mange i kreft på grunn av røyking så synes jeg det er temmelig på trynet det mora2 sier, selv om jeg skjønner det fra hennes ståsted.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg skjønner det, men ettersom vi i min familie har mistet mange i kreft på grunn av røyking så synes jeg det er temmelig på trynet det mora2 sier, selv om jeg skjønner det fra hennes ståsted.

Min bestemor og morfar hadde kols og lungeemfysem.

To onkler av min far døde av lungekreft.

Jeg mener virkelig ikke at det er bra å røyke!

Har ikke vært meningen å provosere deg på noen måte.

Men jeg tror ikke jeg skal diskutere i dag.

Klarer ikke formulere meg på en skikkelig måte heller...

Skrevet

Jeg har også mistet familiemedlemmer pga. røykerelaterte sykdommer. Det hindrer meg likevel ikke å se at mora2 for øyeblikket har et litt annet perspektiv på ting enn meg selv.

Du har opplevd å miste mange familiemedlemmer. Da vet du helt sikkert at man i sjokkfasen kan handle/tenke/uttrykke seg irrasjonelt, og at det meste ellers blir sekundært i en periode.

Skrevet

Jeg har også mistet familiemedlemmer pga. røykerelaterte sykdommer. Det hindrer meg likevel ikke å se at mora2 for øyeblikket har et litt annet perspektiv på ting enn meg selv.

Du har opplevd å miste mange familiemedlemmer. Da vet du helt sikkert at man i sjokkfasen kan handle/tenke/uttrykke seg irrasjonelt, og at det meste ellers blir sekundært i en periode.

''Da vet du helt sikkert at man i sjokkfasen kan handle/tenke/uttrykke seg irrasjonelt, og at det meste ellers blir sekundært i en periode.''

Ja, det vet jeg.

Skrevet

Min bestemor og morfar hadde kols og lungeemfysem.

To onkler av min far døde av lungekreft.

Jeg mener virkelig ikke at det er bra å røyke!

Har ikke vært meningen å provosere deg på noen måte.

Men jeg tror ikke jeg skal diskutere i dag.

Klarer ikke formulere meg på en skikkelig måte heller...

Det går helt fint, jeg skjønner din side av saken også. :o)

Gjest mora2
Skrevet

Det går helt fint, jeg skjønner din side av saken også. :o)

:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...