Gjest tenåringsmamma 4 år for tidlig? Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 I et innlegg nedenfor er det en som nevner at barna hennes ikke får gå i "lolita-klær". Det vil jeg heller ikke at mine barn skal gjøre, men hva er egentlig lolita-klær? Jeg synes feks at 9-åringen egentlig kler seg litt "kulere" og mindre som småjente enn jeg gjorde da jeg var 9 år. Nå drømmer hun om "BH", men det sier jeg naturligvis nei til. Hun bruker str 134, og da er vi jo over på "tenåringsklærne" på H&M i alle fall, og de fleste andre kjedebutikker også. Og hun vil jo absolutt ikke ha noe "søtt" selv. Har funnet mer "søtere", men fine ting i andre, dyrere butikker, men vi har ikke råd til å kjøpe alt av hverdagstøy i slike butikker. Kjøper en del når vi en sjelden gang er i utlandet, for da finner jeg også "søtere ting" til billigere penge enn her til lands, uten at det blir så søtt at hun ikke vil bruke det. Var og handlet i går, og da kjøpte vi blant annet dongeri knebukser. Hun har dongeri-jakke fra i fjor, og når hun tar på seg det, pluss t-skjorte og caps, så er det nesten bare de røde og rosa ecco-sandalene jeg synes at gjør henne til "småjente" (de elsker hun, heldigvis!). Er dette "lolita-klær? (Hjelp!) Synes det er vanskelig, jeg. Men ser jo at de andre jentene på hennes alder også kler seg mye "tøffere" og mer voksent enn vi gjorde da vi var på den alderen. Lekene er også annerledes. Inne er det mye dansing i alle varianter, men utelekene er heldigvis fremdeles mye klatring i trær og turnstativer, strikk- og tauhopping etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma'n til flere Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Dette høres greit ut, så lenge t-skjorten ikke er av bar-mage-kaliberet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blått hav Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Lolita trodde jeg var et rådyrt klesmerke , veit det finnes i barneklær også. En bluse til en 9 åring koster gjerne opp mot 1000 kr(ca) . Min jente elsker fine og kjekke klær( noe også moren gjør) men å kjøpe så dyre klær til en 8 åring er for meg helt vanvittig. Jippi for H&M og BENETTON . Lykke til med innkjøp av sommergarderobene til barna, både dere med og uten Lolita-klær! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Klærne du beskriver synes jeg er helt flott for en 9-åring. Vår 8-åring bruker også slike klær. Lolita-klær synes jeg er klær som bevisst går inn for å være litt "sexy" eller utfordrende i både snitt og stoff. Synes det er litt vanskelig å definere med ord akkurat nå, men KappAhl synes jeg har endel i disse størrelsene som jeg ikke ville kjøpe til jentene mine. JEg synes heller ikke det er særlig kuult når det står vulgære ord på klærne til disse som fremdeles er små. Er man 17 kan man forstå hva man bruker, men sjelden når man er 8-10 år gamle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Klærne høres helt greie ut. Når noen sier lolita-klær tenker jeg på korte skjørt, topper som viser magen og slike ting. Eller topper med "utfordrende" eller "voksen" tekst på. Jeg synes ikke det er nødvendig med "søte" barneklær, de kan godt være litt tøffe, men det skal være klær til å bevege seg og leke i og ikke seksuelt utfordrende på noen måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Synes hun høres ut som en vanlig jente med vanlige klær. Det er vel bare deilig at de er over rosa-glitter-stadiet ;o) Grensen går på høye hæler, bare mager, kjip tekst på rumpa/brystet, bhetc. At klærne er praktiske, med jeans og t-skjorte er vel greit? Må vel ikke være blomster og barbie-trykk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Er enig med de andre, det antrekket høres helt greit ut. ) Med lolita-klær menes vel veldig korte skjørt, korte topper med bar mage og slike ting. Snuppa mi blir 8 snart og får overhodet ikke gå i slike klær! Jeg fant en genser i str. 6 år på KapAhl for et par år siden, med noen blomster på og påskriften:"Pick me if you can"!!! Jeg ble rystet og lurer på hva som foregår i hodet på de som designer slike klær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Synes ikke dette du beskriver er "Lolita klær". Det jeg mener er at når det står "Hot babe" på t-skjorta til en 4 åring(H &M) så går grensen for meg der. Ville aldri kjøpt en slik en. Eller når man kan kjøpe hotpants(tror dette var i fjor sommer) til småjenter som nesten går opp i... så synes jeg også det er litt for mye av det gode, eller også høyhelte sko som har så høye heler at selv jeg ikke kunne hatt de på..ser du for deg stilen? Synes det er greit med tøffe klær altså men ikke det sexpot stilen...den kommer raskt nok som det er... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 'Lolitaklær' er barneklær som framhever små jentekropper på en seksuell måte. Kjøp normale jenteklær og let på gutteavdelingen, masse flott som jenter kan bruke der av bukser, t-skjorter og gensere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenåringsmamma 4 år for tidlig Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Takk for svar, alle sammen! Bare mager og spekulatvit trykk styrer vi unna så godt vi kan, naturligvis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg skjønner ikke helt hvorfor ei niårig jente på død og liv skal måtte kle seg så "søtt". Caprijeans, t-skjorte, caps og jeansjakke er helt greit, det. Hva er galt med tøft? Tøft er jo slett ikke det samme som sexy eller utfordrende - snarere tvert om, spør du meg. Det er, som andre sier, korte topper, hotpants og dristig trykk som eventuelt gjør at et barneantrekk går over grensen. Da jeg var på den alderen, gikk jeg mye i piratbukser (som tilfeldigvis var veldig populært på den tiden), t-skjorte og jeansjakke selv, og jeg er i midten av trettiårene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.