Gå til innhold

ang penklær og 17. mai, 10 årig gutt

Hushjelpen

Anbefalte innlegg

Ser av tråden lenger ned her at det diskuteres hva som er pent:o)

Min sønn og hsns kompiser er av typen som ikke går i dress!

Nå har han fått seg ny lys lee olabukse og gant tynn hvit bommullsgenser til 17 mai feiringen og nye adidas joggesko...

Var mange av guttene som gikk slik i fjor og...

hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke jeans

Jeg synes det er hyggelig med noe annet enn jeans en slik dag, så mine gutter får som regel en ny sommerbukse før 17-mai, som er helt ny denne dagen, men som brukes på skolen og som vanlig bukse etter dette. Altså ikke en mørk "penbukse", men en pen sommerbukse.

Dette er som regel den eneste sommerbuksen som ikke er jeans eller shorts.

Her i Oslo er joggesko helt vanlig ihvertfall, de skal gå og stå laangt og lenge. Så genseren og skoene gutten din skal ha, høres veldig fint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma'n til flere

Høres veldig kult ut, men jeans, Lee eller ikke, er ikke noe penantrekk på nasjonaldagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er fint med penbukser, pene bomullsgensere - gjerne V-genser, og litt pene sko på guttene. Behøver ikke være skjorte og slips.

Jeg synes ikke det er pent med joggesko (uansett), og jeg synes ikke det er pent med hettegensere og gensere med masse trykk på.

Men jeg bryr meg lite om hva andre har på seg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor, er det "in" med bunad, både for gutter og jenter! ;-) Heldigvis!

Mine 3 (2 gutter på 4 og 8, og jente på 6) skal alle ha ekte Gudbrandsdalsbunader. Supergreit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma'n til flere

Her vi bor, er det "in" med bunad, både for gutter og jenter! ;-) Heldigvis!

Mine 3 (2 gutter på 4 og 8, og jente på 6) skal alle ha ekte Gudbrandsdalsbunader. Supergreit!

Det hørtes dyrt ut! Hva koster en fullt utrustet bunad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes dyrt ut! Hva koster en fullt utrustet bunad?

Det er ikke dyrere enn at det lønner seg! Med nye finklær til 3 stk over 5 år, er summen overskredet!

Dessuten arver de bunader, så jeg vet ikke sikkert hva de koster. Men kanske ca 2000,- pr stk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt miks egentlig, de fleste har mørke penbukser og skjorte, og gjerne en genser i tillegg.

Det er vel tre brødre som pleier gå med jeans, hettegenser osv på 17 mai, jeg har alltid tenkt at det er fordi de ikke har så god råd og at de kjøper nye hverdagsklær til den dagen, kombinert med at ene forelderen er svensk og kanskje ikke ser samme verdi i nasjonaldagen. De er aldri sjuskete kledd,bare ikke pyntet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...