Gå til innhold

svigerfar som alltid skal kommentere...

Anbefalte innlegg

Gjest bikku
Skrevet

Jeg har aldri fàtt hòre at jeg gàr utfordrende kledd :-) Jeg kler meg slik at jeg sklir rett inn i mengden her. Men nà er svigerfar sànn at han kommenterer det aller meste, og ikke bare klaerne mine,sà....Jeg er lei av det nà.

Ok, da blir det litt forskjellig. Men jeg holder på det med å ta en prat med mannen din, sånn at han evt kan sette grenser for faren sin når han tråkker inn i det som er din private sfære.

Og så skal du ikke se bort i fra at det kan hende du har en viss effekt på svigerfaren din, som han forsøker å kamuflere ved å være etter deg, kommentere og kritisere.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

4

• mrxx

3

• Lillemus

2

• GeirB

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så man skal ikke vise respekt for de eldre når man oppholder seg i et land der det er selvsagt?

Nå ble det ikke sagt at det var i et annet land, men selv da, så er det vel mannen som må rettlede henne og ikke svigerfar. Jeg tror neppe at du hadde likt at din svigerfar her til lands hele tiden hadde gitt deg kommentarer heller.

Men ellers er jeg enig i at man skal innrette seg etter det landet man er/bor i.

Skrevet

Hei! Ta det opp med han du, det er nok det beste. Han er glad i svigerdatteren sin og vil ikke at du skal friste andre menn? Men hjemme får du gå slik å friste din mann..... Han har gått lengre i sine uttalelser enn hva jeg har hørt svigerfedre gjøre. Prat med han og si hva du mener og deg og ditt. Hva sier din mann til denne utringingen og det skjørtet da?

Går det forresten fint fremover med magen og alt?

Skrevet

Jeg har ikke sett noen forskjeller fra Spania og Norge. Ungdommer og voksne kler seg noksà likt. Og klaerne har jeg ogsà kjòpt her i Spania.

Nà har ikke jeg to store fordeler som jeg gàr og blotter i tid og utide. Jeg gàr helt allminnelig kledd, og denne utringningen jeg hadde denne kvelden var ikke sà ille at det trenger à gjòre noe nummer ut av det, mener jeg.

Nei, men alle slike ting kommer an på øynene som ser. Jeg ville antakelig heller ikke ha syntes at du så uanstendig ut. Men hvis svigerfar synes det, er det vel ikke noe problem å gå litt tekkeligere kledd i familieselskaper.

Min gamle mor er for øvrig likedan. Hun er norsk som noen, men kommenterer det altid om døtrene går i utringet kjole i familieselskaper, og hun liker det ikke. Vi blir visst aldri voksne i foreldrenes øyne. Men jeg har altså endt opp med å føye meg. Det er så sjelden jeg er i selskap sammen med henne, og det er nok av langt alvorligere konflikter i familien. Og hun har selv lært oss at "den klokeste gir seg først". Det fikk vi alltid innprentet i barndommen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå ble det ikke sagt at det var i et annet land, men selv da, så er det vel mannen som må rettlede henne og ikke svigerfar. Jeg tror neppe at du hadde likt at din svigerfar her til lands hele tiden hadde gitt deg kommentarer heller.

Men ellers er jeg enig i at man skal innrette seg etter det landet man er/bor i.

''Jeg tror neppe at du hadde likt at din svigerfar her til lands hele tiden hadde gitt deg kommentarer heller.''

Jeg hadde en sånn svigerfar, og gadd rett og slett ikke bry meg med det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

At Angelica26 går med klær som svigerfar, men tydeligvis ingen andre, har et problem med betyr da ikke at hun ikke viser respekt.

Det at ingen sier noe betyr ikke at man syns ting er greit. Nå syns jeg ikke klærne til Angela hørtes videre ille ut, men det er nå dette med å vise forståelse for andre lands skikker, da...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Jeg tror neppe at du hadde likt at din svigerfar her til lands hele tiden hadde gitt deg kommentarer heller.''

Nå motsier du deg selv. Du gadd ikke å bry deg om at din svigerfar slengte ut kommentarer om ditt antrekk, men du mener at Angela26 skal ta hensyn til sin svigerfar når han gjør det samme?

Det henger ikke på greip.

Skrevet

Bor hun i et annet land? Det stod ikke noe om det i innlegget?

Det er klart at kulturforskjeller finnes. Likevel synes jeg ikke det tar seg ut at en svigerfar forsøker å forandre på svigerdatterens påkledning. Og påkledningen kan ikke ha vært så veldig ekstrem, siden svigermoren også reagerte på at han prøvde å skjule henne med servietten.

Det kan jo hende at svigermoren ikke er uenig med mannen i hva som er "for mye" utringing, men at hun likevel mener det er uhøflig å lage slikt oppstyr som å holde opp en serviett.

Skrevet

Jeg sklir rett inn her :-) Klaerne er kjòpt her ogsà...:-)

hehe :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå motsier du deg selv. Du gadd ikke å bry deg om at din svigerfar slengte ut kommentarer om ditt antrekk, men du mener at Angela26 skal ta hensyn til sin svigerfar når han gjør det samme?

Det henger ikke på greip.

At jeg ikke gadd bry meg om hva svigerfar sa betyr nå helst at jeg ikke tok meg nær av det, men jeg tok da hensyn til ham og hans meninger når vi var sammen. Dessuten viser kommentaren din at du har liten forståelse for at ting er annerledes i andre land. For meg er det selvsagt å ta hensyn når jeg er i andre land som har andre koder enn de norske.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

At jeg ikke gadd bry meg om hva svigerfar sa betyr nå helst at jeg ikke tok meg nær av det, men jeg tok da hensyn til ham og hans meninger når vi var sammen. Dessuten viser kommentaren din at du har liten forståelse for at ting er annerledes i andre land. For meg er det selvsagt å ta hensyn når jeg er i andre land som har andre koder enn de norske.

''Dessuten viser kommentaren din at du har liten forståelse for at ting er annerledes i andre land.''

He he, nei du. Kommentaren min viser at jeg mener at begge parter må vise respekt og tilpasse seg når ulike kulturer møtes.

Skrevet

Det er stor forskjell på hva en spanjol venter av respekt og hva slags krav en trønder har. :-P

Er du i Spania forventes det at du har respekt for den eldre generasjon, og da koster det lite å følge kleskoden som forventes av de eldre når man er sammen med dem.

Jeg var inne på tanken om det ja.... Alikevel høres det jo ut til at svigerfaren overdriver litt i og med at selv svigermor mente han var for drøy.

Skrevet

Det er din reaksjon, andre ønsker å reagere annerledes. Jeg hadde ikke latt meg behandle dårlig av andre.

Gjest Angela26
Skrevet

Hei! Ta det opp med han du, det er nok det beste. Han er glad i svigerdatteren sin og vil ikke at du skal friste andre menn? Men hjemme får du gå slik å friste din mann..... Han har gått lengre i sine uttalelser enn hva jeg har hørt svigerfedre gjøre. Prat med han og si hva du mener og deg og ditt. Hva sier din mann til denne utringingen og det skjørtet da?

Går det forresten fint fremover med magen og alt?

Mannen min synes det er helt greit. Det er jo et linskjòrt som rekker ned til knaerne, og mange andre gàr jo med slike ogsà. Greit nok at man kunne ane konturene av làrene mine, men...:-) Ellers sà synes han jeg kler meg pent og helt vanlig :-)

Magen vokser og vokser :-) Er snart 4 mnd. pà vei nà, og skal pà UL neste fredag. Da hàper jeg vi kan se kjònnet :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Nei, men alle slike ting kommer an på øynene som ser. Jeg ville antakelig heller ikke ha syntes at du så uanstendig ut. Men hvis svigerfar synes det, er det vel ikke noe problem å gå litt tekkeligere kledd i familieselskaper.

Min gamle mor er for øvrig likedan. Hun er norsk som noen, men kommenterer det altid om døtrene går i utringet kjole i familieselskaper, og hun liker det ikke. Vi blir visst aldri voksne i foreldrenes øyne. Men jeg har altså endt opp med å føye meg. Det er så sjelden jeg er i selskap sammen med henne, og det er nok av langt alvorligere konflikter i familien. Og hun har selv lært oss at "den klokeste gir seg først". Det fikk vi alltid innprentet i barndommen.

Men svigermor kan gjerne ha en utringning ogsà, det er bare feil og _jeg_ gàr med det.... :-) Min svigerfar er en veldig snill og god mann, men han har dette med à fortelle andre hva de skal gjòre og ikke gjòre. Det er vel det som provoserer meg, ikke bare disse kommentarene med klaerne mine.

Skrevet

Mannen min synes det er helt greit. Det er jo et linskjòrt som rekker ned til knaerne, og mange andre gàr jo med slike ogsà. Greit nok at man kunne ane konturene av làrene mine, men...:-) Ellers sà synes han jeg kler meg pent og helt vanlig :-)

Magen vokser og vokser :-) Er snart 4 mnd. pà vei nà, og skal pà UL neste fredag. Da hàper jeg vi kan se kjònnet :-)

Det er spennende tider :) Ultralyd er noe som rører en, man _ser_ at det faktisk er et liv inni der som vokser seg til. Lykke til videre ;)

Gjest Angela26
Skrevet

Det er spennende tider :) Ultralyd er noe som rører en, man _ser_ at det faktisk er et liv inni der som vokser seg til. Lykke til videre ;)

Takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...