Gjest mamma til 6 mnd gammel baby Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ble mamma for 6 mnd siden og jeg røyter noe fælt. Har fra før av tynt hår så det begynner å bli skikkelig tynt på toppen her nå. Uff... Ammer ikke lenger så det er nok ikke grunnen, men har lest at det kan være hormonelt. Noe som hjelper? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Kan det stemme at du nesten ikke mistet hår da du gikk gravid? Jeg mistet nesten ikke et hårstrå på 9 mnd og hadde vanvittig tykt hår frem til 3 mnd etter fødsel. DA startet harfallet. Ble skremt da jeg så hvor mye som lå igjen i dusjen etter at jeg hadde vasket håret, og startet hver dag med å gå over hodeputen min med en klesrulle. Mistet så mye hår noen måneder og så gikk det over til normalen. Tror det er hormonelt og at det ikke har noe å si om du ammer eller ikke (jeg ammet leeeenge). Fikk etterhvert en skikkelig ettervekst, og så gikk det seg til etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til 6 mnd gammel baby Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Kan det stemme at du nesten ikke mistet hår da du gikk gravid? Jeg mistet nesten ikke et hårstrå på 9 mnd og hadde vanvittig tykt hår frem til 3 mnd etter fødsel. DA startet harfallet. Ble skremt da jeg så hvor mye som lå igjen i dusjen etter at jeg hadde vasket håret, og startet hver dag med å gå over hodeputen min med en klesrulle. Mistet så mye hår noen måneder og så gikk det over til normalen. Tror det er hormonelt og at det ikke har noe å si om du ammer eller ikke (jeg ammet leeeenge). Fikk etterhvert en skikkelig ettervekst, og så gikk det seg til etterhvert. Jeg har ikke tenkt over om jeg mistet hår da jeg var gravid. Har uansett så tynt hår.. Jeg har ammet lite så det er nok ikke årsak til håravfallet. Er ikke undervektig heller.. Skal til frisøren denne uka og regner med det ser litt bedre ut etter en hårklipp. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helt normalt Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg mistet mye mindre hår enn normalt hår når jeg var gravid, og mistet (iflg frisøren min) mye over 50% av håret mitt i perioden 2 - 10 mnd etter fødselene. Det var helt likt begge gangene, den ene gangen ammet jeg lite, den andre gangen mye og lenge. Den føste gangen trodde jeg at jeg skulle bli skallet, den andre gangen visste jeg at det kom tilbake igjen.. Jeg har mye hår i utgangspunktet. Når håret vokte ut igjen, hadde jeg en periode hvor det var en sky av centimeterlangt hår som stod til alle retninger.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 De fleste mister en god del hår noen måneder etter fødsel, men det har ingenting med amming å gjøre. Det verste er nesten når det vokser ut igjen og man har ekstremt mange hår som er bare 2-3 cm og sånn. Det har jeg nå. (Baby 9 mnd) Ser nesten ut som en idiot har vært over hodet med saksa, så jeg må få en god klipp på det nå snart. Håret er ellers rundt en halvmeter, så det er litt forskjell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg mistet veldig mye hår etter begge mine fødsler. Tror det er helt vanlig. Tror ikke du ender opp med tynnere hår enn du hadde før graviditeten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.