Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer inn i årstiden hvor det er naturlig - og godt - å gå i mindre klær...

Jeg lurer på hva folk syns om å være veldig lettkledd på jobb?

Er ikke fanatisk, men jeg føler det unaturlig/ubehagelig å gå med utringet topp da. Har ikke problemer med det ellers, men...

Korte skjørt eller shorts har jeg ikke gått i på jobb. En lett og luftig lengre genvant er vel minst like avkjølende?

Vil gjerne også høre hva mennene syns om mer eller mindre lettkledde damer på jobb, Er det hyggelig, pent å se på, vulgært eller upassende?

Hvor går grensene for hva som passer på jobb?

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• tonie

5

• Babette

5

• favn

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes ikke folk skal gå i utringede klær på jobb, enten det er kvinner med bluser eller menn med åpne skjorter. Man må tilpasse seg hva som er riktig kleskode på jobb. Da vi skulle lage en montasje med ulike bilder og klipp til en utgivelse på jobb, kom en av kontormedarbeiderne i rompekort shorts. Det går bare ikke an. Sånn kan man kle seg hjemme, men ikke blant folk.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilken type jobb vi snakker om. Et advokatkontor har vel en noe strengere kleskode enn en bar.

Hvis du tenker på et "vanlig kontor" synes jeg det er OK med kort skjørt og utringet topp, men ikke shorts.

Skrevet

Jeg går ikke i skjørt som går særlig langt over knærne når jeg er på jobb. Oventil har jeg ikke veldig utringede topper, men kan gå i topp med tynne stropper ja.

Føler meg utilpass om jeg kommer på offentlige steder (butikker, offentlige kontorer) og de ansatte er kledd som om de skal på fest hvor man kan se halve rumpa og hele puppen omtrent...

Gjest offentlig ansatt
Skrevet

Jeg bruker ikke utringete topper og ikke korte skjørt. Aldri shorts. Kan bruke skjørt som går til knærne og er det veldig varmt så kan det hende jeg bruker en singlet eller en annen topp. I så fall har jeg en tynn jakke eller noe som jeg kan ha på meg dersom jeg skal ha møter eller lignende. Er ikke så opptatt av hva kollegaene syns, men må se litt ordentlig ut utad. En representerer tross alt den/de man jobber for - ikke seg selv.

Jeg har et par kollegaer som bruker trange og utfordrende klær og gjerne mye smykker, neglelakk osv... Syns ikke det passer seg, vi jobber i en offentlig etat. Det handler litt om hvem fokuset skal være på og jeg mener at det ikke skal være på den som er på jobb.

Skrevet

Tja, jeg synes det er ganske tekkelig, men man kan nok skimte kløft av og til. Feks synes jeg en pen, ledig skjorte gjør seg med en knapp åpen. Aldri korte skjørt eller shorts. Og så følger jeg regelen (min?) om kroppsnært enten oventil eller nedentil, aldri begge steder samtidig.

For menn er saken klinkende klar: Aldri shorts og åpne sandaler uten sokker på jobb. Sandaler med sokker er forrresten grusomt, så da blir det ikke sandaler uansett, sorry. Unntaket er selvsagt kroppsarbeidere i varmen.

Annonse

Skrevet

Jeg er nøye, og som lærer synes jeg at jeg _skal_ være nøye.

Ikke utringet (da har jeg noe annet innom, sånn at jeg er tekkelig), aldri shorts eller korte skjørt.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei - utringet er en uting på jobb.

Skal du bli tatt seriøst så må du kle deg deretter.

Jeg har ingen respekt for tøser på jobb.

Gjest jillsa
Skrevet

Jeg er for anstendig påkledning når en er på jobb. Synes det er utfordrende med korte skjørt og utringede topper. Det kan være både sexy og flott å se på, men når en er på jobb er du i en setting som oftest tilsier at en bør tenke på hvordan en fremstår der og da.

Gjest sheridan
Skrevet

Jeg kan gå med sommerlige topper, hele topper med tynne stropper. Skjørt er aldri aktuellt med mindre de går nedenfor knærne.

Har litt "angst" for å kle meg for lite på jobb. Jeg hater at de titter på meg for å være ærlig.

Skrevet

Men jeg går aldri i dongeribukser på jobb. Aldri. Jeg legger nok større vekt på å se fin ut enn tekkelig. Egentlig går jeg sjelden i bukser i det store og hele på jobb. Men jeg klarer ikke høyhalsede gensere og liker å vise litt hud.

Og mannfolka er veldig fornøyd når noen går i trange eller korte skjørt. Kanskje jeg bør søke om billighetserstatning?

Respekt har jeg aldri trøbbel med. Jeg kan være en ganske myndig sjef, og forslag og synspunkter blir tatt like alvorlig i lederkollegiet om de kommer fra et kort skjørt. Så sånne ting tror jeg er avlegs. Det er personen som inngir respekt, ikke klærne. Og jeg kommer aldri til å gå i grå dress/drakt.

Når det er sagt, bør man selvsagt ikke se ut som om man skal på nattklubb.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg vil nok si det kommer ann på yrket...

Jeg har jobbet på gamleheim og boliger, og der passer det seg ikke med utringning...

Skrevet

Jeg har hørt som en gylden regel at man ikke både bør gå utringet og med korte skjørt - da blir det for mye. Altså: Du kan gjerne ha litt utringet dersom skjørtelengden er anstendig.

Men alt med måte. Jeg synes ikke noe om i kontorsammenheng at puppene nesten detter ut, men litt kløft kan man dog vise.

Annonse

Skrevet
  favn skrev (På 12.5.2008 den 11.49):

Tja, jeg synes det er ganske tekkelig, men man kan nok skimte kløft av og til. Feks synes jeg en pen, ledig skjorte gjør seg med en knapp åpen. Aldri korte skjørt eller shorts. Og så følger jeg regelen (min?) om kroppsnært enten oventil eller nedentil, aldri begge steder samtidig.

For menn er saken klinkende klar: Aldri shorts og åpne sandaler uten sokker på jobb. Sandaler med sokker er forrresten grusomt, så da blir det ikke sandaler uansett, sorry. Unntaket er selvsagt kroppsarbeidere i varmen.

''For menn er saken klinkende klar: Aldri shorts og åpne sandaler uten sokker på jobb. Sandaler med sokker er forrresten grusomt, så da blir det ikke sandaler uansett, sorry. Unntaket er selvsagt kroppsarbeidere i varmen.''

Enig!

Mary Poppins
Skrevet

Jeg jobber på kontor og dersom jeg skal i møter så kler jeg meg veldig tekkelig, og viser lite hud. Da er det gjerne dress bukse, skjorte eller en topp, og dressjakke.

Men de dagene jeg ikke har møter så kler jeg meg litt mere avslappet. Jeg går stort sett alltid i kjoler, både på jobb og på fritiden. Kjolene på jobb går som regel til knærne, og dersom de er litt utrignet pleier jeg ha et skjerf i halsen som dekker litt av utringningen. Noen ganger har jeg også en singlet under kjolen.

Skrevet

Det kommer nok veldig an på hvor man jobber vil jeg tro.

Jeg kan godt ha litt utringning på jobb, men jeg har ganske små pupper. Da skal det mye til før det ser vulgært ut.

Utringet topp OG kort, trangt skjørt blir vulgært, men bare én av delene kan se helt ok ut. Shorts synes jeg ikke passer på jobben, verken korte eller lange.

Gjest Ronny ragger
Skrevet
  Jølsen skrev (På 12.5.2008 den 11.15):

Jeg synes ikke folk skal gå i utringede klær på jobb, enten det er kvinner med bluser eller menn med åpne skjorter. Man må tilpasse seg hva som er riktig kleskode på jobb. Da vi skulle lage en montasje med ulike bilder og klipp til en utgivelse på jobb, kom en av kontormedarbeiderne i rompekort shorts. Det går bare ikke an. Sånn kan man kle seg hjemme, men ikke blant folk.

Tar meg friheten å vinkle denne tråden litt videre: Hvorfor må kvinner på død og liv brette frem kløfta så fort sola stikker frem?

Blir man veldig varm mellom puppene på våren/sommeren, eller er det bare et markeringsbehov?

Skrevet
  Ronny ragger skrev (På 12.5.2008 den 17.19):

Tar meg friheten å vinkle denne tråden litt videre: Hvorfor må kvinner på død og liv brette frem kløfta så fort sola stikker frem?

Blir man veldig varm mellom puppene på våren/sommeren, eller er det bare et markeringsbehov?

Hva syns du om det? Er det unaturlig, ekkelt, vulgært eller distraherende?

Misliker du utringende topper generelt, eller er det i jobbsammenheng du snakker om?

Eg berre spyr:)

Skrevet
  Flyberta skrev (På 12.5.2008 den 18.30):

Hva syns du om det? Er det unaturlig, ekkelt, vulgært eller distraherende?

Misliker du utringende topper generelt, eller er det i jobbsammenheng du snakker om?

Eg berre spyr:)

''Eg berre spyr:)''

*s* artig å lese igjen slike gamle fraser som jeg forbinder med nynorskkurs hos Søren Superstar i Det Nye! :-)

Men her på DOL er det mange som er for unge til å ha fått med seg denslags, og en gang jeg dristet meg til å bruke samme uttrykket var det noen som trodde jeg snakket om oppkast!! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet
  morsan skrev (På 12.5.2008 den 18.43):

''Eg berre spyr:)''

*s* artig å lese igjen slike gamle fraser som jeg forbinder med nynorskkurs hos Søren Superstar i Det Nye! :-)

Men her på DOL er det mange som er for unge til å ha fått med seg denslags, og en gang jeg dristet meg til å bruke samme uttrykket var det noen som trodde jeg snakket om oppkast!! ;-)

Søren Superstar hadde jeg nesten glemt!

Husker jeg pleide å lese Det Nye bakfra, for å få med meg "Svar oss Søren" først. Skreppetoppen var også artig :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...